• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax Oyl producten gespot bij de dealer.

Helaas kan ik de standtijd niet meten van deze wagen omdat die simpelweg niet in de buurt rijdt8o

En inderdaad kan het sponsje op een zachtere lak krasjes veroorzaken.

En Wax Oyl zegt ook dat je het met een speciale shampoo moet wassen.

En vindt Wax Oyl ook een iets te commercieel iets momenteel8o

En wat betreft de kosten.

Geloof dat het sponsje iets van 25 eurie kost.Maar een behandeling voor een C1 kost al snel 200 eurie8d

en vraag me ook af of elke die dit doet ook eerst zo grof te werk gaat zoals ik dat gedaan heb;)

:ja daar heeft wizzkidd opzich wel een puntje. Verandering van kleur duidt vaak op de aanwezigheid van een filler. Hoe microscopisch klein de filler ook is, de reflectie van de lak wordt anders naarmate deze gefillt wordt. De kleur rood op de C1 is tenslotte een weerkaatsing van het licht, als deze op een andere manier wordt weerkaatst doordat de lak iets is opgevuld wordt er in dit geval minder licht teruggekaatst en zal de lak voor het oog dus donkerder lijken. Het had overigens net zo goed andersom kunnen zijn, dus dat de auto er lichter uit ging zien en meer glans had dan de andere.
Dergelijke verschijnselen zie je ook vaak bij het gebruik van Poorboy's Black Hole, Wolfgangs Polish Enhancer of Dodo's Lime Prime lite. Cleaners en voedende glazes die een verbeterd effect hebben op kleur en glans. Denk dat de Wax Oyl daar prima in thuis hoort.

Super review!
Ik zou wel willen weten wat het nu eigenlijk echt is, die waxoyl....

Beste RST-Smurf,

Het door jou behaalde resultaat is weer fantastich. Wat worden die Citroentjes toch mooi onder jouw handen.

Ik begrijp nu de eerste afbeelding met de verpakking wat beter. Het is dus een relatief kleine plastic verpakking met daarin enkel en alleen twee stuks van die pads. Een onbekwame zal dan nog immer terug kunnen grijpen op een paar gewassen oude T-shirts of handdoeken voor het uitwrijven.

Ook de doorsnede van die pads vind ik briljant van je. Heel erg verduidelijkend.

Je schrijft dat er geen goede instructie bij geleverd werd. De website bevestigd dat. Het lijkt er op dat alleen zogenaamde dealers toegang krijgen tot deze informatie, maar die is via de website niet beschikbaar, tenzij ze nog een ander webadres hebben voor hun dealers. Of krijgen dealers van het product een mooi kleurenboekwerkje met instructies uitgereikt?

Ik lees hier wel eens dat wanneer je voor dit product kiest, je periodiek terug dient te gaan naar de dealer voor zogenaamde garantie beurten. Is jou daarover wat bekend RST?

Waxoyl 100 Plus
Op een nieuwe auto brengen ze Waxoyl 100 Plus aan met een garantie van 3 jaar.

Waxoyl Glazegard
Behandeling van uw auto ouder dan 3 maanden, dan 2 jaar garantie op de glans en kleur van de lak.

En wat nu, wanneer ik met een auto van 2 maanden en drie weken oud kom die consequent om de twee dagen door een krasstraat is gehaald?

Ook ik zou wel eens een vergelijkingstest willen zien van een motorkap met halfje Waxoyl en halfje andere sealant.

Bedankt dat je dit met ons gedeeld hebt RST!
Aficior

Heeft iemand hier ervaring met de standtijd van Waxoyl? Ik bedoel hiermee eigenlijk, kunnen ze hun belofte van 3 jaar waarmaken als de gebruiker ook de door hun aanbevolen shampoo gebruikt. Ik vraag dit omdat m'n schoonvader ook z'n auto heeft laten behandelen.

Aficior zei:
Ook ik zou wel eens een vergelijkingstest willen zien van een motorkap met halfje Waxoyl en halfje andere sealant.

Heb Tim een PBtje gestuurdt , want heb nog 1 spons over;) Mischien dat hij er iets mee gaat doen.

En anders als iemand hier zich voelt aangesproken....... ( wel via de PB dan )

Aficior zei:
Waxoyl 100 Plus
Op een nieuwe auto brengen ze Waxoyl 100 Plus aan met een garantie van 3 jaar.

Aficior

Dit klopt idd, de vriend van mijn moeder rijd een nieuwe golf 6 gti, is inmiddels 1 jaar oud en ik bood hem aan om zijn auto eens onder handen te nemen. Aangezien hij elke week bij de wasbox met die borstel van daar zijn auto 'wast'. Hierop zei hij tegen mij, doe maar niet, want ik heb een waxoyl behandeling gehad, waarbij ik 3 jaar garantie heb....

Off-topic:
Trouwens de golf is 1 jaar oud en hij heeft in 30.000 kilometer zijn DSG al kapot gereden...gelukkig valt dit onder de garantie, maar wat zeiden ze bij de VW-dealer: 'Je rijstijl is niet goed, buiten dat komt dit doordat er hard mee gereden is met een koude dsg'.

Wat blijkt dus, als de motor warm is, is de dsg nog niet opgewarmd, dit gebeurd pas na 30-45 minuten:s

EDIT:
Dank je RST voor deze review:-)^

ik werk soms bijna dagelijks met deze beruchte waxoyl
ik ben het helemaal eens met de onhandigheid van het gebruik van het sponsje. je slaat altijd wat delen over omdat het niet gelijkmatig word verdeelt.

over de stand tijd kan ik verstellen dat mij die best verrast heefd. ik heb het mometnteel op mijn eigen auto zitten (nu bijna 2,5maand) en als ik hem was, dan is de "wow" glans weer terug.

binne kort word mijn auto weer compleet gepolijst, en dan wil ik een deel van de kofferklap op offeren voor een test, met verschillenden waxes/sealants

als ik dat heb gedaan dan hou ik jullie op de hoogt

al met al mijn mening over waxoyl:
best een goed product, het is bekend in de volksmond en daarom "verkoopt" het goed.
mensen hebben liever waxoyl want dat kent men, dan een wolfgang oid.. want dat kent me niet.. je kent de uitspraak met de boer vast wel :-b

het aanbrengen kan beter, maar het resultaat is wel goed.

danny zei:
Heeft iemand hier ervaring met de standtijd van Waxoyl? Ik bedoel hiermee eigenlijk, kunnen ze hun belofte van 3 jaar waarmaken als de gebruiker ook de door hun aanbevolen shampoo gebruikt. Ik vraag dit omdat m'n schoonvader ook z'n auto heeft laten behandelen.
Dan staat ook in zijn voorwaarden dat hij ieder half jaar dient terug te komen voor een "onderhoudsbehandeling", dat niets anders is dan een polijstbeurt en een nieuwe laag Waxoyl.
Doet hij dit niet, vervalt de garantie.
Zo kan ik het ook beloven als ik een auto ieder half jaar een polijstbeurt geef.

Aficior zei:
En wat nu, wanneer ik met een auto van 2 maanden en drie weken oud kom die consequent om de twee dagen door een krasstraat is gehaald?
Weet je wel hoe "oud" je auto al is voordat je hem "nieuw" bij de dealer afhaalt.
Daar kan nog wel eens makkelijk 3 maanden á een half jaar overheen gaan (als niet langer)

@Havanna: idd dat bedoelde ik :ja

Gisteren (11-01-2011) kwam ik bij de Toyota dealer wat Wax Oyl producten tegen....

waxoyl.webp

waxoyl1.webp

:roll

Wij hebben een test gestart met de WaxOyl 100+ lakverzegeling. Gisteren een 50/50 gemaakt op een testpaneel. De 100+ moet het gaan opnemen tegen de EX-P van Poorboy's.

Omdat volgens voorschrift het paneel 7 dagen niet gewassen mag worden, beginnen we onze test volgende week.

More to come.

nicknameless Review review review! :jippie

Ps waar staat uw cilindrisch archief? Ik kom 'm wel leegmaken voor je....:-d

Ik heb me er ook 1 besteld. Kan het toch niet laten...

Als het een vergelijkbare sealant als de DGPS is, ben ik al tevreden.:lol

Waxoyl heeft gewoon de naam mee, en is bekend bij de meeste mensen. Raar maar waar, het maakt bij de doorsnee klant meer indruk dat je Waxoyl gebruikt dan dat je zegt dat je een laagje DGPS topt met een laagje Fuzion... :weetniet