• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax vragen..

LaZeR

Detailing addict
11 aug 2011
45
52
Yoo :),

Heb wat vragen waar ik graag een antwoord zou op hebben..
Ik gebruik Liquid natty's wax zéér blij van de wax, maar wat vinden jullie de beste manier om dit aan te brengen?
Ik zet een Rode pad op de dap 900 op laagste stand en verdeel hem zo op mijn wagen, maar het product komt overal tussen wat erg irritant is dus welke handpad gebruiken jullie en is de werking van de wax hetzelfde?

Ook Hoelang laat ik die wax erop drogen? Vorige keer deed ik het maar 10 min, deze keer 3 kwartier en ik vindt dat het er precies een stuk beter op ligt..?

Ik merk altijd de dagen nadien dat ik nog wat stukjes ben vergeten uit te wrijven, en deze gaan al wat moeilijk weg waardoor ik op mijn carosserie weer swirls aanbreng (zéééééééééér zachte lak, boterzacht). Is hier ook een product voor of?

Moet ik voor deze wax aan te brengen de altijd altijd kleien oid? Kan ik gewoon als ik zie dat de werking vermindert is terug een waxlaag op een propere wagen aanbrengen of heb ik hier kans op swirls? (Ik doe het nu maar 1x per 6-8 maand, als ik de wagen 1 stap polier + klei maar zou graag tussendoor als ik zie dat de waxlaag "afneemt" er terug 1 opzetten.

Ik gebruik soms 1x per maand een ultimate quick wax, kan dit kwaad voor de wax of is dit totaal onnodig? Heb graag de lak zo veel mogelijk beschermt. De auto staat afgezonderd op het werk, en er zou soms 8h lang een vogelkak op liggen zonder datk het weet.. dus liefst zoveel mogelijk bescherming voor de blanke lak..

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Hey LaZeR,

De PB Natty's Wax zie ik veel voorbij komen op het Forum. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, ik gebruik Collinite 845.

wat vinden jullie de beste manier om dit aan te brengen?
Wanneer ik mijn Collinite 845 aanbreng, doe ik dit ook met een DAP900 + Rode Finishing Pad. Als ik een beetje handig met de DAP omga, hoef ik geen handpad te gebruiken. (Tot nu toe).
Met een machine poetsen vind ik simpelweg sneller, verwerkt zuiniger, maar krijg zelf ook het gevoel dat je de poets een beetje ''indraait''.

is de werking van de wax hetzelfde?
Ik verwacht dat het handmatig en machinaal opbrengen van een wax niets zal uitmaken voor de werking van de wax. Echter denk ik wel dat het uitmaakt HOE je met beide methodes de wax aanbrengt. Misschien breng je hem met de hand behoorlijk dik aan, en met de machine een stuk zuiniger, etc.

Hoelang laat ik die wax erop drogen?
Ik heb zelf geen ervaring met dit product, dus ging ik even kijken in de reviews in de CC-shop.
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Natty_s_Liquid_Blue_473ml_PB_NLB16_101862
Staat wel het -één-en-ander nuttigs bij.

De dagen nadien, vergeten uit te wrijven
Als jouw lak dusdanig zacht is dat je bij aanraking al snel swirls/krassen heb, is het een idee om de achtergebleven wax zacht te maken met een detailerspray of Gyeon Prep (o.i.d). Hierdoor hoef je misschien niet hard te boenen om het daadwerkelijk weg te krijgen en voorkom je krassen. Of als het niet van de opgedroogde wax komt, maar simpelweg vuil wat zich al weer heeft verzameld, dan eerst goed afspuiten.

Moet ik voor deze wax aan te brengen de altijd altijd kleien oid?
Ik begrijp dat je de auto om de 6-8 maanden een klei-beurt geeft en licht polijst? Ik verwacht dat tegen die tijd je waxlaag al behoorlijk is afgenomen of eigenlijk zelfs al weg is.

Wanneer je een goede voorbereiding hebt getroffen vóórdat je een wax hebt opgebracht, zal de standtijd van je wax vele malen beter zijn. (De wax hecht beter wanneer de ondergrond beter is)
Wanneer je dan enkele weken/wasbeurten verder bent, kan je vast wel zien wanneer je wax minder word. Dit is dan een mooi moment om de auto weer netjes te wassen en er een nieuwe laag wax overheen te zetten. Wassen met een PH-neutrale shampoo zal een waxlaag minimaal aantasten, maar je verwijderd wel verontreinigingen.

Je vorige waxlaag gaf bescherming en heeft krassen/swirls en vervuiling weinig kans gegeven. Je kan dus een nieuwe waxlaag opzetten, of de auto met een cleaner behandelen. Dit zal echter je nog bestaande waxlaag/bescherming helemaal weghalen en begin je weer opnieuw.

1x per maand een ultimate quick wax
Ik verwacht dat het gebruik van spray wax van Meguiars een aanvulling kan zijn op je bestaande wax, wanneer je dit tussen de grote waxbeurten door doet. Bijvoorbeeld na een wasbeurt, om er weer snel een laagje bovenop te leggen.

Ikzelf gebruik na een wasbeurt een detailerspray om mijn bestaande Collinite 845 weer een 'boost' te geven.

Ik denk altijd maar zó; Als er nog een goede beading op mijn auto zit, dan is er nog bescherming.

Bovenstaande is mijn mening, maar misschien dat iemand er anders over denkt.

Greetz

Hey LaZeR,

ik gebruik zelf ook natty's liquid bleu en doe eerst heel de auto in de wax, en vervolgens in zijn geheel uitpoetsen.

om de opgedroogde wax een dag later uit te poetsen heb ik laatst spray and whipe gebruikt, een detailsspray.

als handpad zou ik een normale ronde applicator pad gebruiken. Ik heb laatst zo'n grote hexalogic handpad gebruikt maar dat werkt wat lomp, daarna ben je 2x zo lang bezig om alle lijsten ramen enz weer netjes te maken.

een spraywax oid heb ik geen ervaring mee.

als je auto netjes schoon en strak is lijkt het me niet nodig eerst te kleien. Als ik van plan ben na het wassen de auto een nieuw laagje wax te geven pak ik wel een iets aggresievere shampoo dat alles zeker schoon is. Dat de wax dan geheel of gedeeltelijk weg gaat maakt toch niet uit.

Quantoxx;n426099 zei:
de achtergebleven wax zacht te maken met een detailerspray of Gyeon Prep (o.i.d).

Ik ben het eens dat detailspray (bijvoorbeeld Spray&Wipe) goed kan helpen om de wax uit te poetsen. Prep zal ongetwijfeld ook helpen, maar volgens mij strip je dan gelijk de wax er weer af, dus dan zou je dat stukje opnieuw moeten waxen.