• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax over wax, kan dat?

bejabo

Detailing addict
24 jan 2009
174
62
63
Heb vorige week mijn auto met nasty blue gepoetst, natuurlijk ook de voorereidingen zoals kleien enz.

Nu wil ik weten of ik hier een andere wax over heen kan doen.

Heb namelijk nog een proefsetje Dodo Juice Lime and Dark Test Tube - 2x30 ml + 200ml staan.

Is dit mogelijk?, en wat zijn de mogelijhkheden, eerst de harde en dan de zachte?

Deel voor deel en hoelang curen?

Alvast bedankt

Ben
 
Kan zeker ,zou eerst de harde zetten en dan de zachte..

Deel voor deel hoeft niet ,gewoon dun erop zetten. Swipe-test zal je vertellen wanneer je hem kan afnemen.
 
bejabo zei:
Heb vorige week mijn auto met nasty blue gepoetst, natuurlijk ook de voorereidingen zoals kleien enz.

Nu wil ik weten of ik hier een andere wax over heen kan doen.

Heb namelijk nog een proefsetje Dodo Juice Lime and Dark Test Tube - 2x30 ml + 200ml staan.

Is dit mogelijk?, en wat zijn de mogelijhkheden, eerst de harde en dan de zachte?

Deel voor deel en hoelang curen?

Alvast bedankt

Ben




waarom een laag erover heen(ik heb er geen verstand van)maar ik wil mijn auto ooit ook waxen met natty's blue.
hij glimt toch wel en wat is je ervaring met natty's blue.
 
Een wax eroverheen wordt ook wel toppen genoemd, over de zin of onzin hiervan lopen de meningen uit een en is een eindeloze discussie. Het komt in het kort hierop neer:

Als voorbeeld: Sommige waxen hebben een mooie glans, maar korte duurzaamheid, daar zet je dan een wax overheen met een goede duurzaamheid. Best of both worlds. Het is wat simpel uitgelegd en dekt niet de hele lading. Zo zijn er nog talloze redenen om wax te toppen.

Ander voorbeeld: je gebruikt een all in one product (polish, glaze, wax in 1 product), de duurzaamheid van de wax is vaak niet zo goed, dus top je deze met een andere wax, bijv. natty´s die wel een goede duurzaamheid heeft.
 
En dan vergeet je eigenlijk nog misschien wel de belangrijkste:

Omdat "het gevoel" van bescherming/glans van 2 lagen wax bij de meeste nou eenmaal sterker is dan 1 laag wax.

Waarom doen sommige klussers een dotje houtlijm bij een goede schroef verbinding?
Omdat "het gevoel" van beter vast zitten dan groter is.

Waarom spoelen sommige mensen hun borden af VOORdat ze in de vaatwasser gaan?
Omdat "het gevoel" van beter schoon worden dan groter is.

Ga zo maar door, komt dus allemaal op hetzelfde neer :cool:
 
Havanna zei:
Waarom spoelen sommige mensen hun borden af VOORdat ze in de vaatwasser gaan?
Omdat "het gevoel" van beter schoon worden dan groter is.

Nee hoor, omdat anders dat putje onder de vaatwasser zo snel verstopt zit :D
 
nu kan het aan mij liggen dat ik nog niet veel verstand van waxen e.d. heb en misschien gaat ik nu ook wel vloeken voor jullie doen.
Maar waarom zou je 2x wax opsmeren ? als je gewoon 2 waxen met elkaar mengt in een ander pottje, hoef je maar 1x te smeren en je heb hetzelfde resultaat.
 
Ik snap je denkwijze... :grinning: Maar die vlieger gaat niet op.
Waarom 2 maal waxen? Het heeft in de eerste plaats niet te maken met extra bescherming, maar met het feit dat je bij het aanbrengen van de eerste laag stukjes overgeslagen hebt, breng je een tweede laag aan, dan is de kans zeer groot dat je stukjes wel meepakt. Je weet dan voor 99% zeker dat alles is voorzien van een waxlaag. ;)

Het aanbrengen van 2 verschillende waxen is een ander verhaal, dat is toppen. Tevens kunnen de 2 waxen elkaar in het potje "bijten", een wax in een potje is anders dan een wax die gecured heeft op de lak.