• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[TEST] WaxOyl 100+ Lakpantser

Jullie hebben het erover dat de waxoyl zo duur is. Maar het product zelf valt wel mee hoor, er zit gewoon arbeidsloon bij in begrepen en is een mooi middel om weg te geven om een deal rond te maken bij verkoop van auto. ;)

Ik smeer die waxoyl ook op de verkochte auto's (ben automonteur) en zo'n behandeling kost circa 230 euro. Alleen zo'n waxoyl kitje, dus precleaner en waxoyl sponsje kost circa 30 euro inkoop. En je kunt zo'n 2 a 2,5 auto ermee doen als je het sponsje netjes weer in verpakking doet.

Of het goed spul is laat ik me niet over uit. Het valt wel op dat de klanten die regelmatig hun auto wassen en dus bij houden een schitterende glans hebben, ook na een lange tijd. Ook heb ik er wel klanten bij die helemaal niks aan de auto doen en die auto's blijven dus ook niet echt lang mooi, en eerlijk is eerlijk ik heb ook klanten die bij de volgende auto aankoop zeggen die waxoyl hoef ik nooit meer want dat doet helemaal niets. Voorwaarde voor garantie is dat je alles van waxoyl gebruikt dus de shampoo en de 3 in 1 onderhoudsset. Defecten als vogelpoep zien ze je direct en is geen garantie, die moet je dus direct verwijderen en behandelen met de 3 in 1 set.

Auto wordt doormiddel van een garantie kaartje geregistreerd en alles is dus bekend bij waxoyl. Mensen krijgen dan ook post thuis en wanneer hij weer behandeld moet worden. Nieuwe auto's hebben 3 jaar garantie en gebruikte (is een ander pakketje) krijgen 2 jaar garantie.



Wat misschien ook wel is leuk is om te testen is de interieur behandeling van hun. Dat is een soort inpregneerspul en je kan er gewoon een glas cola over de stoffen stoel heen gooien want dat loopt er gewoon in een straal weer vanaf.
 
Wel dikke winst trouwens; twee wagens behandelen met een middel dat 30 euro inkoop kost en 230 euro aan de klant berekenen. Uurloon is vrij hoog, maar dit is wel erg extreem in mijn opinie.
 
Dit zijn helaas de dingen waar winst op behaald word, op een nieuwe auto verkopen pakt een dealer hooguit 10% (als het al zoveel is)

Als je dan tegenwoordig ziet dat er allemaal van de kleine gebakjes van nog geen 8000 euro verkocht worden is de winst op verkoop minimaal. Dan proberen ze de klant altijd zo'n Waxoyl behandeling aan te smeren om net dat extra beetje winst te pakken waardoor het uit kan...

Jammer dat het tegenwoordig allemaal op die manier moet maar het is niet anders :|
 
Wouter B zei:
Dit zijn helaas de dingen waar winst op behaald word, op een nieuwe auto verkopen pakt een dealer hooguit 10% (als het al zoveel is)

Als je dan tegenwoordig ziet dat er allemaal van de kleine gebakjes van nog geen 8000 euro verkocht worden is de winst op verkoop minimaal. Dan proberen ze de klant altijd zo'n Waxoyl behandeling aan te smeren om net dat extra beetje winst te pakken waardoor het uit kan...

Jammer dat het tegenwoordig allemaal op die manier moet maar het is niet anders :|
Eigenlijk wordt het dus verkocht om de winst te vergroten.

de zin : dan proberen ze de klant altijd zo'n waxoyl behandeling aan te smeren......... te erg voor woorden.
€15 per auto en dan €230 opstrijken.......
Geen idee hoe lang je er mee bezig bent, maar de gemiddelde garage kennende zal dat niet meer zijn dan 2 uur.
 
Even off topic: hetzelfde geld voor kosten rijklaar maken. Wij moesten 800 euro betalen om de A1 'rijklaar' te maken. Mij konden ze geen bevredigend antwoord geven wat deze kosten precies inhouden. Plastic van de stoelen halen, velgen monteren dat was het wel zo'n beetje. Olie en alles zit er al in.
 
800 euro om de auto rijklaar te maken? 8-())
Bij een dealer waar ik eens een dagje mocht meelopen werd er voor een nieuwe wagen 1 uur uitgetrokken...grote wagen of kleine wagen: 1 uur was de limiet... (plastic weghalen, wassen, lak behandelen met een AIO+ bandjes dressen).....andere velgen werden er niet geplaatst maar dat zal toch ook geen uren duren neem ik aan...:roll
 
Het is bij ons vaak rond de 400 euro. Maar vergis je niet watvoor onkosten een dealer nog moet maken voor een auto hoor! Zoals transport kosten, tank vol, matset, kosten voor pech hulp onderweg, registratiekosten, inspectiebeurt. enz enz.
 
Mja, blijkbaar komt er inderdaad toch nog meer bij kijken dan wat je eerst zou denken.

Totaal off-topic aanvulling: bij mijn vorige garage kreeg je wel een mattenset maar dan wel enkel als je er zelf vroeg bij afhalen :-/ en in de tank zat net genoeg om naar de pomp te rijden....anderzijds kan ik me niet herinneren te hebben moeten betalen om de wagen rijklaar te maken maar wellicht zat dit al bij de prijs bijgerekend.
 
Ben ooit bij een dealer geweest die rekende geen afleverkosten, vond het allemaal maar onzin, zeker voor een 2e hands auto. Reken het dan gewoon in de totaalprijs van de auto en niet als extra kosten, dan valt het ook niet op.

Maar goed we kunnen weer on-topic!
 
@Scooby: leuk dat je begint over het sponsjes weer terug doen in de verpakking, maar droogt het sponsje daardoor niet uit en trek je daarmee bij de volgende auto krassen?
In de eerste post van dit topic heeft Tim de spons opengeknipt en de inhoud verdeeld over 2 flacons.

Maar als WaxOyl gebruiker, vertel eens wat de garantie precies inhoudt. Nieuwe auto's hebben 3 jaar garantie op wat precies?
 
Ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. De voorwaarde dat er alleen Waxoyl producten gebruikt mogen worden weet iedereen maar hoe is dit dan aan te tonen bijvoorbeeld?

Nog even off-topic.

Ik heb toen ik 17 was stage gelopen bij een Toyota dealer, ga geen naam noemen. Daar kon ik als stagair een auto rijklaar maken binnen 45 minuten mits er natuurlijk geen trekhaak gemonteerd moest worden. lijstje:

-Vloeistoffen controleren (ruitensproeier vloeistoftankje vullen)
-Bandenspanning controleren
-Wielbouten met momentsleutel na trekken
-Sleepoog uit de bumper draaien en bij het reservewiel in dat gereedschapding doen
-Plastic spul verwijderen
-Klok in dashboard op tijd zetten
-Navigatie instellen + kaarten installeren (optioneel)
-Rondje om de auto lopen om beschadigingen te bekijken
-Rondje door de krasstraat (en ja ook met bijv. een gloednieuwe Avensis twv 40.000+ & een 2x zo dure Lexus precies hetzelfde)

Dit is wat me ik me allemaal herinner kan zijn dat ik her en der nog iets vergeten ben...

Maar nu heb je dus een beeld bij wat rijklaar maken inhoud. Heb nooit gevraagd wat de rijklaarmaak kosten zijn maar een officiele dealer kennende zal dit vast niet goedkoop zijn geweest...
 
Kijk als er zo'n behandeling verkocht wordt moet ik gewoon een nieuw pakketje losmaken want in elk pakketje zit 1 garantie registratiekaartje. De 2de auto die ik ermee doe kan ik dus niet registreren en dan pak ik hem hem nog wel is even voor een eigen auto die even in de was gezet moet worden ofzo. Moet zeggen dat het eigenlijk best wel makkelijk in de was zetten is hoor met zo'n sponsje. Eigenlijk net zo als ''wij hier'' met een applicator pad doen.

Je moet het sponsje vochtig maken om het product wat beter te verdelen over het sponsje anders veegt het gewoon rot. Ik doe het sponsje gewoon weer in het zakje en leg het op een koele plek. Eigenlijk heb ik nog nooit gehad dat het hard werd.

En die garantie tja dat geven ze op behoud van glans en werking. Het is allemaal moeilijk te controleren hoor. Het blijft een feit dat je de auto gewoon erg goed zelf moet bijhouden. Ik heb een paar klanten die op een gebruikte auto die elke week de auto wassen die zien er echt als nieuw uit. Ook al verschillende schades gehad en bij alle auto's wordt de waxoyl ook gewoon vergoed door de verzekering om de hele auto weer te doen. Zelfs een gebruikte auto die het er al 2 jaar op had zitten!
 
Het is heel simpel, het filmpje komt, maar heeft mijn laagste prioriteit. Zolang er belangrijkere zaken op mijn bureau komen, gaan die voor. De uitslag weet iedereen toch al, Waxoyl heeft verloren in zeer korte tijd.

Het komt er echt aan, volgende week probeer ik een inhaalslag te plegen. Het regelen van de kistjes voor Ibrido (inmiddels 4e en hopelijk laatste leverancier) heeft meer prioriteit, evenals het drukwerk van onze microvezellijn.