• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax op zwarte delen

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Beste mensen,

Laat iedere wax of sealant witte strepen achter als het met rubbers, trims e.d. in aanraking komt?

Eerder gebruikte ik de Gold Class wax van Megs en die liet op mijn Punto bij het minste of geringste witte vlekken en strepen na op mijn trims en rubbers. Maar nu poets ik ook veel auto's voor andere mensen en gebruik hier altijd de EX-P, laat deze ook zulke witte vlekken en strepen achter? Ik zie de auto's namelijk niet weer en weet niet wat de wax uiteindelijk nog gaat doen. :weetniet

exp is geen wax maar een sealant, das al een punt van verschil.
en nee niet iedere lsp laat residu achter, maar naar mijn ervaring exp wel, maar minimaal(mijn trims zijn behandeld met trim restorer, deze is iets vittig, mss dat daarom de exp niet echt in men trims trekt?)

Ik wrijf overigens wel met een schone MF doek nog eens over de trims en rubbers nadat ik de sealant heb uitgepoetst. Helpt dat?

Weet je toevallig ook welke waxen en sealants geen residu achterlaten?

Vaak 'hazen' waxen/sealants: ze drogen op en laten een waas achter. Dan weet je dat de wax klaar is om afgeveegd te worden (afhankelijk van de wax natuurlijk, sommige waxen hoeven ook niet te hazen). Ook op rubber of trims gebeurt dit. Je kan dus een witte veeg hebben als je wax daar is gesmeerd en is opgedroogd.
Maar dit kun je in de meeste gevallen wel makkelijk afvegen (mits het niet te dik is en niet te lang is blijven zitten, net zoals wax op je lak).

Let wel op: Polijstmiddelen/cleaners kunnen wel vrij hardnekkige vlekken achterlaten op rubbers/trims. Pas dus meer op bij het gebruik van dit soort middelen en ook bijvoorbeeld cleanerwaxen.

@GMToyota: Uit je verhaal begrijp ik dat als ik mijn EXP sealant een uur laat curen en afneem en vervolgens nog eens de trims en rubbers met een schone MF doek naloop is er niks aan de hand? Ik zie dan immers geen witte vegen en mag ook aannemen dat de EXP goed gehazed is na een uur.

Inderdaad met polijst e.d. plak ik altijd af.

Hallo,

bij mijn weten laat "ice" van turtlewax geen strepen na.(staat op de verpakking zelfs denk ik)

(is wel van de schildpad ,maar wel 1 van de betere van dit merk):ja

heb zelf de vloeibare en vaste versie van dit merk.

Danny