• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waterless wash?

Stepposs

Detailing rookie
20 feb 2012
56
0
Ik heb een vraagje over een waterless wash

Stel ik heb mijn auto voor een meeting helemaal netjes gewassen en dergelijken, is het dan mogelijk naar de meeting toe te rijden en daar mijn auto nog een keertje af te nemen met een waterless wash (S&W bijv.) zonder de swirls in mn lak te trekken, of in ieder geval een minimale kans hierop.

S&W zou je heel spaarzaam op moeten spuiten en zonder druk moeten afnemen, maar ik zie zelfs met een hoogpolige microfiber als de dodo fantastic fur de zandkorrels al over de lak heen schuren..

Kan het wel?

Zolang het niet regent gaat het prima, hangt natuurlijk ook af hoe gevoelig je lak is.
Gebruik een doek of 3-4. Persoonlijk vind ik wat grotere doeken prettiger voor een detailsrpauy wipedown zoals de Peluche Bianco's.

Hoogpolig zoals de Fantastic Fur zegt niet zo heelveel over het maken van swirls t.o.v. een microvezeldoek met een "normale" pluis zoals de Bianco.
Uiteraard wel een pluis doek nemen met een open vezel zodat het goed opgenomen wordt.

Geen druk zetten en voorzichtig te werk gaan.

Hoe ik het doe:
Paneel innevelen, spray of 3-4 per paneel, vervolgens de doek in 4'en vouwen en voorzichtig een wipe doen (deze kant gebruik je niet nog een keer), doek omdraaien, nog een spraytje erbij en nog een keer wipen.
Vervolgens opwrijven met de korte kant (geen druk). Daarna volgende deel waarbij ik de lange kant waar ik de 2e keer over het eerste deel ging als eerste gebruik (en die kant vervolgens niet meer gebruik).
Enz enz, snap je het nog? :)

Ok, dat is inderdaad wel een mooie methode,^^

Ik snap je methode wel geloof ikrofl de tweede keer wipen is just to be sure en is dus minder vervuild waardoor je hem bij het tweede paneel wel nog kan gebruiken.

Dit zou wel eens heel goed kunnen werken:D

de S&W onverdund gebruiken neem ik dan aan?