• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[TEST] WaxOyl 100+ Lakpantser

Ho even, het gaat wel om U.P.T. en niet over het lakpantser
De U.P.T. is toch nog niet getest :weetniet

Waxoyl.nl zei:
U.P.T. Bekledingbeschermer

U.P.T. zorgt ervoor dat de textielvezel ingekapseld wordt, waardoor vuil en vloeistof niet in de vezel kunnen dringen.
U.P.T. bevat een UV-Blok waardoor de bekleding zijn kleur behoudt.
U.P.T. is ook te gebruiken op leder. De bekleding behoudt wel zijn ventilerend vermogen.
U.P.T. is natuurlijk ook te gebruiken voor het interieur van boten, caravans, vervoersbusjes etc.

En dat voor nog geen 200 euro :-b
 
Zowel voor textiel wat ingekapseld wordt, als leer dat zijn ventilerend vermogen zou behouden. Het lijkt me een erg sterk verhaal dat het voor zowel stof als leer goed werkt.
 
Geen idee Joost, dit stond zo in de vitrinekast bij de Peugeot dealer.

Ik neem aan dat het inclusief is, anders zul je nog erg verrast zijn als er nog eens arbeidsloon bij komt naderhand :weetniet
 
Ik was voor de Ka € 195,00 inclusief behandelen kwijt. :schaam

Jaja, toen had ik het licht nog niet gezien. :)_[]
 
ik kan me goed voorstellen dat daar natuurlijk veel mensen voor "vallen" , zeker als het een nieuwe wagen betreft !

anders is het als de auto al wat leeftijd heeft , dan maalt de eigenaar er niet meer om en is ie meestal blij met een ..carwashbeurtje en dan denkt ie : voor die prijs van dat pantser kan ik jaaaaaaaaren door de krasstraat rijden :ja
 
toch moet ik zeggen dat als ik een niets-wetende-klant ben ik dit toch echt zou overwegen!

is veel geld, maar ach, je geeft ook al een vermogen uit aan die auto!

die 200 euro is slechts 1 á 2 procent van de aankoop waarde van een gemiddelde auto.



zou het iedereen afraden na de resultatie hier op het forum en het feit dat ik wel beter weet..



dus kort: echt een goede marketing! jammer dat het een flutprodukt is!
 
Zo heb ik ooit, voordat ik deze site ontdekte, overwogen om mijn auto (destijds een Mazda 323F) "professioneel" te laten "poetsen" door de lokale poetser, voor 100 euro. Laatst reed ik er toevallig langs en ik weet niet of iemand hier het filmpje uit Indonesie (?) nog kent met die 3 jongens die in 2 uur een Z3 "detailen" (aka met een rotary een wedstrijd doen wie hem het snelst over de lak kan trekken :D), nou, zo deden ze het daar ook ongeveer. Als je niet beter weet ...
 
Ik breng dit topic nogmaals voor onze nieuwe forumleden onder de aandacht!

Nog steeds krijgen wij met grote regelmaat vragen zoals:

1) Ik heb mijn auto met Waxoyl laten behandelen, kan ik dan wel een normale shampoo gebruiken?
2) Ik heb een spraysealant op het oog, maar tast deze niet mijn Waxoyl aan?
3) Ik heb 1,5 jaar geleden mijn auto gekocht en laten voorzien van Waxoyl, kan ik mijn auto dan nu al kleien zonder dat de Waxoyllaag wordt aangetast?

Enzovoorts enzovoorts.

Vandaag hadden we een klant die binnenkort een nieuwe auto geleverd krijgt en €190,- neer heeft moeten tellen voor de Waxoyl behandeling. Het is gewoon zonde van het geld!
 
Tim;341616 zei:
Ik breng dit topic nogmaals voor onze nieuwe forumleden onder de aandacht!

Nog steeds krijgen wij met grote regelmaat vragen zoals:

1) Ik heb mijn auto met Waxoyl laten behandelen, kan ik dan wel een normale shampoo gebruiken?
2) Ik heb een spraysealant op het oog, maar tast deze niet mijn Waxoyl aan?
3) Ik heb 1,5 jaar geleden mijn auto gekocht en laten voorzien van Waxoyl, kan ik mijn auto dan nu al kleien zonder dat de Waxoyllaag wordt aangetast?

Enzovoorts enzovoorts.

Vandaag hadden we een klant die binnenkort een nieuwe auto geleverd krijgt en €190,- neer heeft moeten tellen voor de Waxoyl behandeling. Het is gewoon zonde van het geld!

Bij mij zat het er gratis bij maar dat begreep ik pas na aflevering. Wil nu eigenlijk met een schone lei beginnen. Is het uitvoeren van het 5-stappenplan voldoende of moet ik eerst de Waxoyl laag op een andere manier verwijderen?
 
Tim;341616 zei:
Ik breng dit topic nogmaals voor onze nieuwe forumleden onder de aandacht!

Nog steeds krijgen wij met grote regelmaat vragen zoals:

1) Ik heb mijn auto met Waxoyl laten behandelen, kan ik dan wel een normale shampoo gebruiken?
2) Ik heb een spraysealant op het oog, maar tast deze niet mijn Waxoyl aan?
3) Ik heb 1,5 jaar geleden mijn auto gekocht en laten voorzien van Waxoyl, kan ik mijn auto dan nu al kleien zonder dat de Waxoyllaag wordt aangetast?

Enzovoorts enzovoorts.

Vandaag hadden we een klant die binnenkort een nieuwe auto geleverd krijgt en €190,- neer heeft moeten tellen voor de Waxoyl behandeling. Het is gewoon zonde van het geld!

Bedankt Tim, misschien dit topic sticky maken, zodat het automatisch meer opvalt voor nieuwe leden?
 
Eddie_d;341674 zei:
Bij mij zat het er gratis bij maar dat begreep ik pas na aflevering. Wil nu eigenlijk met een schone lei beginnen. Is het uitvoeren van het 5-stappenplan voldoende of moet ik eerst de Waxoyl laag op een andere manier verwijderen?

5 stappenplan is inderdaad voldoende, met het kleien en polijsten verdwijnt je Waxoyl laag wel:ja
 
Tim;341672 zei:
Bij bepaalde dealers wordt het inderdaad nagenoeg verplicht.

Klopt, bij KIA het geval, anders heb je geen recht op de 7 jaar lakgarantie zeggen ze... Kennissen van mij hadden dit, ik ging de auto wassen na 3 maanden en de laag was al als sneeuw voor de zon verdwenen.
 
Dat laatste zal zeker het geval zijn meestal denk ik.


en wat is slecht? Er zijn zeker betere producten maar het zal ongetwijfeld een betere bescherming geven dan bijv. de groene schildpad-fles (mits goed aangebracht). Maar dat is hier niet ter sprake nu....