• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[TEST] WaxOyl 100+ Lakpantser

Een resultaat dat iedereen wel verwachtte eigenlijk, maar leuk filmpje!

ipv protech dan liever Cquartz vs Meguiar's Deep Crystal Coating Kit

Maar dat zal wel een hele lange test worden dan:ja
 
ALs je het tussen die twee doet wel ja. C.Quartz zit nog steeds te schitteren op een paneel van onze bus en geeft na 8 maanden nog steeds geen krimp.
 
Protech meer omdat dit volgens autodealers ook zo'n wonder beschermingslaag zou moeten zoals WaxOyl, een zogenaamde tefloncoating. C-Quartz en dergelijke zijn op een hele andere basis.
 
Nouja...je kunt natuurlijk een paneel in meer vakken opdelen dan 2:-"

Maar ik denk dat wij allemaal wel weten wat er uit zou komen...
Ik betwijfel ook of de coating van megs korter zou houden dan Cquartz...denk niet dat die elkaar veel ontlopen.
 
stimpy68 zei:
Conclusie is dan waarschijnlijk ook dat Waxoyl het geld niet waard is.... (wat wij eigenlijk al allemaal vermoeden) :-b Bij deze dus de bevestiging.
Inderdaad duidelijk verschil tussen de 2 sealants! Thanks voor de update :-b
 
Sprak laatst een bekende die een nieuw Nissan heeft gekocht en helemaal enthousiast was over zijn Waxoyl behandeling. De lak zou voor een jaar beschermt tegen voor alles, ook vogelpoep. Wat ik ook vertelde, hij gelooft volledig in Waxoyl. Zo zie je maar wat marketing voor een product kan betekenen.
 
LB zei:
Sprak laatst een bekende die een nieuw Nissan heeft gekocht en helemaal enthousiast was over zijn Waxoyl behandeling. De lak zou voor een jaar beschermt tegen voor alles, ook vogelpoep. Wat ik ook vertelde, hij gelooft volledig in Waxoyl. Zo zie je maar wat marketing voor een product kan betekenen.



Tegen mijn ouders hadden ze het zelfs al over steenslagbescherming etc....:)_[]
 
Vertelde ze mij ook toen ik de A1 kocht... ging zelfs zo ver dat de lakgarantie te vervallen kwam als ik het niet deed! Heb het uiteraad niet gedaan en heb nog steeds lakgarantie. Hoezo agressieve verkooptechnieken?
 
Mensen, zoek niet verder. WaxOyl is dé oplossing:

Gisteren sprak ik met een collega op men werk over men nieuwe auto, en hij vertelde me dat zijn nieuwe wagen (Volvo C70 New) met Waxoyl was behandelt.

Hij beweerde dat dit een STAALharde film legt op je lak waardoor je 95% minder kans hebt op steenslag e.d.


Overigens denk ik dat dit meer de fratsen van de dealers zijn dan van de mensen achter WaxOyl zelf.
 
Als het dan ook nog een product is zoals Cquartz, zou het voor de meeste mensen nog wel aan te raden zijn, maar een "gewone" sealant voor zulke prijzen is belachelijk.

Om inderdaad nog maar te zwijgen van de misleidende info die de dealers af geven mbt dit product.
 
Op het moment dat de dealer het volgens de regels doet, dan is de prijs nog wel te verantwoorden, dat wil zeggen:

- Wassen
- Spoorslag / vliegroest verwijderen
- (kleien)
- Polijsten
- Ontvetten
- WaxOyl aanbrengen

Maar helaas gebeurt dat ook zelden. Ik hoor maar al te vaak dat een dealer € 250,- voor een WaxOyl behandeling vraagt en de auto even wast (wat hij toch al standaard zou doen), het zakje WaxOyl open knipt en het aanbrengt + uitpoetst en klaar. En dan is het echt je klant belazeren wat mij betreft. En mijn schatting is, is dat 80% van de dealers het op deze manier doet.
 
Bij aankoop van mijn nieuwe Peugeot 207XS werd mij ook een Waxguard behandeling aangeboden, wat ik in eerste instantie afsloeg. Echter in diezelfde periode kreeg mijn vader z'n nieuwe Peugeot 207 SW MET Waxguard-behandeling (€ 250,-). M'n vader was er helemaal lyrisch over, vooral de glans, en het makkelijker schoonmaken. Ik heb het vervolgens toch maar gedaan, bovendien was het bij mijn Peugeot-dealer €200,-.Bovendien werd mij verteld dat het een extern bedrijf was dat de Waxguard behandeling zou opbrengen.
Bij aflevering bleek echter dat ze het vergeten waren. Dus de verkoper vertelde mij dat ze het direkt zouden oplossen, en dat was mede mogelijk omdat het bedrijf wat de middelen zou opbrengen zich op hetzelfde bedrijventerrein bevond:roll
Binnen 20 minuten was de auto weer terug, voorzien van alle Wax Guard stickers.:weetniet

O,ja. Er werd mij ook verteld dat bij inruil het een pluspunt zou zijn (lees: hogere inruilwaarde) als de auto een WaxGuard behandeling zou krijgen. Jammer voor hun, maar dit is echt wel mijn laatste Peugeot geweestw^^w
 
Tijdens het ja en nee gesprek over de WaxOyl behandeling noemde ik ook C-Quartz, de verkoper kende het merk wel, volgens hem was dat Tell Sell kwaliteit! We hebben toen ook besloten de A1 bij een andere garage te kopen om de redenen hierboven al door mij beschreven.
 
freddyevo2 zei:
Bij aankoop van mijn nieuwe Peugeot 207XS werd mij ook een Waxguard behandeling aangeboden, wat ik in eerste instantie afsloeg.....

Let erop dat Waxguard een ander merk is dan WaxOyl, de kans is groot dat het eveneens een normale sealant zal betreffen, maar zolang het niet getest is, weten we dat niet zeker.