• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[TEST] WaxOyl 100+ Lakpantser

Binnen 20 minuten de auto weer terug????
Erheen rijden,binnen zetten,stickers erop plakken en terugbrengen naar dealer.
Precies 20 minuten werk lijkt me.
Hoppa 200 in je zak, das vlug verdiend.

Veel autokopers zijn ook in de veronderstelling dat een nieuwe auto net zo mat en verkrijt kan raken als de oudere single stage lakken van vroeger. Daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt.

Omdat ze voor WaxOyl, of een andere verzegeling gekozen hebben, denken ze dat de lak daardoor blijft glanzen. Terwijl het eigenlijk komt door de blanke lak die tegenwoordig op elke auto wordt gebruikt.

Ik heb laatst de opel astra van mijn opa gedaan. de lak hiervan was nog doffer dan het plastic wat erop zat.
hij snapte er niets van.... hij had ook een mooie waxoyl 100+ sticker erop zitten....
Ik heb het dan ook goed uitgelegd en na het dappen en ex-p was hij weer als nieuw!!

RogierV12 zei:
.... Binnen 20 minuten de auto weer terug? ....
Dat komt meneer omdat ze aldaar en lopende band hebben die de auto onder hoge druk speciaal reinigt, voorziet van een waxoyl behandellaag,
doorglijdt naar de uithard-oven ( dit is een gepatenteerde wijze van verhitten, afkoelen ( doordoor krimpt de laagineen ), weer verhitten en dan
onder reguliere temperatuur de laatste laag laat uitademen welk zo een verbluffend resultaat achterlaat.

of ....

bedankt voor deze mooie test:-)^ weer wat geleerd!

er zijn trouwens ook garages die eerlijk adviseren, bij de vw dealer was het advies goed in de wax zetten is beter dan 1 keer per jaar een lak pantser.
Maar ja nu is deze garage overgenomen door een grotere dealer in NH dus zal het wel weer meer om de verkopen gaan..:-/

Ik had ook mijn bedenkingen erbij dat poetsbedrijven een garantie van 3 jaar bieden op lak met waxoil
Dat kan gewoon niet.

De doorsnee autobestuurder haalt hem ook door de wasstraat.
Daar gebruiken ze zulke rotzooi dat die laag echt wel aangetast word.

Misschien bedoelen ze wel dat je het 3 jaar moet laten curen.,^^

Maar goed het is puur geld verdienen aan de onwetenheid van de mens.
Als het maar glimt bij aflevering dan is het best en gaat de portomonee wel open.

Bij mijn dealer vroegen ze er € 199,00 voor echter slechts 2 jaar garantie.
Toen ik dat niet wilde, kreeg ik het uiteindelijk gratis, daar het bij hun standaard bij de aflevering zat.
Overigens doen ze dat ook bij gebruikte auto's.
Mijn auto zal zijn eerste DAP behandeling krijgen na terugkomst van mijn vakantie, de auto is dan 10 maanden,
Het Waxoil stickertje zal er dan ook wel afgaan, evenals de (beschermende) waxoil laag.

Op mijn nieuwe Ka van februari zat geen Waxoil stickertje, zouden ze die wel behandeld hebben dan. :lol
Dat was voordat ik hier een hoop info verzameld had trouwens anders had ik die 200 euries wel in mijn zak gehouden.
Maar goed dat is weer leergeld. Op mijn 11 jaar oude Astra die ik vorige week heb opgehaald heb ik het maar niet laten doen.
Daarvoor vroegen ze 250 euries.

alfawiel zei:
Bij mijn dealer vroegen ze er € 199,00 voor echter slechts 2 jaar garantie.
Toen ik dat niet wilde, kreeg ik het uiteindelijk gratis, daar het bij hun standaard bij de aflevering zat.

Dat is natuurlijk de bloody limit... eerst geld er voor vragen en als je uiteindelijk zegt Nee, dan gebeurd het gratis omdat het standaard in de afleverbeurt zit.... ]-0

ik had HEN 200 euro gegeven om vooral NIET die meuk erop te smeren :-d

Smerige oplichterij, zelfde als zo'n afleverpakketje van 300 euro bij een nieuwe auto:
- lichtgevend hesje
- 2 lifehammers
- halve tank brandstof
- schoonmaken

wtf? Voor 6 tientjes aan materiaal, en dan 5 keer zoveel vragen? En ze zetten het er standaard bij zonder dat je het ziet... :klap
Waxoil zou ik er dan bijkrijgen voor maar 250 euro..... hahahahaha! :o)

Die mafketel van een verkoper wist niet wat hij hoorde dat ik dit principieel weigerde, ondanks dat ik er toch niets zelf voor hoefde te betalen omdat het een leaseauto is. "maar het zijn toch niet uw centen" waren de letterlijke woorden....

Oplichters }:)w

300 euri? Wanneer heb jij voor het laatst een nieuwe auto gekocht? ;) Bij een Kia Picanto zijn de afleverkosten al 700,-, da's 10% van de verkoopprijs van de auto.....:lol

stimpy68 zei:
Ben ooit bij een dealer geweest die rekende geen afleverkosten, vond het allemaal maar onzin, zeker voor een 2e hands auto. Reken het dan gewoon in de totaalprijs van de auto en niet als extra kosten, dan valt het ook niet op.

Maar goed we kunnen weer on-topic!

Als iedereen nu gewoon een RIJKLAAR prijs opgeeft, bij nieuw en gebruikt, dan weet je tenminste dat je voor dat bedrag kunt rijden.
Wil je meer opties, komt het er gewoon bij.
Aan die belachelijke reclames van autofabrikanten heb je totaal niet, daar noemen ze alleen de vanaf prijs.
En voor de vanafprijs kan ik hem niet kopen, dat gaat niet.
Je zult hem toch altijd bij een dealer moeten kopen, dus met méérkosten.
Dus kunnen ze ook de reclame aanpassen en een vanaf rijklaar prijs noemen.
De afleveringskosten zijn vaak bekend, dus het kan veel duidelijker naar de klant toe.

Hallo

Vandaag een Suzuki met metallic lak gekocht. Er zou een meerprijs van Euro 229 worden berekend voor een behandeling met Waxoyl. Na veel vijven en zessen over de verkoopprijs en het afslaan van de Waxoyl behandeling heeft de verkoper de Waxoyl behandeling aangeboden voor Euro 50.00 ,^^