• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waterless wash matzwarte lak

n0sTRa

Detailing chief
7 mrt 2009
155
85
Helaas staat mijn Spider in de loods met lagerschade, hopelijk begin 2023 mogelijkheid deze te herstellen.

De tijd gebruik ik om ze rondom netjes te zetten, was in het interieur wel nodig. Exterieur heb ik gewassen en behandeld met Gyeon Cure voor ze de loods in gegaan is. Ondertussen ligt er wel een dun laagje stof op, kan ik dit afnemen met een product als Poorboys Spray and Wipe of zal dit problemen geven met de matte lak?

Heb ook nog Last touch maar vrees dat deze meer glans zal aanbrengen?
 

Bijlagen

  • IMG_0883.jpeg
    IMG_0883.jpeg
    382,1 KB · Weergaven: 49
Spray & Wipe kan je prima gebruiken, aangezien dit geen product achterlaat.

Alles wat Meguiars is en als doelstelling ''glans'', dan kan je er vanuit gaan dat het boordevol glansmiddelen/oliën/etc. zit.
 
He Gregory, jij ook hier - leuk!

Als er stof op ligt, zou het toch zeker krassen kunnen geven bij weghalen? Ik zou dan niet direct met een spar & wipe gaan werken (hoe zacht de doeken ook mogen zijn), maar eerder met water. Stel dat je stukjes zand, ijzer vijlsel of wat dan ook er tussen hebt...
Mijn Giulietta is mat-grijs (af fabriek) en voor iedere wasbeurt wordt die eerst met Bilthamber Autofoam gefoamd, daarna is met HD het meeste vuil er wel af, dat zou je ook kunnen overwegen? Zeker voor niet aangekoekt stof moet water voldoende zijn, waarschijnlijk zelfs zonder foam.
Of lekker onder het vuil laten staan nog even, als je er de komende tijd toch niet aan toe komt. Of (na reinigen) toe dekken onder een doek?
 
Auto zal zeker nog een 4 tal maanden in de loods staan, wil niet teveel wassen want dan komt er water bij de remmen, lekker roesten en eind op de rit nog deze bij vervangen...

Is volledig voor ze binnen ging gefoamd en gewassen, daarna met cure laagje. Na maandje ligt er wat fijn stof op, sowieso overtuigd dat dit geen probleem is om af te nemen met detail spray, was alleen niet zeker of een spray and wipe wel kon...
 
  • Leuk
Reactions: ArjanB
Je zou altijd nog een paar vuilniszakken over de wielen kunnen plaatsen, mocht je toch een wasje willen doen.

Greetz Emiel
 
Als de auto alleen wat droog en fijn stof heeft, zou ik met een zachte doek de auto afnemen en daarna eventueel met Spray&Wipe. Ik kan mij voorstellen dat als de stoflaag nat wordt door Spray&Wipe, dat het wil gaan klonteren in je doek. Mocht hier onverhoopt toch iets scherper vuil in zitten, dan trek je dit wel over de lak.
 
Is een optie. Persoonlijk zou ik een schone, droge doek pakken en met de lange-vezel-zijde rustig afnemen. (Ik heb geen fluffy-stok-ding liggen)