Goedemorgen,
Na een rit van 2600km door europa en 2 jaar sinds de laatste grote poetsbeurt weer eens een paar dage uitgetrokken om mijn auto weer als nieuw te maken.
Ik heb al een hoop goede info en tips van het forum gehaald waarvoor mijn dank.
Maar iets waar voor mij verwarring blijft bestaan is de combinatie sealant, wax en coating.
Wat ik 2 jaar geleden gedaan hebt is dit.
1. Wassen (2keer met foam en monello Lavare)
2. Kleien. ( monello)
3. Afspoelen.
4. Polijsten (monello fine)
5. Afnemen met gyeon
6. Black hole
7. CQuarts ceramic coating
8. Waxen ( Carnauba)
Dit alles op een zwarte Porsche 997 4S en ik moet zeggen dat de lak er perfect uitziet.
Ik rijd ongeveer 6000km per jaar en hij staat altijd in garage
nu is mijn vraag aan jullie mede door de vele stappen plannen die ik hier tegenkom:
1. wat is jullie idee over de ceamic coating over de “black hole”
en 2 is de “wax laag” na de coating een overkill?
alvast bedankt voor de de tips
Eric
Na een rit van 2600km door europa en 2 jaar sinds de laatste grote poetsbeurt weer eens een paar dage uitgetrokken om mijn auto weer als nieuw te maken.
Ik heb al een hoop goede info en tips van het forum gehaald waarvoor mijn dank.
Maar iets waar voor mij verwarring blijft bestaan is de combinatie sealant, wax en coating.
Wat ik 2 jaar geleden gedaan hebt is dit.
1. Wassen (2keer met foam en monello Lavare)
2. Kleien. ( monello)
3. Afspoelen.
4. Polijsten (monello fine)
5. Afnemen met gyeon
6. Black hole
7. CQuarts ceramic coating
8. Waxen ( Carnauba)
Dit alles op een zwarte Porsche 997 4S en ik moet zeggen dat de lak er perfect uitziet.
Ik rijd ongeveer 6000km per jaar en hij staat altijd in garage
nu is mijn vraag aan jullie mede door de vele stappen plannen die ik hier tegenkom:
1. wat is jullie idee over de ceamic coating over de “black hole”
en 2 is de “wax laag” na de coating een overkill?
alvast bedankt voor de de tips
Eric
Bijlagen
Laatst bewerkt: