• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Watervlekken op de lak helpt behandelen met Monello Non-ferro?

Iglo

Detailing trainee
25 mrt 2019
71
30
39
Randstad
Hi allemaal,

Recent heb ik mijn auto (MX-5) weer kunnen menemen uit de garage met nieuwe softtop. Het helpt om een een nieuwe softtop in het begin goed nat te maken om deze mooi te laten vormen naar de auto, maar ondanks dat ik hiermee voorzichtig te werk ben gegaan zijn watervlekken gevormd op de lak. Ik had nog niet de spullen in huis om de auto af te drogen en wilde de lak niet beschadigen met onjuiste producten (lees: gewone handdoek oid).

A.s. zaterdag ga ik de auto een goede wasbeurt geven. Ik hoop hiermee dat de vlekken er vanaf gaan (volgens mij stond de auto nog in een wax wat misschien heeft geholpen).

Op youtube zag ik dat mensen goede resultaten halen met het een velgreiniger en water (1:1 mengen). Dus vraag ik me af of ik, indien nodig, ook Non-ferro op de lak kan gebruiken en zoja op deze manier ik de Non-ferro het beste kan gebruiken (aanbrengen, inwerken en afspuiten of juist aanbrengen, inwerken en poetsen)?

Na wassen wil ik sowieso nieuwe wax aanbrengen (COLLINITE Wax No. 845) dus als de oude wax laag er vanaf gaat is dat geen ramp.

P.s. voor 6 april heb ik me ingeschreven voor een polijstworkshop bij Carclean, daarna ga ik ook zelf aan de slag. Het resultaat hoeft dus nog niet direct uitmuntend te zijn, maar die waterkringen zijn wel storend ;)
 
Velgenreiniger werkt goed op kalkvlekken als het gaat om een zure reiniger (Meguiars Wheel Brightner bijvoorbeeld). Monello non ferro werkt iets anders dus ik denk niet dat je daarmee hetzelfde resultaat behaalt.
 
Dank voor de reacties allemaal, helpt enorm! Heel tof dat iedereen zo behulpzaam is

Is het handig om (PB) polish bij te bestellen, of kan ik dan beter de DAP workshop afwachten en daarmee de auto volledig onder handen nemen?
 
Pro Polish is een Paint Cleaner.(Kort door de bocht: Een polijstmiddel, maar zonder korrel) Op zich best handig om sowieso in huis te hebben omdat je hen voor veel verschillende dingen kan gebruiken.

Maar, als je op korte termijn toch een workshop gaat volgen en een DAP in huis haalt, dan kan je de auto sowieso goed aan gaan pakken. ;)