• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxen / sealants zonder beading!

Volvorijdertje

Detailing chief
7 jun 2009
218
85
45
Wat zijn de beste waxen / sealants voor als je geen beading wilt?

Ik heb nu een dik een jaar cquartz op mijn auto zitten, waar de beading redelijk minimaal was en de sheeting vrij goed was, echter na het opbrengen van Reload kreeg ik het idee dat de beading toenam helaas.

Overigens, wat ik nog niet helemaal snap, waarom zou je als detailer in hemelsnaam beading willen??
Ziet allemaal mooi uit als de druppels erop liggen, maar post ook eens een foto van een auto waarbij de druppels zijn opgedroogd.
Hierdoor ziet een vers gedetailde auto er na de eerste regenbui er meestal al weer vies uit, terwijl de auto van de buurman welke door de wasstraat gaat er nog gewoon schoon uit ziet... :(

Ik geloof dat sealants doorgaans minder beading hebben dan waxen, maar of er 1tje is dat totaal geen beading vertoont? :weetniet

Overigens kan ik de logica van topicstarter perfect volgen, ikzelf prefereer ook eerder sheeting boven beading (uit praktisch oogpunt dan, want stiekem vind ik die beading wel mooi) , ik stel namelijk ook vaak vast dat de totaal verwaarloosde wagens van mijn collega's op het werk na een regenbui terug droog zijn terwijl mijn wagen nog helemaal bedekt is met waterdruppels...die dan inderdaad naderhand opdrogen als vieze plekjes.
Vroeger gebruikte ik wel eens Meg's ultimate quick detailer vanwege de sheeting, het water gleed dan wel vlotjes van de wagen, nadeel was wel de standtijd van dit product.

Bij mijn weten heeft een sealant meer last van opgedroogde plekjes dan een wax.....en wat die beading betreft :

volgens mij zie je amper verschil :weetniet

Denk dat het lastig is om een wax of sealant zonder beading te vinden. Deze zijn toch hydrofobisch waardoor het fenomeen beading ontstaat. Snap wel wat je bedoeld, na een bui is je auto wel wat viezer. Maarja, des te meer reden om weer vereer te gaan ;)

Wat mij tot nu toe heeft verbaasd is de Zymöl Glasur.
Deze sheet echt heerlijk snel, enkel ALS de beads blijven liggen, heb je echt hoge knikkers op je lakwerk.
Persoonlijk dacht ik er eerder ook zo over, liever flinke sheeting en geen vlekken, maar die illusie heb ik laten varen.
Ik kijk weer altijd lekker knikkers als het geregend heeft ;)

Dan zeg ik hetzelfde als Nicknameless: niet waxen of sealen... gewoon niets aan doen, klaar!
En zoals een ander ook al zegt een wax of sealant is hydrofobisch, dus stoot water af en zal altijd druppels vormen.

Hierdoor ziet een vers gedetailde auto er na de eerste regenbui er meestal al weer vies uit, terwijl de auto van de buurman welke door de wasstraat gaat er nog gewoon schoon uit ziet..

Dat komt dus omdat de auto van de buurman geen enkele vorm van bescherming meer heeft na de krasbeurt door de krasstraat, de shampoo in een wasstraat is zo agressief dat het vrijwel iedere vorm van aanwezig bescherming zal verwijderen. En die zogenaamde "hot wax" is niets anders dan een olieachtig laagje wat even water zal afstoten, thats it. Afgelopen beginners clinic in de praktijk laten zien dat deze "waxlaag" van de wasstraat met een simpele wasbeurt met goede shampoo al verdwenen is (normale dosering die een echte waxlaag nooit zal aantasten).