• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat zou deze krassen kunnen veroorzaken?

Interesting. Wat zou daar het gevolg van kunnen zijn? Doffe lak nu? De beste man is neem ik aan ook geen Detailing Guru dus zal het hem niet kwalijk nemen ;)
 
@Terranca ,kijk ik heb niet naast de auto gestaan zoals ik het zou doen:
-testspot met een licht polijstmiddel en kijken wat het doet
-nog krasjes dan opschalen qua polijstmiddel/pad
-geen krasjes meer? Dan finishen om tot hoogglans te polijsten.
-Beschermen met minimaal Wax

De blauwe pad heeft een hoge correctie kracht dus dat in combinatie met een zachte lak zou betekenen dat je onnodig veel lak hebt (laten) verwijderen en er is daarnaast niet afgeschaald qua pad/middel om tot hoogglans te komen.
Soort opdracht was “krassen eruit” en dat heeft ie op deze manier snel kunnen doen zo komt het bij mij over maar nogmaals ik heb niet naast de auto gestaan dus daarmee mag ik niet een te snelle conclusie trekken maar finishen had imo sowieso gemoeten.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Dat ziet er heel bekend uit. En als ze idd met een glaze de kleine defecten verbergen verklaart dat een hoop.

Heb de hoop dat er niet te veel clear coat is verdwenen want je ziet de krassen met het juiste licht nog wel, maar de scherpe randjes zijn er van af, dus blijft geen vuil achter hangen. Voor mij en voor nu prima.

Nog een onverwachte les; hij heeft met een goedje (ik denk IPA of iig ontvetter) eerst even de motorkap afgenomen en nadat ik een laagje 845 heb aangebracht zie ik dat waterdruppels daar veel minder grip hebben dan op de rest van de wagen! Volgende wasbeurt maar even beginnen met wat ontvetten en dan een laag wax.
10100.jpg
 
Laatst bewerkt: