• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax Oyl producten gespot bij de dealer.

De doorsnee klant vertellen dat je lid bent van een hoogstaand forum, die producten onafhankelijk test en onderzoekt en dat de conclusie is dat er veel beter materiaal voorhanden is.
Als je daarbij nog een verhaal verteld over naamsbekendheid van bepaalde producten welk ooit als enige waren, maar in de huidige tijd zijn achterhaald en dat daardoor de keuze op bv Wolfgang veel beter is:
denk dat je de klant best kan overtuigen, zeker als de auto goed wordt afgeleverd en men übertevreden is !

Het is kwestie van een andere klepel tegen een andere klok aan rammelen, op gegeven moment komt er vanzelf een ommekeer.

Kijk maar eens naar een autoforum ( en indien aanwezig het 'poetsgedeelte' ), daar lees je ook dat er een aantal "Meg's Meg's Meg's" roepen,
maar het aantal dat "er zijn ook andere / betere producten voor minder geld" wordt steeds groter ;)
 
Keurige review smurf, top!

Nu ik aan waxoyl denk, bedenk ik me dat er redelijk veel soortgelijke behandelingen bestaan welke een soortgelijke garantie geven.
Zelf ben ik bekend met soortgelijke behandelingen en de daarbij behorende garantie in de vliegerij.

Het valt me ook elke keer op dat de bedrijven die deze producten/behandelingen verkopen, geen hard bewijs kunnen tonen van hun behandelingen en de garantie die ze daar aan verbinden. Eigenlijk roepen ze alleen maar schreeuwerig met krachttermen en bekende automerken/bedrijven de aandacht van hoe goed hun product is, in de zin van als dat bekende automerk het zelfs aanraad, dan moet het wel goed zijn. Dat is immers de gedachtegang van een doorsnee consument. Maar bedrijven die keiharde bewijzen tonen? Wie wijst ze me aan?!

Perfect dus dat er op dit forum reëel gedacht wordt en er wel harde bewijzen in de vorm van een review/duurtest.

Absoluut een hot-item in de auto- vliegwereld.
 
Surfingwizzkid zei:
Aficior schreef:
En wat nu, wanneer ik met een auto van 2 maanden en drie weken oud kom die consequent om de twee dagen door een krasstraat is gehaald?

Weet je wel hoe "oud" je auto al is voordat je hem "nieuw" bij de dealer afhaalt.
Daar kan nog wel eens makkelijk 3 maanden á een half jaar overheen gaan (als niet langer)

Ik bedoel hiermee de bijzondere garantievoorwaarden aan te duiden.
Een auto tot 3 maanden de eene behandeling
Vanaf 3 maanden een andere.
Volgens mij een grappige garantie situatie....
 
TOEZMAN zei:
Keurige review smurf, top!

Ik mis iets geloof ik? Ik zie geen review? :no

TOEZMAN zei:
Perfect dus dat er op dit forum reëel gedacht wordt en er wel harde bewijzen in de vorm van een review/duurtest.

Wij zijn hem dus wel aan het testen, en WaxOyl moet het op gaan nemen tegen EX-P van Poorboy's World. Omdat het paneel 7 dagen niet gewassen mag worden, beginnen we pas volgende week met de test zelf, nu gedaan:

- Paneel licht gepolijst met Monello Finale
- Paneel twee keer ontvet met ontvetter én IPA
- Paneel in tweeen getaped
- Links 2 layers WaxOyl, Rechts 2 layers EX-P

In ieder geval zijn we al tot de conclusie gekomen dat het sponsje van de 100+ WaxOyl rommel is, je kan hiermee onmogelijk een dunne coating aanbrengen. Het is kliederen en heel onzuinig in gebruik.

De verwerking van 100+ was trouwens makkelijk, goed dun aan te brengen en makkelijk uit te poetsen. De geur is traditioneel chemisch.

Qua samenstelling lijkt het op een normale sealant trouwens. Geen geuren van bijzondere oplosmiddelen (zoals wel het geval bij 2 componenten coatings en bijvoorbeeld bij C.Quartz), geen ander uiterlijk (het lijkt gewoon op een normale sealant) en curing ging hetzelfde als bij EX-P. Ik heb daarom ook zeer sterk het vermoeden (en dat had ik al eerder) dat het een doodgewone sealant is.

Veel dealers hakken drie gaten in het sponsje, kwakken het over de auto, laten het drogen en poetsen het uit. Van enige voorbereiding is dan geen sprake. De kans is groot dat de sealant daardoor niet kan hechten, omdat ze niet altijd de moeite nemen het oppervlak met PreClean voor te bereiden.
 
@Tim; Een begin van een keurige, soort van review, ook goed. Wat jij wilt.
Wel merkwaardig dat je vermoedt dat de waxoyl een doodgewone sealant is, ze laten het overkomen alsof het ontzettend revolutionair is. Ben erg benieuwd naar je bevindingen! En met mij vele anderen.

Je laatste alinea klopt absoluut, als je vragen gaat stellen over voorbereiding etc. aan zo'n dealer dan kijken ze je glazig aan, zonder je van het gehoopte antwoord te voorzien. Maar reken maar dat het gemiddelde autopoetsbedrijf ook niet aan kleien etc. doet. Maarja daar ligt ook het grote verschil natuurlijk tussen een detailer en een gemiddeld poetsbedrijf.
 
TOEZMAN zei:
Wel merkwaardig dat je vermoedt dat de waxoyl een doodgewone sealant is, ze laten het overkomen alsof het ontzettend revolutionair is.

Simpel: Goede marketing! Als je maar vaak genoeg zegt dat het product helemaal geweldig is, gaan mensen het vanzelf geloven en overnemen, en als het steeds bekender wordt krijgt het naamsbekendheid etc. etc. etc. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook het beste product is of dat het zo fanatisch is! Feit dat het door een dealer aangeboden word wekt bij de gemiddelde autokoper vertrouwen op dat het wel een goed product moet zijn.

Kijk even naar wat je betaalt voor zo'n behandeling op je nieuwe auto bij de dealer en wat het product daadwerkelijk kost, dan is het vrij logisch dat de dealer je min of meer pushed om het te doen. ;)
 
Ze geven het er meestal ook 'gratis' bij, als een verkapte korting. Als consument denk je een goede deal te hebben door een heus 'lakpantser' op je auto te hebben, maar in de praktijk word je opgescheept met een (naar het schijnt) 'simpele' sealant die de dealer voor € 15,- inkoopt en, meestal, in 10 minuten over je auto ragt. ;) Er zijn genoeg verhalen bekend van dealers die vinden dat de voorbereidende stap (PreClean) niet nodig is en dat doodleuk niet uitvoeren. Preclean lijkt trouwens niets meer dan een ontvettende APC te zijn.

Terwijl ze adverteren met een 'ter waarde van' prijs van ongeveer € 200,- en soms meer.
 
De glansgarantie is trouwens waar ze mee schermen. De nieuwe auto's hebben allemaal blanke lak, dus zonder pigment. En voor een gemiddelde consument glimt de auto na 3 jaar inderdaad nog geweldig. Dat komt niet door de WaxOyl, maar de consument denkt van wel. De blanke lak houdt zich gewoon goed, maar dat is ook met een auto die een 'hotwax' behandeling krijgt in de wasstraat (je snapt waar ik heen wil).

Het is niets meer dan perceptie. De ogen van die mensen gaan pas open wanneer je ze voor hun neus na het wassen een stukje laat kleien, daarna polijsten, voeden en beschermen. Dan pas valt het kwartje dat het in die 3 jaar tijd een heel stuk slechter is geworden.

Wij hadden gisteren en vandaag een full-detail van een Audi A6. Ik vroeg telefonisch om de staat van de lak. Die was uitstekend, er zat maar 1 kras op. Toen hij hier gebracht werd, zat hij van top tot teen onder de lichte krassen. Maar de klant ziet dat dus niet.
 
Tim zei:
Het is niets meer dan perceptie. De ogen van die mensen gaan pas open wanneer je ze voor hun neus na het wassen een stukje laat kleien, daarna polijsten, voeden en beschermen. Dan pas valt het kwartje dat het in die 3 jaar tijd een heel stuk slechter is geworden.

Kijk, en daarmee sla je de spreekwoordelijke spijker dus recht op z'n kop!!!
Dit is exact zoals het idd gaat. Zien en voelen is geloven! Laat een klant zien/voelen wat je kan en welk resultaat er uiteindelijk is te behalen, en je opent ze echt de ogen. Pas dan zien ze in dat ze "fout" zaten, en als ze eenmaal weten waar ze op moeten letten komen ze tot inzicht dat er meer bestaat dan het wassen met de hand.

Laten we wel vooropstellen dat we hier met z'n allen toch wel even iets anders naar een auto kijken dan de gemiddelde autofanaat. Onze benadering van 'schoon' en 'glans' is voor 90% van autorijdend Nederland natuurlijk hogere wiskunde.
De waxoyl en Protech behandelingen zijn een kwestie van de klok met de klepel. Vaag heeft men er wel is wat over gehoord/gelezen, en tja als de garageman het dan ook nog is zegt en tevens aanbied voor "een schappelijke" prijs bij de aflevering van de nieuwe auto... 'Dat zijn de experts tenslotte' denkt de klant, en gaat er vervolgens mee akkoord :ja
Probeer zo'n ingeburgerde gedachtegang maar is om zeep te helpen. Dat duurt jaren helaas :(
 
Dan blijft er ook nog een uitdaging en wat te praten over. Moet er toch ook niet aan denken dat de hele buurt bij wijze van spreken de auto wekelijks staat te DAPpen. ;)
 
@RST-Smurf je foto's zijn helaas niet meer zichtbaar! Vond het wel leuk om dit door te lezen! Zeker omdat je dus een nieuwe auto gekleid e.d.

Is er mogelijkheid tot terug plaatsen van foto's ? :)