• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax keuze, combinatie van lange standtijd en universeel qua kleur

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi cc leden,

Gister eens wat opruiming gehouden in mijn wax collectie. Weer ruimte gemaakt voor iets nieuws. Kwaliteiten die de wax moet hebben zijn, een lange standtijd en universeel, dus voor iedere kleur auto.

Zelf dacht ik aan de combi Rainforest Rub en Hardcandy, of de double wax kit.

Andere waxen die ik al heb staan:
- pete's 53
- Collinite 915
- Collinite 845
- Fuzion
- M16
- BlackFire wet diamond

Sealants:
- Ex-P
- Jetseal 109
- Wolfgang 3.0
- M21 1.0

Graag jullie ervaringen.

@LB,.heb wel over swissvax nagedacht. Maar begrijp uit de recensies dat Dodo zeker hier niet voor onder doet.

De Double Wax moet wel een knaller zijn. Maar daar is de prijs ook naar ;-)

Rainforest Rub is ook een prima keuze!

Persoonlijk vind ik de afwerking van de Swissvax echt beter dan de Dodo Juice. Ik heb ervaring met de Combi Banana Armour en Orange Crush. Ik vond de afwerking wat vlekkerig, niet mooi strak. Ook heb ik de indruk dat er in de DJ een agressief middel zit. Ik heb de DJ opgebracht met een foam applicator. Nadat ik klaar was, heb ik deze applicator niet schoongemaakt, maar met de restanten van de DJ wax in de kast laten liggen. Na enkele weken merkte ik dat de foam begon op te lossen, het werd helemaal kruimelig. Ik heb een zelfde applicator met restanten Swissvax wax al tijden in de kast liggen, maar hier lost het foam niet van op. Eigenlijk schrok wel van hoe agressief de DJ wax kan zijn.

Als Dodo vlekkerig is dan heb je denk ik de klassieke fout gemaakt. Dodo werkt bij juiste applicatie vlekkeloos af.

Het oplossen van een pad is volgens mij niet eerder voorgekomen? Tenminste met alle waxen die wij hier van Dodo hebben, is er hier nog niet eerder zoiets voorgevallen. Bij onze collectie Swissvax ook niet (yep wij hebben het ook voor intern gebruik/tests)

@Tim, dacht ik open maar even een topic.

Je hebt het over een klassieke fout, kun je hier wat meer uitleg over geven?

Wat is de klassieke fout? Zou niet willen dat ik DJ onterecht beschuldig van een vlekkerige afwerking.

Zal kijken of ik de foam applicator nog kan vinden, dan maak ik er een foto van.

Tim zei:
Als Dodo vlekkerig is dan heb je denk ik de klassieke fout gemaakt. Dodo werkt bij juiste applicatie vlekkeloos af.

Het oplossen van een pad is volgens mij niet eerder voorgekomen? Tenminste met alle waxen die wij hier van Dodo hebben, is er hier nog niet eerder zoiets voorgevallen. Bij onze collectie Swissvax ook niet (yep wij hebben het ook voor intern gebruik/tests)

Ik heb het ook gehad met de purple haze pro, padje niet schoongemaakt en 3 weken later was er nog maar weinig van over.

Nog even en er komt een recall actie vergelijkbaar met die van Toyota :lol

Gewoon je padje uitspoelen. Heb dit zelf gehad met de coll. 845.

Weer ontopic? evt ander topic openen over dit soort problemen

Zelf ook nog nooit vlekken gehad met Dodo wax. Wel bij NXT 2.0 en waxhologrammen met de 845 waar ik krankjorum van wordt. Vandaar dat de 845 bij mij flink is gedaald op de ranglijst.

Snits, jij halve kip! :-d

Je hebt toch Fuzion? Wat wil je nou nog meer? x-] :|~*

Ik kreeg geen vlekken na het gebruik van Fuzion; wel de buurman, maar dan in z'n nek van pure jaloezie.... :-d

Oja, de handpad brokkelt ook af van de Fuzion als je die er 2 maanden in het potje bewaart...

nog nooit gehad met 845..

wel met zymol carbon, als je die niet egaal opbrengt, zie je dat..
beetje jammer, maar maakt het des te spannender:lol

Marc, je zou ook kunnen wachten tot de Migliore binnenkomt ?

Of eventueel eens kijken naar de Mothers paste wax, FX SynWax, als je iets 'anders' wil proberen.

@Tinus,.sommige auto's verdienen de Fuzion niet8-)

@B.K,.is misschien een idee.

@Dibbuz, hoe bevalt de Austintacious op jou Leon?

Kan over duurzaamheid nog weinig zeggen maar net met wassen sinds lelystad zit de beading er nog perfect op.

Ruikt zalig, zuining in verbruik, zeer makkelijk aanbrengen en uitpoetsen en natuurlijk 3 kleuren in een potje :)