• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxoyl behandeling bij aflevering auto

Flymo

Detailing rookie
18 aug 2011
10
0
Mijn dealer heeft mij met de aankoop van de Fiat Punto mij een Waxoyl behandeling (bijna verplicht) aangeboden voor €195.00, omdat hij dat vond vanwege de garantie....
Toen ik de auto ophaalde kon ik daar helaas niet veel van zien.......
Nu las ik de test van Waxoyl op het forum en vind dat dit van deze (en vele andere) dealers pure geldklopperij is en dit zou gewoon verboden moeten worden !
Ik ben een aantal jaren (in de jaren 70) in mijn vrije tijd, autopoetser/ontvetter geweest bij een Citroendealer en weet dus wat autopoetsen. Omdat de directeur van dat bedrijf mij altijd controleerde en tips gaf, heb ik daar veel van geleerd.
De poetsbeurt die mijn auto heeft ondergaan was ver onder de maat en heb zelf de helft over moeten doen (betaal ik daar %%$#@ daar €595 afleverkosten voor ?)
Nu wil ik controleren of mijn auto inderdaad een echte Waxoyl heeft gehad, is daar een methode voor ?
Het "certificaat" moet ik nog krijgen, maar verwacht deze wel.

Als ik had geweten dat deze behandeling niet of weinig zin heeft, dan had ik dit niet gedaan natuurlijk.

Wijsheid kost nu eenmaal geld.

595 Euro afleverkosten?

Verplichte Waxoyl behandeling om in orde te zijn met de garantie?

Ik zou Fiat NL hier eens over contacteren hoor.

Toen ik mijn A1 kocht kreeg ik precies hetzelfde te horen: geen Waxoyl geen lakgarantie! Daar ging ik uiteraad niet mee akkoord en heb de wagen elders gekocht.

Leuk gedaan van de verkoper maar denk dat ie iets te ver is doorgeschoten in zijn persoonlijke interpretatie ipv de algemene vanuit het oogpunt vanuit Fiat.

Inderdaad, autoverkopers, ze zijn ook overal hetzelfde.

Maar nu to the point; kan ik zien dat het een Waxoyl behandeling heeft ondergaan ??

(het certificaat krijgt ik binnenkort, maar eigenlijk hecht ik daar niet veel waarde aan).

Wat ik ook vreemd vind, dat er geen contactadres in Nederland te vinden is van Waxoyl. Weet iemand dat?

Je kunt het alleen zien als de wagen een mooie beading geeft tijdens een regenbui. En als het er over een halfjaar nog op zit.

Paulus de Boskabouter zei:
Je kunt het alleen zien als de wagen een mooie beading geeft tijdens een regenbui. En als het er over een halfjaar nog op zit.
Als ik de wax van mijn auto afgestript heb met een mengsel van DJ Supernatural Shampoo en Neutral Afwasmiddel, en dus een goed schone lak heb, heb ik ook een mooie beading. Ik geloof dus niet dat beading zoveel zegt.

Of misschien is het toch de Waxoyl-behandeling die mijn auto 3 jaar geleden gehad heeft? :lol

Gkn Service Benelux
020 4070207
Halfweg, NH
Amstel en de Meerlanden, Haarlemmerliede en Spaarnwoude
Reparatie- en assemblagebedrijf van kardanassen en technische handelsonderneming
Vervaardiging van auto-onderdelen en -accessoires, Reparatie van specifieke auto-onderdelen

------------------------------

Bedrijfsnaam
Uni Cardan Nederland
Haarlemmerstraatweg 155-159
1165 MK
HALFWEG NH
Telefoonnummer
020-4070207

----------------------------------

Zal wel nummer zijn waar het flesje vandaan komt ( zoals bv Halfords / Cartall e.d. )

Dat 0800 is een naamnummer schat ik in