• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax op koplampen?

TNThomas

Detailing addict
24 jul 2020
57
50
Is het veilig om een wax, zoals Collinite 845 of Soft99 Fusso Coat, te gebruiken op koplampen? Online lees ik gemixte verhalen of dit wel of niet het kunststof kan aantasten.
 
@Redhouse, bedankt! Dat topic heb ik niet kunnen vinden tijdens mijn zoektocht, anders had ik natuurlijk geen nieuw topic gemaakt. ;)

Vraag me wel af of de stoffen in Fusso, waardoor het niet op lampen mag worden aangebracht, niet ook in 845 zitten. Mocht iemand dat weten, dan hoor ik het graag.
 
Soft 99 fusso coat 12 months , oude versie mag niet op koplampen etc.
staat ook duidelijk op het blik aan de onderkant.
Nieuwe versie weet ik het niet van.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Ja hoor, zie geen reden dat dit niet zou kunnen.
En zijn dus wel wat no-gos wat dit betreft. Ík gebruik graag de Fusso en heb zowel hier op het forum en andere bronnen vernomen dat er op bepaalde kunststoffen een reactie kan ontstaan. (Denk aan een bepaalde alcohol die op VAG-koplampen voor barsten zorgde, gebarste UV-filters of toplagen die poreus werden door petroleum-producten, etc)

Ik smeerde zowel de oude als nieuwe Fusso overal op en tot op heden nog geen rare fratsen ontdekt. Maar op auto's van anderen smeer ik het voor de zekerheid niet meer.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas