• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax bewaren

BrunoV

Detailing chief
5 jan 2013
600
100
Ik heb vandaag mijn eerste Waxaddict waxes binnengekregen! Tweedehands koopje van EJ2NH503P in de draadje 'te koop' op dit forum.


IMG_20180531_172012(1).jpg


Candygloss links en Subzero rechts. Op de Candygloss licht een plasje vocht, is dat erg? En hoe kan ik deze waxes nu het beste bewaren? Ik wel eens gezien dat ze in een koelkast bewaard worden maar is dat echt de beste manier? Een koelkast is toch erg koud (6°C)?
 
Mijn waxen stonden altijd thuis in de vitrinekast. Gewoon normale kamertemperatuur (tussen de 19 en 23 graden).

Momenteel staan ze in de opslag wegens verhuizing. Hier is het met dit warme weer ongeveer 24 graden denk ik. Maar t staat wel in het donker opgeborgen.
 
Hmmm, de koelste ruimte in mijn huis is momenteel zo'n 26,5°C. Door het jaar is het daar tussen 18°C en 22°C met enkele uitschieters op heel warme dagen met mogelijk onweer in de lucht. Dan kunnen we namelijk onze zonneluifels niet laten uithangen terwijl we gaan werken zijn. En dan wordt het huis warm. Erg vaak valt dat gelukkig niet voor. Ik denk dat ik mijn waxes dan maar in de koelste ruimte (de hall) ga bewaren, ik bewaar daar ook mijn wijn.