• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax & sealant Applicator nou wel of niet uit wassen na gebruik?

ATS

Detailing addict
11 okt 2010
276
62
Als beginnende detailer dacht ik altijd dat ik mijn spullen beste meteen moest uitspoelen en wassen.

Nu doe ik dat nog steeds voor mijn pads voor de dap&pro. En MF doeken
Maar heb nu al een paar keer opgevangen dat het met wax applicators niet zo gebruikelijk is.

Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een topic waar dit misschien uitgelegd wordt, maar heb hem nog niet gevonden.
vandaar mijn vraag.:schaam

Moeten de applicator na gebruik gewassen worden of kan je ze meerdere keren gebruiken voor dezelfde wax, sealant of glaze.

Ik was de applicatorpads steeds uit na gebruik en gebruik ze nadien weer voor dezelfde wax,sealant of glaze.

Niet uitwassen lijkt me niet aan te raden aangezien bepaalde producten de pads wel eens zouden kunnen aantasten/opvreten...

Sommige waxen en sealant bevatten oplosmiddelen die de pads opvreten na verloop van tijd. Ook kan de wax opdrogen in de pad en gaat het erg stoffen de volgende keer dat je een pad gebruikt.
Na gebruik uitwassen met een goede ontvetter (afwasmiddel).

Je zal nooit 100% alles verwijderen maar voorkomt wel dat je de pads onbruikbaar worden.

bedankt heren voor jullie snelle reactie,

Ik vermoede hetzelfde, was daarom ook zo verbaast.
had ook gevraagd waarom en de verklaring was dat je pad dan toch al vol zat en minder wax opneemt.
vond ik eigenlijk ook wel logisch..