• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[TEST] WaxOyl 100+ Lakpantser

Vroeger wist men gewoonweg niet beter en we babbelen nu wel tegen een naam die al 5 miljoen jaar bestaat en kunstmatig hoog wordt gehouden door vele bedrijven omdat zij er een flinke boterham mee verdienen.
Nu wordt de groep met mensen steeds groter die verder kijken dan hun neus lang is als zij bv een nieuwe auto kopen ( de grootste groep waxoyl afnemers heb ik het idee ), alsnog maar het tipje van de ijsberg.
Elk forum heeft de rarigheid dat het lijkt alsof de gehele wereld er lid van is en men het vreemd vind als een ander het niet weet danwel anders tegenaan kijkt .... blijft kleine selecte groep.
Maar goed, ik blijf het wel een interessante ontwikkeling vinden en hoop van harte dat dit waxoyl-lid hetgeen hier gebeurt/getest/besproken wordt naar boven trapt in zijn organisatie en dan hopende dat er een passend respons komt.
Tot die tijd wachten we met EXP af :)
 
Aficior zei:
Beste Tim,

Je schreef dat jij beschikt over een bijzonder goede, zoniet de beste glansmeter die er bestaat en voor geld te koop is.
Wat kost zo een apparaat ongeveer? (Heb ik werkelijk geen idee van).

Zou dat de reden zijn waarom men die facilitiet niet kan bieden? Men brengt snel het product aan en dat moet het dan maar doen. En we hebben hier al bijzonder vaak gelezen hoe garagebedrijven -denken- te weten wat het poetsen van een auto is. (Inderdaad, niet detailen).

De prijzen liggen net zo uiteen als het prijsverschil tussen een Lada of een Ferrari. Een goedkope 20-60-85 meter kost in China 200$ p/st (4 jr geleden voor 5 stuks), en hier ben je voor een hele goede (Gloss/Haze meter) ongeveer 2800€ kwijt. Een 60 graden meter is ook heel goed bruikbaar om de verschillen te zien met gebruikte compounds of waxen, maar het prijsverschil is niet zo erg groot.
 
Dank Peter voor je toelichting.
Heb ook de hulp van Google even ingeroepen en er wat over gelezen. Leerzaam en leuk moet ik zeggen.
Nogmaals dank.
 
De reactie van WaxOyl blijft inderdaad uit, heel teleurstellend! Bovendien bevestigt dit dat onze conclusie inderdaad juist is, immers doet WaxOyl er niets aan om onze bevindingen onderbouwd te weerleggen.
 
Had je werkelijk anders verwacht beste Tim?
Zouden ze er dan toch voldoende verstand van hebben, om te weten dat de uitkomst van de door CC uitgevoerde test op waarheid berust?

Ik denk dat je dat wel mag en kunt concluderen.
 
Als je hun laatste post door leest snap je dat ze toch niet meer zullen reageren, ze willen geen welles nietes discussie starten. Vindt het jammer, maar kan het ook wel een beetje begrijpen.:(

Tim, mocht je oooooit nog eens een "lakpantzer" testen zou je dan ook de meting betreffende glans kunnen doen? o:)
ik vermoedt dan het product helemaal :)_[] (af gaat door de zijdeur)
 
Raar dat ze hun product niet willen verdedigen als ze zo zeker zijn.

Mijn haren gingen ook weer overeind staan als ik dan lees dat een "poetsbedrijf" een GardX lakverzegeling met levenslange garantie aanbied.
Is wat anders als waxoil ik weet het maar natuurlijk net zo misleidend.

Levenslange lakverzegeling???????????
 
@Serge: grap is dat ze helemaal niks hoeven te doen; per definitie is het sowieso toch al verdoemd om te mislukken daar wij hier op een ander niveau zitten en er geen winst voor hen te behalen is.
DE verkoop gaat toch wel door omwille van de naamsbekendheid die in vele jaren is opgebouwd en kunstmatig wordt hooggehouden door dealers en ontwetenden, daar kan deze kleine groep ( helaas ) niks aan veranderen.
Ok het blijft een jammerlijk feit dat indien A gezegt wordt er geen B gedaan/bewezen wordt .... helaas werkt dit vrij veel op deze aardbol
 
ach zie het zo, gewoon iedereen gebruik laten maken van hun garantie en ze stoppen heel snel met hun marketing..
Dus adviseer u mede mens die voor het mooie praatje gevallen is om de boel na te meten.

Geen bedrijf gaat voor de 250,00 euries eenmalig ieder jaar de auto polijsten en de lak beschermer aanbrengen. zoals tim aangeeft kan wel eens 10x zijn:D
 
Hallo, ik ben zo'n sukkel die er in is getrapt en een waxoil behandeling heef tlaten doe. Wat blijkt, wordt de auto afgeleverd, is eer een behandeling met waxguard (cartec) gedaan. Dacht, word tik nu opgelicht? Ik nazoeken waar het is uitgevoerd, blijkt dat het kwa kosten ook zo'n 250 euro is.

Maar goed, na alle berichten hier gelezen te hebben, ben ik klaar met wax (guard) oil. Ik wil de auto verder gaan onderhouden met EX-P. EN nu komt het, kan ik dat zo over de waxguard heen aanbrengen na een wasbeurt?
 
Wassen met sterke verhouding shampoo, kleien, cleaner ( bv Poorboys Professional Polsih ) en dan is ie wel weer klaar voor de EXP ( in een notedop )
 
Hi hi hi. +1.
Wat onze goede MK-Us vooral bedoeld is dat je even goed moet zoeken hoe een detail uit te voeren. Er staan meerdere How To's op dit forum.
Het is vooral belangrijk om alle stappen vooraf goed uit te voeren. Slechts het aanbrengen van een Sealant of Wax zal geen bijzonder bevredigend resultaat opleveren. Het zijn juist de voorbereidende stappen die een goed resultaat opleveren.
Succes Noord Hollander.
 
@qashclean, niet pikken dit en terug naar de dealert gaan en je geld terug vragen. Hier heb je toch niet om gevraagd.
Dat zou wel heel makkelijk zijn anders, bestel je een rode auto krijg je een witte oid.