• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waxen onder de 10 graden

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Zoals jullie weten nadert hartje winter binnenkort. Nu ben ik een beetje laat met collinite 845 aanbrengen op mijn auto. Ik wil het dit weekend nog doen buiten. Probleem is dat de temperaturen niet boven de 10 graden meer lijken uit komen. Kan ik de wax in deze temperaturen nog aanbrengen en laten curen of is dit niet meer mogelijk?

Moet geen probleem zijn, alleen curetijd kan aardig afwijken.
Swipetest is noodzakelijk dus.
Verder, koude handen!

Moet nog wel gaan, heb wel met koudere dagen buiten staan polijsten en waxen.
Had meer last dat het polijst middel strepen ging achterlaten, dan dat de wax niet wilde

Speciaal voor de koudere dagen gebruik ik EXP,bijzonder makkelijk te verwerken dit wondergoedje :-)^
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/EXP_Pure_Sealant_473ml_PB_EXP16_100728

Kan inderdaad prima, wel goed opletten met je swipe test, het kan wat langer duren voor de wax volledig gecured is.

​Mocht je een wax zoeken die speciaal ontwikkeld is om met lagere temperaturen aan te brengen, dan kan ik je de waxaddict subzero aanraden, deze cured ook goed met de lagere temperaturen en heeft een redelijke standtijd.

Ook hier geregeld onder de 10,*c staan waxen. Zoek een beetje een mooie dag uit en hoppa waxen maar