• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax voor lak/stickers/kunstof combinatie?

Vimana

Detailing trainee
22 jul 2015
5
47
Sinds drie maanden in het bezit van een Renault Twingo. Het onderstaande plaatje is exact de uitvoering die ik heb. Zoals je ziet is dit dus een witte lak, met mat zwart/rode stickers op de zijkanten en veel zwarte kunststof panelen.

Is er een wax die ik op al deze onderdelen kan gebruiken? Ik weet dat sommige waxen een wit residu achterlaten op kunststof onderdelen.

Anders wordt het een wax voor de witte lak (Dodo juice Diamond White o.i.d), en een dressing voor de kunststof onderdelen?
Wat kan ik voor de stickers gebruiken? Deze zijn mat zwart met een rode rand.

conv_2359.webp

Een pure wax geeft geen witte vlekken op kunststof. Zelf ben ik gek op collinite 476S, vele andere alhier zijn fan van de collinite 845. Zeer betaalbare waxen met een uitstekende standtijd. Er zijn echter nog tientallen, danwel honderden andere goed waxen.
Tav de trims gebruik ik zelf AF revive. Een coating zoals die van Gyeon zal waarschijnlijk langer zitten, maar kost meer moeite om aan te brengen.

Succes!

M135;n426612 zei:
Een coating zoals die van Gyeon zal waarschijnlijk langer zitten, maar kost meer moeite om aan te brengen.

Maar niet veel meer moeite. Je moet het misschien alleen wat beter schoonmaken dan bij een dressing. Ik heb 2 weken geleden Gyeon Trim aangebracht op mijn grill en dat was een fluitje van een cent.

Als ik jou was zou ik lekker verschillende producten gebruiken, als je voor het snelle 1 enkel product wilt zou ik voor een spray sealant oid kijken.
maar een goede wax op kunstof, metallic paint en matte stickers.... dat zal lastig worden.

PB's trim is een fijn en makkelijk product voor de trims eventueel ook in de zon te gebruiken.