• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax maximale glans witte auto

Misschien niet alleen langzamer…

over techniek kan ik niks zeggen zonder het te zien, maar er is een groot misverstand… niet alleen bij jou, maar bij heel veel mensen. (De meeste)

Het is mooi dat je advies krijgt van mensen en dat kan je op weg helpen… maar je weet nooit van te voren welke combi het best voor een auto werkt. Vaak heb je een idee, qua merk…. Misschien kleur… maar je weet niet van te voren hoe moeilijk een lak corrigeert, zelf als je net het zelfde model gepolijst hebt. Ik heb zoveel verassende lakken meegemaakt.. beide kanten op (harder en zachter)

Misschien was het de juiste combi… maar heb je nog een “hit” nodig… misschien heb je meer bite nodig qua producten.

nu hoor ik je denken “maar Mickel, wat is dan de gouden tip?” Nou daar komt hij:

wanneer je begint met polijsten.. pak je een knappe lamp (je kan niet zonder) je inspecteert de lak.. je doet een goede hit.. ontvet.. en dan inspecteer je de lak weer… goed? Afschalen! ~ bijna goed? Nog een hit! ~ Haalt niks uit? Opschalen en het zelfde herhalen!

Voor de correctie stap moet je echt de tijd nemen (soms doe ik wel 4 hits)… daarna gaan de stappen wat sneller!


ik ben ook blij dat ik weer terug ben!
 
heb alleen de motorkap gedaan vandaag zoals ik t gezegt hebt, maar nog steeds lichte krassen, ben ik er mis te snel over gegaan?
ssr2 met oranje op stand 5
ssr 1 met wit op stand 4
exp met zwart en stand 3
nattys paste de witte met de hand.
ja ziet nog wel wat swirls maar de lak in wel voller.
maar denk dat ik langzamer erover moet gaan
Als ik zie (in de profielfoto) dat je net als mij een Grigio Bianco alfa Giulietta hebt, die lak gaat dan inderdaad wat sterkers nodig zijn. Ik heb zelf Menzerna 400 op een cutting pad gebruikt. Wel aardig lang doorgewerkt en gefinished met Menzerna 3500 alvorens ik een Gyeon coating aangebracht heb.
 
  • Leuk
Reactions: LeonAlfa
ik ben ook blij dat ik weer terug ben!
200.gif
 
De enige manier om echt te weten welk polijstmiddel nodig is, is door het doen van een testspot.
Het is namelijk afhankelijk van zo veel factoren, zoals: de lak (de zelfde auto maar een ander bouwjaar kan ook een andere lak zijn), de techniek, de pads, de polijstmachine, de temperatuur, de verwerkingstijd, enz.

SSR2 is echter wel een redelijk mild polijstmiddel, dus dat je wat moet opschalen zou ik op zich niet vreemd vinden.
 
  • Leuk
Reactions: LeonAlfa
tnks voor de info mannen!!
nu net de motorkap gedaan met de gele pad en veloce , en daarna met de witte en ssr1, is al stukken beter maar nog niet goed genoeg, maar dat is voor binnenkort:)
 
Hier ook een giulietta, grigio antracit. Ik ging er stiekem vanuit dat de lak heel zacht was bij alfa, dit had ik namelijk vooral gelezen hier en daar maar deze bleek bikkelhard te zijn. Weinig tot geen correctie met monello geel en monello velloce. Na wat advies over gegaan op de scholl spider pad paars, en Scholl s3 gold, hiermee wel de nodige correctie. Deze goed en lang doorgewerkt en Hierna nog gefinished met monello wit en monello finale. Hierna de Nanolex Si3d coating aangebracht maar het was in ieder geval flink bikkelen.