• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waterspots na regen.

DetailingDutch

Detailing trainee
21 sep 2021
97
40
Gisteren heb ik mijn auto weer een onderhoudswasbeurt gegegeven. Hij zag er perfect uit. Nu heeft het gisteravond geregend en zie ik nu allemaal waterspots op de auto.
Super frustrerend als je net je auto helemaal schoongemaakt hebt.

Wat zou dit kunnen zijn? Zure regen? Regen met zand?

Heb 2 weken geleden de auto voorzien van Sonax xtreme ceramic spray coating, die zou dit zoveel mogelijk moeten voorkomen toch? Heb al wel eerder regenbuien gehad maar toen dit niet gehad. Is de coating nu al verwijderd(op fles staat tot 4mnd. Nu 2 weken erop).

Ervaren jullie dit ook wel vaker?
 
Laatst bewerkt:
Heb je een foto om misverstanden te voorkomen? Bedoel je dat je ronde plekken met bijvoorbeeld vuil ziet na het opdrogen?
 
1000020709.jpg
1000020710.jpg
 
Heb je een foto om misverstanden te voorkomen? Bedoel je dat je ronde plekken met bijvoorbeeld vuil ziet na het opdrogen?
Hierbij. Nee gisteren heb ik de auto afgespoeld met onthard water, daarna afgeblazen en nagedroogd met gyeon droogdoek. Daarna zag hij er goed uit en 0 waterspots. Nu heeft het vanmorgen hier geregend en nu zie ik deze spots op de auto.
 
Dit eraf en nieuw er op ....

Zoals met alle vuil, een regenbui zorgt zelden voor een geheel schone auto.
Dan zal je toch echt moeten wassen
 
Hahah mijn standaard frustratie, iedereen op dit forum heeft me hier gemiddeld elke week over zien huilen :joy:
Dit
IMG_2270.jpeg

Verandert in dit de dag erna
IMG_2267.jpeg

Kan je niks tegen doen. Echter heb ik meerdere keren de auto daarna 2-3 weken niet kunnen wassen en na het wasje geen vlek meer te zien gelukkig.

Soms helpt het om met een wat sterkere prewash ala touchless 90% er wel af te krijgen zonder opnieuw de auto aan te raken. Een zwakkere/ph neutrale prewash kan dit niet in mijn ervaring.
 

Bijlagen

  • IMG_2269.jpeg
    IMG_2269.jpeg
    346,2 KB · Weergaven: 0
Hahah mijn standaard frustratie, iedereen op dit forum heeft me hier gemiddeld elke week over zien huilen :joy:
Dit
Bekijk bijlage 172784
Verandert in dit de dag erna
Bekijk bijlage 172783
Kan je niks tegen doen. Echter heb ik meerdere keren de auto daarna 2-3 weken niet kunnen wassen en na het wasje geen vlek meer te zien gelukkig.

Soms helpt het om met een wat sterkere prewash ala touchless 90% er wel af te krijgen zonder opnieuw de auto aan te raken. Een zwakkere/ph neutrale prewash kan dit niet in mijn ervaring.
Ja dat inderdaad. Dus als er veel pollen in de lucht zitten en er komt regen aan, kun je beter je auto ervoor niet wassen