• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[TEST] WaxOyl 100+ Lakpantser

Was laatst aan het kijken naar een andere auto, en kwam bij een BMW dealer. En al de auto's daar waren in die zooi gezet, gelijk standaard.
Ja snap het wel, het glimt als een tiet. En het kost 350 euro.
Toen ik zei haal die rotzooi er maar af, dat wil ik niet. Wist ik niet waar ik het over had.
Koop is dus niet doorgegaan.

Maar hoe haal je die zooi van een auto af? Vriendin heeft een rode corsa, met die Waxoyl er op.
En auto heeft regelmatig wasstraat gezien, dus zit onder de krasjes.
 
Bikkel;n410499 zei:
Maar hoe haal je die zooi van een auto af? Vriendin heeft een rode corsa, met die Waxoyl er op.
En auto heeft regelmatig wasstraat gezien, dus zit onder de krasjes.

De kans is behoorlijk groot dat 'ie er al vanaf is door de wasstraat.
 
Dat wert ik wel zeker
al die chemische troep die op je auto word gespoten door de wasstraat houd geen enkele wxlaag
ook niet die hotwax vd wasstraat die na 3 dagen al niet meer te zien is hahahahahahahahaha

mensen geloven wat de dealer hun vertelt want dat is de gene met kennis over hun auto.
maar de gene die dat adviseren hebben in driebergen op de auto verkoop school gezeten.

die weten wel wat onderdelen te benoemen enzo maar hebben been idee uit welke lagen een lak allemaal is opgebouwd en wat er echt nodig is om deze goed te onderhouden.

en wat mij de test van tim vertelt is dat hij wel weet hoe je een lak zou moeten onderhouden en wat een auto lak is.
Dat iemand waxoyl komt vertegenwoordigen hier vind ik stoer, maar niet op deze manier.
dit is gewoon hetzelfde als een gevecht aangaan met iemand en die met de platte hand een klap in het gezicht geven en dan hard wegrennen.

ik zeg niet dat waxoyl slecht is, het is alleen duur, en veel mensen denken dat duur goed is maar daar wil ik me nu niet te ver over gaan uitwijden want dan zijn we nog wel even bezig.

al met al is dit gewoon een duidelijke test geweest die naar mijn inzien "onafhankelijk" is uitgevoerd.
waarvan de resultaten alleen zijn beinvloed door moeder natuur zelf en het kleine beetje cola.

dus al met al moeten mensen zelf maar de conclusie trekken of ze waxoyl het waard vinden of niet.
 
Heya Peeps,

Kom net pas dit topic tegen en zie dat het al heel wat reacties en info bevat


Ik moest wel effe grinniken, hoor! Toen ik in de detailwereld wilde stappen heb ik zo'n 9 maanden bij een autopoetsbedrijf ervaring opgedaan. Naja, ervaring van het aanwezig zijn, niet van kennis opdoen.

De gehele periode was het niet anders dan nieuwe auto's doen van de nabijgelegen autoboulevard;

Auto word;

HD afspuiten,
met zo'n simpele borstel wat gewassen,
met lucht een beetje afgespoten,

Stickers van het vervoer verwijderen,
afzemen,
volledig inspuiten met ramenreiniger van CarTec (voor het vliegroest het vervoeren - treinen)
in een waxje gezet waarbij er met een dikke spons niet eens alles word geraakt.
siliconen op het kunststof,
raampjes binnen en buiten,
stickers/plastic interieur verwijderen,

Auto terugbrengen en nieuwe meenemen.

KLAAR.


Nog erger was het wanneer een nieuwe auto werd gebracht en deze op dezelfde manier werd klaargemaakt voor de nieuwe eigenaar. Deze had voor een ''LAKVERZEGELING'' van
WaxOyl 100+, na een mooie ''deal'' zo'n €295,- betaalt. Vervolgens werd er inderdaad zo'n sponsje gepakt, nieuw of meestal helemaal bruin/zwart van de vervuiling van eerdere auto's, en werd er per paneel een paar banen getrokken en KLAAR. Bijna niks geraakt en al weer uitpoetsen.

Wat een oplichterij...


Kheb zelfs nog een paar nieuwe sponsjes van WaxOyl 100+ liggen. Bedacht me dat dit retegoed spul was en ik dit ooit wel zou gebruiken op mijn auto. Super-knettergoed spulletje dat per spons hééél duur was. Wauw, mooi meegenomen!

HA ha HA ha...

Gelukkig weest ik sinds mijn échte stap in de detailingwereld wel beter, en nu nóg beter.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Tim
Jahoor, Een simpele Google zoekopdracht met "waxoil carclean" heeft mij vandaag direct 199 euro bespaard.

Het stond op de offerte maar zet mijn nieuwe auto zelf wel in de EX-P of Collinite 845 na aflevering. Heb beide nog volop staan.
En we kunnen uitgebreid uit eten... en nog een keer.. en nog een keer.. :yum:yum

èn ik kan tenslotte voor de komende jaren wax bestellen bij Carclean... :laughing:
 
Daarom heb ik gewoon mijn auto ongewassen opgehaald,
en met een afspraak met de dealer de auto op mijn manier kunnen behandelen,
Je wil niet weten wat voor reacties ik kreeg nadat ik helemaal klaar was:p:cool:
 
Jahoor, Een simpele Google zoekopdracht met "waxoil carclean" heeft mij vandaag direct 199 euro bespaard.
Grappig! En dat terwijl je al sinds 2010 lid bent van ons forum.

Ik vind het treurig dat Waxoyl nog steeds op deze manier wordt aangeboden als een manier om geld te verdienen.
 
Het zat verpakt in het ´dealerpakket´ en was dus niet zo 123 uit de offerte te halen.

Een goede poets/waxbeurt is wel iets wat veel mensen graag willen bij aanschaf van een auto. Helemaal als het een lakverzegeling heet.
De doorsnee koper zal niet meer zien ervan dan een glimmende auto.
 
Het werd door de dealer ook aangeboden toen mijn moeder haar nieuwe auto kocht, maar daar heeft ze -op aanraden van mij- vanaf gezien. De tijden tussen productie en aflevering zijn nog maar zo kort dat het imo helemaal niet verstandig is om zoiets te doen, terwijl de lak nog niet volledig uitgehard is.
 
terwijl de lak nog niet volledig uitgehard is.

Hoe kom je daarbij?

Want tussen het spuiten van de kale carrosserie (wat gebakken wordt op 80+ graden) en het daadwerlijk afleveren zitten een x aantal weken tussen (oplopend tot soms 2 à 3 maanden). Je kan er gerust vanuit gaan dat de lak uitgehard is tegen die tijd.

Ik heb destijds bij Nedcar in Born gesolliciteerd en bij de rondleiding daar vertelden ze dat een auto die klaar is, soms wel 2 tot 3 weken buiten op het parkeerterrein staat te wachten (bij weer en wind, in de volle zon enz.)

Bij een schadeherstelbedrijf wordt er een minder hoge temperatuur (tegen de +/-60 graden) gebruikt zodat er andere delen van de auto niet smelten en/of vervormen. Hierbij wordt geadviseerd minimaal 4 tot 6 weken te wachten alvorens iets erop te smeren of er iets aan te doen.

spuiterij 072.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: tembaco
Dat is goed om te weten!
Mijn auto is op dit moment in productie, is geen voorraadmodel die ze van een parking afplukken.
Hij wordt geschat de eerste week van Juli afgeleverd. Beste om nog even te wachten dus..
 
Dat is goed om te weten!
Mijn auto is op dit moment in productie, is geen voorraadmodel die ze van een parking afplukken.
Hij wordt geschat de eerste week van Juli afgeleverd. Beste om nog even te wachten dus..

Dan nog is de auto al enkele weken oud. Hij wordt nooit in een rechte lijn vanuit de fabriek naar jouw toe gereden. Paar dagen tot een week wachten voor transport bij de fabriek, dagje transport op de trein, paar dagen op een terrein voordat hij op de vrachtwagen gaat, dagje transport, dealer. Hier zit zeker 2 weken tussen.
 
Hoe kom je daarbij?

Want tussen het spuiten van de kale carrosserie (wat gebakken wordt op 80+ graden) en het daadwerlijk afleveren zitten een x aantal weken tussen (oplopend tot soms 2 à 3 maanden). Je kan er gerust vanuit gaan dat de lak uitgehard is tegen die tijd.

Ik heb destijds bij Nedcar in Born gesolliciteerd en bij de rondleiding daar vertelden ze dat een auto die klaar is, soms wel 2 tot 3 weken buiten op het parkeerterrein staat te wachten (bij weer en wind, in de volle zon enz.)

Bij een schadeherstelbedrijf wordt er een minder hoge temperatuur (tegen de +/-60 graden) gebruikt zodat er andere delen van de auto niet smelten en/of vervormen. Hierbij wordt geadviseerd minimaal 4 tot 6 weken te wachten alvorens iets erop te smeren of er iets aan te doen.

Bekijk bijlage 96100
Bij de Nedcar stonden de auto's misschien zo lang, maar tussen de productie en de aflevering van de Yaris van mijn moeder heeft nog geen tweeënhalve week gezeten. Hoe ik daarbij kom?
Bij één op de zoveel auto's wordt, direct als die van de band rolt, een steekproef gehouden voor wat betreft de toelatingseisen van de EU. Daarvoor wordt er een paar kilometer met de auto gereden en allerlei zaken gecontroleerd. Hiervan wordt een officieel document opgemaakt dat bij de aflevering aan de eigenaar verstrekt. De data van productie, controle en de naam van diegene die de test heeft uitgevoerd staan daar mooi op vermeld.
 
Het zat verpakt in het ´dealerpakket´ en was dus niet zo 123 uit de offerte te halen.

Ja dus? ik bepaal toch wat ik koop. Of zie ik dat fout?
Is een verschil of ze het willen of niet.

Ooit bij een mini wezen kijken, en daar stonden alle auto's in de showroom al in de waxoil en stond ook gewoon op de factuur.
Ook zo'n eigenwijze verkoper, die dacht ik duw het wel door zijn strot heen. Heb geen auto daar gekocht.