• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[TEST] WaxOyl 100+ Lakpantser

Mijn bedoeling is niet om hier een discussie te voeren, en zal dan ook verder niet meer reageren.
Punt wat ik naar voren wilde brengen, lijkt mij duidelijk.
Deze test van Carclean, geeft zoals ze ook zelf aangeven geen duidelijk inzicht in de werking of kwaliteit van de producten.
Indien Carclean een test bij TNO weer neerleggen, is dit geen enkel probleem.
Ook dat Carclean schriftelijke garanties een marketing grap vindt is onjuiste informatie.
Probeer maar eens garantie op een tv te krijgen waar geen schriftelijke garantie op zit.

Bedankt dat ik hier mocht reageren, en wens jullie veel succes met Carclean.com
 
Wie A zegt moet B zeggen. Ik stel je initiele reactie best op prijs, maar nu probeer je er onderuit te komen, had dan niet gereageerd.

Garantie op een TV is heel iets anders, dat is een losstaand product, WaxOyl is een toevoeging op een bestaand product en in dit geval een voer- of vaartuig. Bij een TV is een defect of juiste werking heel goed te beoordelen, dat is bij een sealant van een auto niet het geval.

Welke garantie krijgt de klant precies en hoe is dat te beoordelen? Wanneer voldoet de glans en wanneer niet, wanneer voldoet de kleur en wanneer niet? Wanneer is een auto nog makkelijker en sneller te reinigen en wanneer niet? Hoeveel vervuiling mag zich in die 3 garantiejaren hechten op de lak? Welk aandeel mogen waskrasjes hebben in de teruggang in glans? Daar kunnen jullie niet of nauwelijks een afgekaderd antwoord op geven en dus is de schriftelijke garantie een marketinggrap.

Moderne auto's verweren niet meer op de manier zoals oudere auto's dit ooit deden, laat staan dat ze noemenswaardig verkleuren (een enkele uitzondering daargelaten).

De test geeft trouwens juist wél praktisch inzicht in de werking of kwaliteit. Immers is de WaxOyl-laag na korte tijd niet of maar zeer beperkt vuil en waterafstotend, één van de key selling points van jullie product.
 
En je krijgt ook nog de perceptie van de klant, 95% heeft geen idee waar hij of zij op moet letten. Die zien de achteruitgang in glans niet eens en zijn tevreden. Ze denken dat dat door WaxOyl komt, maar dat is puur een aanname.

Voorbeeld, deze Porsche voor de behandeling:

porsche05.webp


Lijkt uitstekend te glanzen, toch? De klant vond in ieder geval van wel!

Lampje erop:

porsche07.webp


Tijdens de behandeling (niet het eindresultaat):

porsche08.webp


Maar na behandeling ziet hij er zo uit:

porsche25.webp


Stel deze auto is met WaxOyl behandeld, ziet hij er na drie jaar dan nog steeds zo uit, omdat er schriftelijke garantie op wordt gegeven?

Maar nee, dit was geen WaxOyl auto, het was een met de hand gewassen Protech auto, onderhouden met Protech onderhoudsmiddelen en altijd met de hand gewassen. Ook Protech geeft diezelfde garantie, zelfs langer (5 jaar):

Zwart op wit garantie

Ieder voertuig dat met ProTech wordt behandeld krijgt een garantienummer en -certificaat dat ons engagement, om uw auto gedurende de komende jaren glanzend te houden, garandeert. Op een nieuwe auto is de ProTech behandeling 5 jaar gegarandeerd.


Deze auto was, niet geheel onverwacht, jonger dan 5 jaar.

Nu gaat het hier om WaxOyl, maar de discussie is precies hetzelfde en met bovenstaande voorbeeld wil ik duidelijk maken hoe relatief die zogenaamde garantie is. De klant heeft er geen fluit aan, marketingpraat dus.
 
Beetje jammer dat meneer Waxoyl de handschoen niet oppakt.
Zegt wat mij betreft genoeg, als je echt overtuigd bent van je product ga je elke uitdaging aan lijkt mij.
Poooooookpokpokpokpok :chicken:


Wat ook leuk zou zijn is een mooi item in het tv-programma Kassa! Met waxoyl in de hoofdrol, kunnen ze het daar mooi 'professioneel' onderzoeken.
Hmmmm misschien maar even een mailtje sturen naar mn vrienden van de tv :lol
 
Waxoyl zei:
... Ik ben werkzaam voor het bedrijf dat Waxoyl verkoopt in Nederland. ...

Dank voor uw bijdrage.
Wellicht is het mogelijk dat een van de verantwoordelijke bestuurders een reactie geeft.
Zoals ik het lees bent u een werknemer in loondienst ?
Als dat laatste klopt snap ik de verdedigende houding, maar sterk vind ik 'm niet.

Hans (jurist die de Waxoyl "garantie" vaktechnisch niets vind)
 
Dit is wat ik bedoel met dat een discussie niets oplost.
Hoop dat men begrijpt dat mijn enige punt is, dat deze test op deze manier uitgevoerd technisch niets zegt.
Heb mij kenbaar gemaakt als iemand die voor het bedrijf werkt, en had ook gewoon anoniem commentaar kunnen leveren.
Vindt dat niet echt "chicken" :-), en hoop dat dit ook gewaardeerd wordt.
Verder zal dit in een eindeloze welles nietes eindigen, waar we niets mee opschieten.
Heb ook aangegeven dat Carclean deze producten, en ook diegene die ze zelf verkopen bij TNO mag neerleggen.
Carclean is degene die iets wilde aantonen dus.
Dat wachten we dan maar af.
 
Overigens wel grappig dat de USA versie wel weerstand biedt aan vogelpoep :weetniet
Aldaar wordt de sealant beschreven als een glasharde laag, die overigens wel wordt aangetast door een wasbeurt :roll
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg het gevoel dat deze Waxoyl medewerker onvoldoende kennis van zaken heeft. Vragen uit vorige posten van Tim worden ontweken terwijl deze juist de discussie ten goede zouden komen.
De Waxoyl medewerker reageert nu impulsief en dat is in deze niet verstandig. Openheid van zaken geeft vaak het beste resultaat. Hoe de test technisch is uitgevoerd mag geen reden zijn om niet te antwoorden op andere vragen. Deze vragen hebben betrekking op het beleid en garantieprocedures van Waxoyl.
Om deze redenen sluit ik me aan bij de opmerking van RedCat. Het zou het beter zijn dat een bestuurder een schriftelijke reactie richting Tim zou sturen om reactie te geven op de gestelde vragen die in deze discussie naar voren zijn gekomen.
Uiteraard geen aanval richting Waxoyl maar een advies om tot een goed eind te komen.
 
Stel dat ik morgen de hele mikmak bij TNO zou afgeven, dan blijven we met het probleem hoe-wat-waar moet er getest worden , onder welke omstandigheden, met vooral met welk eisenpakket:
waar ligt de grens om door de TNO/test heen te geraken.
Tim gaf ook al een aantal voorbeelden:
Tim zei:
Welke garantie krijgt de klant precies en hoe is dat te beoordelen? Wanneer voldoet de glans en wanneer niet, wanneer voldoet de kleur en wanneer niet? Wanneer is een auto nog makkelijker en sneller te reinigen en wanneer niet? Hoeveel vervuiling mag zich in die 3 garantiejaren hechten op de lak? Welk aandeel mogen waskrasjes hebben in de teruggang in glans?
Er zou dus eerst een doel moeten worden geformuleerd voor er naar dat doel gewerkt kan worden.
De mensen hier ( en andere fora wereldwijd ) werken met diverse producten voor zowel glans als bescherming en door de opgedane ervaring kan met toch wel stellen dat het ene product beter zijn werk doet dan de ander.
Soms afhankelijk van de prijsrange waarin het zich bevind, maar soms omdat het simpelweg bv meer bescherming geeft tegen bepaalde invloeden.
Eigenlijk zijn alle fora bij alkaar 1 groot TNO onderzoekscentrum met meer dan afdoende specialisten in huis.

Ik vraag mij nu ook wat af: als waxoyl zo achter zijn product staat, waarom dan zelf niet naar TNO gaan voor een onweerlegbare bewijsvoering.
Als het zo super is dan verkoop je het product alleen nog maar beter gezien je een 'TNO-goedkeuringsbewijs' er bij kan voegen.

Tuurlijk behoud je altijd de pro vs contra gangers daar is niks aan te doen en doet ook niet zo heel veel ter zake, waar het wel om draait is dus een
juiste formuliering van doelen die zowel voor waxoyl als de detailers acceptable zijn en vanuit daar door richting TNO.

Geen idee wat zoiets zou moeten gaan kosten, maar als waxoyl een gedeelte van de kosten op zioch neemt en de detailers allemaal een euro ( oid ) doneren dan komen we een heel eind

Er wordt gesteld dat deze test technisch niets zegt; mijn vraag is aan waxoyl: wanneer zegt het technisch dan wel wat? ( alleen indien bij TNO is geweest ? )
Waardeer zeker dat waxoyl ( of tenminste 1 der personeelsleden ) zich opennbaart ( idd meer respect voor dan een anonieme ), maar zou ook wel waarderen als er wat meer inhoudelijk
wordt ingegaan op zowel de producten als deze test.
Men hoeft het er daarna alsnog niet met elkaar eens te zijn, vind wel prettig om wat meer inhoudelijk en merkgerichte knowhow te krijgen
 
Waxoyl zei:
Dit is wat ik bedoel met dat een discussie niets oplost.
Hoop dat men begrijpt dat mijn enige punt is, dat deze test op deze manier uitgevoerd technisch niets zegt.
Heb mij kenbaar gemaakt als iemand die voor het bedrijf werkt, en had ook gewoon anoniem commentaar kunnen leveren.
Vindt dat niet echt "chicken" :-), en hoop dat dit ook gewaardeerd wordt.
Verder zal dit in een eindeloze welles nietes eindigen, waar we niets mee opschieten.
Heb ook aangegeven dat Carclean.com deze producten, en ook diegene die ze zelf verkopen bij TNO mag neerleggen.
Carclean.com is degene die iets wilde aantonen dus.
Dat wachten we dan maar af.

Ik waardeer het in ieder geval dat je je als 'WaxOyl' hebt geregistreerd en hebt gereageerd. Maar nu je daarvoor gekozen hebt, verplicht je jezelf bijna om de discussie ook daadwerkelijk aan te gaan. Nu je dat niet doet, schiet je jezelf alleen maar in je voet.

Ik denk niet dat het hier om een wellus, nietus verhaal zal gaan. Ik stel concrete vragen, die concreet en inhoudelijk beantwoord kunnen worden, maar niet worden beantwoord. Daar kies je zelf voor, omdat je waarschijnlijk geen sluitend antwoord kunt geven en dat gezegd hebbende, heb je eigenlijk al antwoord gegeven op mijn vragen: de schriftelijke garantie stelt ook veel minder voor dan wordt beweerd.

Ik zal binnenkort de test uitbreiden en herhalen (maar dan met C.Quartz), uiteraard wederom met praktische doelstellingen. Een labaratoriumtest, voldoet namelijk juist niet, omdat daar de échte invloeden van buitenaf ontbreken en zo een onjuist en onvolledig beeld geeft van de capaciteiten van een product.

Het is dan vervolgens weer aan de lezer om een conclusie hieruit te trekken.

Mijn laatste vraag:

Hoe moet volgens WaxOyl een test uitgevoerd worden, zodat het technisch wél iets zegt en dan zo, dat we dat in de praktijk ook kunnen waarnemen of meten. Immers wil de klant een auto waar hij in de praktijk van merkt dat de WaxOyl laag daadwerkelijk van toegevoegde waarde is.
 
Tim ik wil mijn auto wel beschikbaar stellen voor die 50/50 behandeling! Mijn auto staat altijd buiten en ik rij dagelijks een 70-80 kilometer.
 
WaxOyl laten testen zal geen toegevoegde waarde geven. Protech heeft dat ook een aantal jaren geleden een WOM test( http://protech.mc/gegarandeerd-vertrouwen.html ) laten uitvoeren, en dat ziet er veelbelovend uit! In de praktijk blijkt het toch anders te zijn, het is gewoon een hele dure sealant.
Ik heb een jaar of drie geleden mijn auto behandeld met Protech, Flon400, WaxOyl, WaxGuard en Diamond Brite, na 6 maanden was er geen beading of sheeting meer te bekennen.
De behandelingen zijn duur, worden door Premium merk dealer geadviseerd, dus is het goed.........
De consument vindt glans heel belangrijk, en daar spelen de fabrikanten goed op in. 5 jr garantie op zichtbaar glansverlies spreekt de mensen aan, dus nemen zo een behandeling.
Na 3 jaar is er geen verschil in glanswaarde tussen een behandelde en onbehandelde auto te bekennen, de glanswaarde is met ongeveer 6% afgenomen.
De nieuwe generatie lakbescherming middelen zoals CQuartz en Opti-Coat zijn wel van toegevoegde waarde, omdat de auto simpelweg makkelijk te wassen is. Met deze producten heb je na 1 jaar nog steeds een mooie beading en sheeting.
 
sj0ertum zei:
Tim ik wil mijn auto wel beschikbaar stellen voor die 50/50 behandeling! Mijn auto staat altijd buiten en ik rij dagelijks een 70-80 kilometer.

Vriendelijk aangeboden! Het lijkt me dan verstandig dat we bijvoorbeeld alleen de motorkap pakken. Dat we deze in twee delen en dat we WaxOyl zelf de behandeling laten uitvoeren op hun eigen zijde, wij voeren dan de behandeling uit op de andere zijde.
 
Wordt glans niet weergegeven in de eenheid: Candela per M2??
Dus als je dan garantie op glans krijgt zal dat twee kanten op kunnen:
1. De glans is minder geworden dan het moment waarop de auto met waxOyl is afgeleverd.
2. Er is nog glans aanwezig, dus werkt het lakpanser.

(gewoon ff een brainfart van mij hoor ;))
 
Ik wil het best doen, maar dan wel de hele auto zoals je aangeeft in je oproep "met een auto die voor 50% behandeld is met WaxOyl en voor de andere 50% met C.Quartz of met GTechniq"

Als hij in topstaat is voordat de testproducten worden aangebracht, kan ik er wel een jaar tegenaan en ik heb een auto die met mooie producten is behandeld. En daar tegenover staat dat ik daarvoor een paar keer op en neer rij vanuit Kaatsheuvel om testjes uit te voeren. Kan ik meteen combineren om een bestelling direct mee te nemen.

Zullen we anders even via PM en mail verder contact hebben Tim? Mochten we echt iets willen ondernemen.
Alleen de motorkap vind ik ook prima, maar dan moeten we even kijken hoe we dat aan willen pakken.