• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax of sealant na White Diamond ?

MetalRush

Detailing rookie
8 jun 2009
17
2
Collegae poetsfreaks :grinning:
Ik vroeg mij vanmiddag af, nadat ons voituurke weer in de Collonite 915 gezet was, of het sealen ná de PB White Diamond noodzakelijk is of dat dat ook kan door een laagje Collonite 915.
(vanmiddag overigens alleen de 915 eroverheen gejaagd ,^^ )

Ik weet dat de 915 niet zo duurzaam is, als een sealant (Tim moet tenslotte ook een boterhammetje verdienen ;) ), maar ik vind het een bijzonder prettige wax.
Reeds op meerdere auto's aangebracht en het resultaat is telkens weer verbluffend.
Ik zou dus ook erg graag alleen bij de 915 willen blijven (sorry Tim, die Porsche moet even wat langer op zich laten wachten w^^w )

Wat denken jullie / wat zijn jullie ervaringen ?
 
White Diamond en dan Colli 915 lijkt mij prima. Een extra sealant hiertussen kan, maar *moet* niet.

(Porsche? dacht eigenlijk meer aan Lambo)
 
Lijkt me ook niet noodzakelijk, hangt er vooral vanaf hoeveel cleaners er in de wax zitten volgens mij. Zal bij de 915 niet zozeer het geval zijn.

Als je het 'volledige' plan wilt uitvoeren zou ik voor de duurzaamheid de glaze wel toevoegen. Verder is die 915 zover ik weet een van de duurzamere waxen, dus dat zit wel goed. ;)
 
Ik vond het zonde om hiervoor een nieuwe topic aan te maken: Ik ga een Dap met monello kit bestellen. Daarna wou ik een laagje White Diamond eroverheen doen. Is een Meguiars Step 3 goed om daar weer overheen te doen? Dezre heb ik nog staan nl.

Groeten Peter.
 
Zolang het een wax/sealant is zonder cleaners, dan kan het, en step 3 is zo'n wax (dus zonder cleaners)