• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict Quartz SIO2 Signature Wax Blend

Pietaah

Detailing guru
10 nov 2014
561
128
37
Den Haag
Mijn interesse is gevallen voor deze wax.
Eigenlijk vind ik het merk Waxaddict helemaal wel interessant.
Ik kan er alleen op dit forum nog niet veel over terug vinden omdat het natuurlijk een vrij nieuw merk is wat Carclean aanbied.
Op het internet zie ik wel alleen maar positieve reacties.

Zijn er mensen die al een ervaring hebben met deze wax.
Wat zijn bijvoorbeeld de ervaringen mbt de standtijd?
Kan je deze wax aanbrengen op een glaze? of moet de lak kaal zijn en met Gyeon Prep behandeld zijn ivm de Quartz?
Zou je deze wax kunnen aftoppen met een andere wax? bijvoorbeeld de Ibrido, Fuzion of een DDJ wax?

Het is meer de vraag voor mijzelf, waarom zou ik deze wax erbij halen terwijl ik er al genoeg heb:D ( verslaving:-")



Alvast bedankt!
 
Ik kan mijn ervaringen wel delen. Ik heb geen ervaring met standtijd, omdat ik mijn auto 2 weken na aanbrengen heb ingeruild.
​De verwerking is goed, wel opletten dat je hem goed lang laat curen, niet volgens de swipetest, maar gewoon even 10 tot 15 minuten laten zitten ivm het hechten van de SIO2.

Ik zou het niet aanraden om er een glaze onder te zetten, er zit namelijk SIO2 in de wax, welke bij coatings ook op een zo schoon mogelijk oppervlak aangebracht dient te worden. Dit lijkt mij bij deze wax niet anders. Ik heb dan ook mijn auto gepolijst, ontvet en de quartz aangebracht.

Aftoppen met een andere wax is niet nodig, mag natuurlijk altijd maar ik zie de meerwaarde er niet van in. De wax combineert namelijk de voordelen van een wax en die van een coating/sealent.

Ohja en de beading is echt wel goed dacht ik zo;
IMG-20151107-WA0034_zpsemvhzvhb.jpe


Als je in de buurt van Tiel woon, mag je wel een beetje product lenen om je motorkap mee te waxen, zie je gelijk of het bevalt of niet.
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Ervaringsdeskundige aanwezig :-D

De Quartz is een wax met een standtijd van 11~12 maanden mits de voorbereiding goed gedaan is. Gewoon polijsten en goed ontvetten.
Hou wel goed de verwerking en curetijd in de gaten, dit is erg belangrijk.

Zelf heb ik de Vitreo, Subzero, Edition 21, Quartz en de Graphite.
12316314_746832055421686_3127235240654833227_n.jpg


Vitreo is de 'instapklasse' van de Signaure waxen, standtijd +/- 5 maanden
Subzero speciaal voor koude(re) temperaturen, standtijd +/- 6 maanden
Edition 21 is de verbeterde versie van de Vitreo, met betere ingrediënten, standtijd +/- 6 á 7 maanden
Quartz, gebaseerd op Sio2 ingrendiënten, standtijd +/- 11 á 12 maande
Graphite, ook een wax met Sio2 ingrediënten, echter minder dan de Quartz, standtijd +/- 5 á 6 maanden
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Het zijn optimale standtijden. 6 maanden voor een wax is wel aan de hoge kant hoor. Ik heb ook al mensen gehad die dat bij lange na niet redden en dat het na 8 weken eigenlijk al over was (wel goede voorbereiding).
Maar dat geldt ook voor Collinite. Sommige claimen een jaar bescherming, anderen zeggen dat het na 3-4 maanden al weg is. Standtijden zijn vaak net wat zonniger dan de werkelijk over het algemeen.

ls het morgen gaat sneeuwen er wordt gepekeld dan ga je die standtijden echt niet redden. Is het 6 weken redelijk mooi weer in de zomer dan is dat wel te doen.
Het is van zoveel factoren afhankelijk.
 
Daar heb je helemaal gelijk in Dibbuz
Er zijn maar weinig mensen die 5, 6, 7 of 8 maanden wachten met het aanbrengen van een nieuw laagje, ik niet in ieder geval :D

tembaco,

de Waxaddict Candygloss is een echte show wax. Zitten wat fillers in zodat kleine swirltjes tijdelijk verhuld worden. De standtijd is niet echt denderend lang, maar dat geldt voor veel show waxen ;)
 
Voor optimale bescherming moet je nooit wachten tot de wax helemaal weg is. De UV bescherming is dan ook een stuk minder. Je kan dan beter aangeven om de hoeveel maanden optimaal is om opnieuw te waxen.
Bij de Collinite zeg ik altijd om de 3-4 maanden een laagje. Niet wachten tot 6 maanden. Zoveel werk is het ook niet (mits dun aangebracht) dat geldt ook voor de Waxaddict waxen en je pot gaat toch jaren mee.
Als je bereid bent om zo'n wax aan te schaffen dan ben je meestal wel iets meer fanatiek dan iemand die maximale bescherming zoekt voor minimale prijs. Laagje wax aanbrengen is dan ook niet zo erg als je dat 1-2 keer extra moet doen.
Houdt het realistisch, er wordt al zoveel gekkigheid de wereld in geslingerd met percentages carnauba, hardheden van coatings en standtijden die onzinnig zijn.
 
Moet deze wax ook een x aantal uur droog gehouden worden? Zie namelijk dat het bij de DDJ tegenhanger wel nodig is. Heb zelf geen garage dus dat word dan lastig voor mij.
 
Waar ontvetten jullie mee als ik vragen mag, eerst kleien dan polijsten ontvetten maar met wat?:confused:
Of is de lak al schoon genoeg door het polijsten?
 
Zijn er ook samples te koop van Waxaddict? Zou het graag eens willen proberen maar om nou meteen zo'n prijzige pot aan te schaffen. Via Google kwam ik op een sample pakket uit maar die link was dood. Iemand een idee?