• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[TEST] WaxOyl 100+ Lakpantser

Stel:
Ik kan een order binnenhalen van 15 auto's spliksplinternieuw,bedrijfswagens waar mijn klant een lakpantser op wil.
Ga ik voor waxoyl (contacten mee gehad vandaag,vertegenwoordiger komt langs) of kies ik voor Flon,waxguard of zelfs voor Protech(nemen na de vakantie contact met me op)
of ga ik voor de good old Exp,een merk wat een leek niets zegt..
Wat kan ik als overtuiging aanhalen dat een klant,met een zeer gemiddeld budget kan doen overhalen om te laten zeggen,Bart kerel,je hebt me helemaal overtuigd jongen,smeer die exp maar over mijn voertuigen?

Ik ben met de klant druk in onderhandeling over het geheel,tevens zal er ook een onderhoudscontract worden opgesteld over het bijhouden van zijn wagenpark.
Een overtuigend iets,wat ik tevens aan mijn klant kan laten zien,wat hem mede over de streep kan trekken,zal ik zeer op prijs stellen.
Zonodig stuur me dan het filmpje in ruwe versie,zodat dit als overtuiging kan dienen.
Want iemand iets onbekends aanpraten is best lastig...

Als het een gemiddelde klant betreft zou ik gewoon voor waxoyl gaan, de bekendheid is vele malen groter en ik heb zelf nog geen mensen gesproken die er niet enthousiast over zijn, die hebben echt niet in de gaten of dat de beschermlaag er nog op zit.
Dat het product het niet waar kan maken (moeilijk te beoordelen in welke mate aangezien het filmpje nog niet klaar is :-/ ) ziet de klant niet, het gaat meer om het idee.

Ex-p zal beter zijn maar hoeveel beter, 1 a 2 maanden langer bescherming?? Is dit dan de moeite om voor een relatief onbekend product te gaan?
C-quartz lijkt me dan een betere oplossing, maar ook dit product zal misschien als minderwaardig worden gezien de klant omdat het een onbekend product is

Opdrachtgever wil een lakpantser.
Wat is een lakpantser? Kun jij dat uitleggen en onderbouwen?
Ik denk dat jij dat kunt en ik denk ook dat jij de opdrachtgever kunt uitleggen hoe echt zo een lakpantser is......
En jij weet ook hoe langdurig een gemiddelde of bijzonder goede bescherming blijft zitten.
Jij kunt het lakpantser dus nuanceren.

Ik denk dat vooral het onderhoudscontract bepalend zal zijn.

Wordt jij verantwoordelijk gesteld voor het onderhoud van het exterieur van de auto's?
Zo ja, dan moet jij kiezen wat de beste methode is om die auto's te onderhouden en zorgen voor jezelf (en automatisch ook voor jouw opdrachtgever) dat je het waar kunt maken.

Ik denk dat het wassen van de auto's absoluut deel uit moet maken van het contract, want juist door dat verkeerd te doen, doet men enorme afbreuk aan de kwaliteit van de uitstraling van het voertuig.

Hoe vaak hebben we allemaal niet gezien dat een prachtig gedetailde auto door de wasstraat ging, waarna alle moeite en inspanning voor niets was geweest. En dan maakt het niet uit wat er op de lak zit, een stevige wasbeurt rost alles eraf.

Daar heb jij ruim verstand van !!

Ik denk dus dat het een totaal concept moet zijn.

Mocht je hierover van gedachten willen wisselen, dan moet je me maar even PM-en.

Aficior

Beste leden,
Dit wil ik even met jullie delen:
Protech zei:
De behandeling van een nieuwe SUV kost 980,--, een gebruikte 1.170,--incl.BTW.
De behandeling van een nieuwe bedrijfsbus 1.180,--, een gebruikte 1.370,--incl.BTW.
Advies is natuurlijk gratis.
Met vriendlijke groet,

Met vriendelijke groet vanaf de Intensiv Care,

Bart

Toen ik van de week mijn Astra kocht uit 2000 kon ik ook weer kiezen voor een Waxoil behandeling, kosten € 250,-
Ik heb maar bedankt, kan ik weer wat voor kopen. :ja

Toch wel apart dat mensen dat voor zo'n behandeling wèl neertellen maar voor full detailbeurt op tilt slaan als je met vanaf prijzen van 300 komt.

Tja, ik denk dat WaxOyl een bepaalde naam heeft opgebouwd ofzo.

En zo'n autoverkoper kan zoiets veel makkelijker verkopen bij een nieuwe auto onder het motto; dan is je lak de komende jaren goed beschermd ofzo :lol

Een Wax-oyl behandeling voor een C1 kost hier in de buurt zo`n € 200,- tot € 250,-8o

En dat voor een sponsje wat in de aanschaf dacht ik iets van € 25,- kost8d

RogierV12 zei:
Toch wel apart dat mensen dat voor zo'n behandeling wèl neertellen maar voor full detailbeurt op tilt slaan als je met vanaf prijzen van 300 komt.
Had het niet beter kunnen verwoorden Rogier...!
:ja

RogierV12 zei:

Tsja, die 250 á 300 euro méér betalen op een auto van, pak em beet, 20.000 euro, maakt dan ook niet meer uit.

Achteraf betalen is ineens veel geld....

:roll

Zal er wellicht ook mee te maken hebben dat dan het krediet al verbeurd is ( of nog doorloopt en ineesn €300 zo uit de zak schudden even wat minder is ))
Is mij opgevallen dat het aantal detailers/poetsers wel exponent is gestegen op bv marktplaats ( al dan niet met dezelfde foto's en goodies welk ik hier ook aantref ),
maar dat dan de prijze toch echt de €250 niet gaan redden ;)

Sjips, ben nu zelf ook aardig aan het afwijken van het originele vraagstuk :'(

Tadaaa, istie dan. :cool

[edit]
Op het sheeting stuk in het begin na zie ik eigenlijk niet zoveel verschil.
Waar moet ik precies op letten?

(de tape heeft trouwens mooie beading)

[edit van edit]
Laat maar, staat inmiddels hieronder.

:jippie

Het meest opvallend vonden wij de snelle sheeting van het paneel vóór het wassen, tenminste de sheeting van EX-P want WaxOyl deed weinig tot niets meer. :no

De sheeting na het wassen is van EX-P nog steeds sneller, maar shampoo's hebben een conditioner toevoeging, waardoor het effect tijdelijk minder is. Desondanks is de EX-P nog steeds sneller.

De beading is van beiden matig, maar dat ligt ook aan het feit 'sealant'.

Het toont in ieder geval aan dat vanaf het begin af aan de EX-P beter heeft gepresteerd dan de WaxOyl. En dat inderdaad, want ons betreft, de EX-P ook het betere product is. En het kost een stuk minder (€ 18,99 voor een flesje, waar je gemakkelijk je auto 10 a 15 keer mee kunt behandelen).

Conclusie is dan waarschijnlijk ook dat Waxoyl het geld niet waard is.... (wat wij eigenlijk al allemaal vermoeden) :-b Bij deze dus de bevestiging.

@Tim, niet je post aan gaan passen als ik aan het antwoorden ben :|~*

;)

En deze WaxOyl laag is nog volgens voorschrift aangebracht. Eerst de lak polijsten / reinigen, daarna netjes ontvetten en toen de lagen aangebracht en binnen ook nog eens eerst 7 dagen uit laten harden.