• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WAX (carnauba)Commercie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar hebben we het over eigenlijk?

Dodo Juice is opgericht in 2007 door PJ en Dom, twee ondernemende types die het idee hadden opgevat om de autoverzorgingsindustrie eens flink wakker te schudden, een dubbele espresso te serveren en op hun bed te springen.

Moe van de prehistorische marketing trucs en de massaproducten van de autopoetsmiddelenindustrie, is Dodo Juice opgericht met één doel voor ogen – het creëren van hoogwaardige autoverzorgingsproducten voor de enthousiast, voor realistische prijzen en zonder pompeuze claims. Dodo Juice gaat de strijd aan met merken zoals Swissvax en Zymöl die waxen voor een veelvoud aanbieden!

Dodo Juice is begonnen met het op de markt brengen van slechts vijf handgemaakte waxes. In 2008 is de range uitgegroeid tot negentien producten, allen gemaakt in Groot Brittannië door een klein team van toegewijde specialisten. De waxes zijn enthousiast ontvangen door de detailing community, en worden gebruikt door professionals en liefhebbers. Dodo Juice’s nieuwste wax, Supernatural (verpakt in een met de hand gemaakte, speciaal vervaardigde luchtdichte container van duurzaam hardhout), was binnen 25 minuten uitverkocht. De Supernatural kan zich gemakkelijk meten met de duurste topwaxen zoals de Swissvax Divine (€ 1.900,-) en de Zymöl Royale (€ 4.800,-)!

Al met al is Dodo Juice een bedrijf dat ánders is dan anderen en daar trots op is. Trots dat z’n logo lastig te lezen is, trots op z’n kenmerkende website (dodojuice.com) en trots op z’n vriendelijkheid, toegankelijkheid en leerzaamheid. Ooit zal het misschien zelfs z’n ambitie in vervulling zien gaan – het kopen van een vulkanisch eiland, compleet met monorail en laser. Dan zal de concurrentie alleen nog maar meer reden tot zorgen hebben…

Of moeten we massaal Dodo links laten liggen? Was die claim een grote leugen?
Snap deze hele promotie hier niet zo goed, sorry!

@ Rover75: Altijd prettig te lezen dat er nuchtere mensen zijn. Vind dat je een goed onderbouwde mening neerzet, waarvoor mijn complimenten!

Gerbrand zei:
Monsters maakt Zymol niet. Een try-out staat op de agenda zoals je weet. Kom ook langs en kun je zelf testen.
Dan moet je maar net kunnen/willen/in de buurt zijn of wonen. Kun je zelf geen proefpotjes maken als distributeur of is dat niet toegestaan vanuit het concern? Goed product verkoopt zichzelf toch?
Zeker gezien de doelgroep die je moet raken met dergelijke prijzen... tijd is geld!
 
Gerbrand heeft ervoor gekozen om met Zymol aan de slag te gaan. Hoe hij het wil vermarkten en hoe hij zijn omzet maakt is helemaal aan hemzelf. Dat "wij" niet "zoveel" geld willen uitgeven aan produkten wil niet zeggen dat hij geen markt heeft in Nederland. Aangezien hij zich op het topsegment richt (volgens mij tenminste), zal hij wellicht minder verkopen dan een ander merk uit het lager/middensegment. Maar de marges zullen dan ook beter zijn.

Een winkelier die Guess horloges verkoopt van rond de 200,- zal er veel meer (moeten) verkopen om dezelfde omzet/marge/winst te behalen als de juwelier die Rolex verkoopt. Tja en beiden zijn goede horloges, alleen de laatste brengt status met zich mee voor sommige mensen.

Zelf heb ik best wat spullen staan van Zymol (geen wax!) en ben daar best tevreden over. Wie wat wil uitproberen moet maar een PM sturen, uit de prijs komen we wel, maar nogmaals ik heb geen wax van Zymol!
 
ik ben een beetje bang dat dit nu toch echt uit gaat draaien op een flame topic richting zymol. misschien beter dat modje dit topic gaat sluiten? :-"

denk dat dit soort discussies totaal niks meebrengt op de manier zoals het nu gebracht wordt want dit hele topic straalt 1 en al negativiteit uit richting gerbrand/zymol en andere luxe merken waxes

dat mensen dit geld er niet voor over hebben, so be it maar laat hem gewoon in zijn waarde...

ik denk dat er genoeg markt is voor de duurdere waxes met of zonder testflacons, de man die het geld heeft om een exclusieve auto te kopen heeft ook het geld om hem exclusief te onderhouden en daar spelen de luxe merken gewoon op in en terecht, daar is het geld te halen en als je daar goed op inspeelt ben je spekkoper!

niet iedere ferrari/lamborghini/bentley/rolls eigenaar kent carclean of meguairs maar komt via een exclusieve clubdag of luxe bladen of wat dan ook wel in aanraking met een luxe poetsmerk en zal dan denken, die auto van mij kosten goed 1,5 ton, dan kan er ook echt wel een poetsmiddel op van 1000 euro want ik wil alleen het BESTE voor mijn auto!

goed, dan weten wij dat er voor minder geld net zo goed spul te koop is bijv. supernatural wat volgens dodo vergelijkbaar is met de duurdere waxes maar de doorsnee Rolls rijder wil wel iets beter als spul van 150 euro wat jan met de pet ook koopt dus komt ie bij een ander merk uit..

daarnaast, in 2007 telde nederland 118.200 miljonairs, zie dat misschien een paar procent daarvan zijn auto ook echt behandeld als wij doen dan is er genoeg markt voor! :ja
 
Het zal ongetwijfeld geweldig spul zijn, daar zijn de reactie op bv. het engelse detailworld zeer positief.
Gerbrand zit hier (denk ik?) om te kijken hoe de fanatiekeling over "zijn" merk denkt en dan moet je niet bang zijn dat je ook negatieve verhalen krijgt.

Iedereen valt altijd over die extreme duren waxen maar die zijn voor ons niet interreassant.
Dat is leuk voor Paul Dalton en z'n vrienden maar niet haalbaar voor ons.

Mij gaat het meer om die betaalbare waxen, hoe goed zijn die t.o.v. bv de M16, Natty's e.d. is het die extra investering waard en voegt het ook daadwerkelijk wat aan toe?

En zonder proefjes gaat dat toch echt lastig worden. Ik weet niet hoeveel marge er op een pot royale is maar ik denk dat Gerbrand toch echt wat aantallen om zal moeten zetten van de "normale" reeks en daar zal je toch echt wat meer voor moeten doen dan 1x een clinic geven. Als je als beginner gaat zoeken komt je binnen no-time uit bij Meguiar's en niet bij Zymol...
 
Kritiek moet kunnen toch? Als ondernemer moet je dat in een bepaald perspectief kunnen zien.
Mensen hebben een mening en dat hoeft nooit de jouwe te zijn, of te worden. Bovendien, kritiek is beter voor een ondernemer dan veren in z'n billen.
Met kritiek kun je pas echt schaven aan een goed plan de campaigne.

En tja, als je Rolexen wil verkopen op www.bijstandsmoedersforum.nl dan kan je ook kritiek verwachten. Ik neem aan dat Gerbrand zich dat heus wel vantevoren gerealiseerd heeft.
Hij komt op mij niet dom over.

Enige wat ik em wel zou aanraden, als hij nu niet in een soort testfase zit maar al daadwerkelijk van start is: Zorg dat alles in de puntjes is en ga dan van start.
Zeker zo'n merk verwacht men een bepaalde uitstraling bij. Grafisch gezien moet je dan de mooiste site neerzetten.
Zelfde als dat de Jaguardealer meer geld aan brochures uitgeeft dan de Daihatsudealer.
Online moet je je voordoen als bedrijf zoals je doelgroep verwacht dat je bent. In dit geval luxe mooi en exclusief.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.