• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[TEST] WaxOyl 100+ Lakpantser

Kan je beter voor 50 euro bij cc bestellen en dan kom je veel langer toe dan met "die" 50 euro bij de dealer:-"

(kleisetje,doekjes,sealant kost volgens mij géén 50 euro!!)

met die sealant of wax kan je jaaaaaren verder!!

Danny

Scherp hoor Hans! Ben benieuwd naar hun verklaring hiervoor want dat zijn ze wel verschuldigd :roll

EDIT: kan natuurlijk ook een nepperd zijn.

ook al benk ff stil geweest!

ik werk zelf dagelijk met De producten van waxoyl!

ik zeg dit het zal nooit op mijn golf komen!

zoals de teste al zijden het doet niet wat het zegt!
en klanten betaalen zich scheel

mijn bedrijf betaalt per zakje 11,50
de klant 200 end at is dus puur een lak behandeling (die ook nog eens niet 100% is uit gevoerd)
want ik zelf krijg maar matige tijd per auto (3 uur polijst werk)

onze stappen!

auto komt vuil binne! wordt (afgespoeld)
gepolijst met medium polijst middel (met vuil !!!!!) met dieperen krassen als gevolg
gewassen met Zeer sterke ontvetter. (plastic slaat spontaan wit uit en is onherstelbaar vernacheld)
gepolijst met anti hologrammen pasta van matige kwalitijd!
NIET gewassen ! maar met doekje schoongeveegt!
en in de waxoyl gezet!

ik ERGER me er kapot aan!

ik eis 100% perfectie als daar naar gevraagd wordt
en ik zie Bwm's porches met krassen en swirls vertrekken!

en hun betaalen gemiddeld 340 500 euro per buert >

Hallo,

Ik heb onlangs nog zo een wondersponske gebruikt van bij mijn dealer...

Deze wil natuurlijk ook wat extra inkomen :-"

Heb voorlopig geen foto(van dat "sponske" ), maar toen ik onlangs vlekken had op mijn voorruit zei ie tegen me:

"wacht ff , ik heb hier nog iets liggen en daar gaat het gegarandeert van weg" , er zal nog wel "genoeg" inzitten om die vlekken weg te krijgen " :

Was dus 1 of ander produkt dat in een plastic zakje zat (heb het ff goed bekeken) en doorprikt was .

Ik moet wel zeggen, toen ik dit sponske thuis nat maakte en mijn raam ermee ingesmeerde (en opgeblonken had) , waren de vlekken verdwenen!!

Waarschijnlijk was mijn auto er ook al eens mee gedaan, voor aflevering denk ik, hoewel ik uitdrukkelijk gevraagd om er zeker niets "op" te smeren.(de auto is wel meteen gekleid thuis , na de oplevering :ja )(de ramen werden niet gekleid)

Kleur van dat sponske : geel/rood met plasticje tussen. merk : ???

Danny

Tot hiertoe blijft mijn raam zonder vlekken , maar heb dat sponske nog niet naar de eeuwige jachtvelden verbannen.:-b

Danny

Misschien ff een "oproep" doen om mr/mrs waxoyl te zeggen dat je geen drempelvrees hoeft te hebben hier.

"spreken(hier:lezen) is zilver, zwijgen is goud" ??

Albert87NL zei:
ik eis 100% perfectie als daar naar gevraagd wordt
en ik zie Bwm's porches met krassen en swirls vertrekken!

Misschien een beetje off topic maar zou je dat dan ook in je taalgebruik willen doen?
Even je post nalezen voordat je werkelijk post kan geen kwaad. Ik moest sommige delen twee tot drie keer herlezen voordat ik begreep wat je bedoelde.

@Timon,
Een dikke plus 1.
Erger me met regelmaat aan overbodige enters,msn taal en punten en komma's gebruik.

Verder met het Waxoyl topic.

Hallo forumleden,

Ik ben werkzaam voor het bedrijf dat Waxoyl verkoopt in Nederland.
Kwam toevalligerwijs op dit forum, en zag dat er een artikel stond over een test met ons Waxoyl product.
Wat mij ten eerste zeer verbaasde, is dat de test werd gedaan door iemand die commercieel verbonden is met Carclean.com.
En dat in deze test een vergelijk werd gemaakt met een product, wat door Carclean wordt verkocht.
Dit kan natuurlijk niet beschouwd worden als een onbevooroordeelde test.
Ook is deze test natuurlijk nergens technisch en chemisch op gebaseerd, doordat er geen microscopisch en chemisch onderzoek wordt gedaan.
Puur een visuele test, waarbij ik toen ik de YouTube video met de uitslag zag, dacht van en wat zien we nu?
Zag namelijk geen verschil nadat de vlakken afgedroogd waren.
Wel werd het oordeel gegeven dat Waxoyl een mindere werking had, afgeleid van het feit dat het water van het vlak behandeld met het andere product sneller verdween.
Waxoyl is een product dat al heel vaak beoordeeld is door proffecionele onafhankelijke bedrijven, en hier altijd met een positief resultaat uitkwam.
Niet voor niets krijgen nieuwe auto's behandeld met Waxoyl een schriftelijke 3 jarige garantie.
Iets wat ik niet terug vindt bij het vergeleken product.
Wil hier echt niet Waxoyl verdedigen, alleen wel mededelen dat deze test geen juist en technische goed beeld geeft.
Men moet zich realiseren dat je op deze manier een merk onterecht kan beschadigen, en onjuiste informatie geeft.

Ik hoop dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze webshop en dit forum, begrijpen dat indien er een test wordt gedaan dit door een professioneel en onafhankelijk bedrijf wordt gedaan.

Bedankt.

Ik stel voor even te wachten met allemaal te reageren totdat Carclean met een mooie come back komt.

maar ik weet dat er hier op het forum wel wat mensen zitten met een chemische achtergrond.

missschien dat Waxoyl deze persoon(en) een sample (en bijbehorende gebruikswijze) kan sponseren?

Beste Peter,

Sterker nog, ik ben een van de eigenaren, maar onze klanten kennen mij denk ik goed genoeg om te weten dat ik een dergelijke test integer uitvoer. Twijfel over de juistheid van de test is ongerond. Ik weet dat ik de test eerlijk en professioneel heb uitgevoerd, maar ik wil de test ook aan een onafhankelijke derde uit handen geven mocht er twijfel over bestaan.

Dat je geen verschil zit nadat de vlakken gedroogd zijn, lijkt me ook niet vreemd. De testpanelen zijn gespoten met een hoogwaardige lak en visuele verwering zal lange tijd duren voor het uberhaupt zichtbaar is. Feit blijft dat met een visuele test, een sheeting test en een beading test de praktische voordelen van deze producten aangetoond worden, daar hebben we geen microscopisch onderzoek voor nodig, maar ik moedig een vervolgonderzoek zeker aan. In deze test ging het ons erom dat je de praktische eindgebruikersvoordelen kunt zien en dan voornamelijk op het gebied van vuil- waterafstotendheid. Daar heeft WaxOyl het ruimschoots verloren.

Een schriftelijke garantie is natuurlijk een marketinggrap, dat weet iedereen. Schriftelijke garantie op wat? Leg ons dat eens uit! Wij hebben genoeg WaxOyl auto's mogen beoordelen in de praktijk, waar na een paar maanden zoveel swirls, vastzittende vervuiling, vliegroest of ingebeten vogelpoep op zat, dat de aanwezigheid van WaxOyl ver te zoeken was.

Het vergeleken product is een normale en relatief simpele paint sealant, net zoals WaxOyl dat is. Wil je appels met appels vergelijken (dus met een product voldoet aan jullie WaxOyl claim), dan wil ik graag een ander product naar voren brengen en dat is C.Quartz. C.Quartz of een paintsealant van G.Techniq, verslaat WaxOyl met groot gemak!

Ik ben voor een onafhankelijke test, wat mij betreft zetten we TNO ervoor in, maar weet waar je aan begint. ;)

Bovendien, deze test is nooit bedoeld om omzet te halen uit de verkoop van Poorboy's World EX-P, maar bedoeld om te laten zien dat WaxOyl wellicht minder spectaculair is dan jullie als importeur willen doen geloven en dat bovendien veel dealers het product op een onjuiste manier aanbrengen! De meeste dealers doen niet eens de moeite om spoorslag of andere rommel te verwijderen voor ze jullie sealant aanbrengen.

Toen onze splinternieuwe Ford Ka in februari afgeleverd werd zat hier ook een Waxoil behandeling bij. Hier had de dealer al voor gekozen net als het derde jaar garantie en een volwaardig reservewiel, want dat neemt toch iedere klant aldus de dealer. uiteraard konden we dit natuurlijk wegstrepen maar ze proberen het wel door je strot te duwen.
Schriftelijke garantie is mij niet bekend evenals er niet bij werd verteld hoe deze beschermlaag verder te onderhouden.
Kort na de aanschaf kwam ik op dit forum terrecht en weet ik inmiddels wel beter. Maar goed, hier zit natuurlijk maar een kleine groep waar ze het niet van moeten hebben.
Ben benieuwd hoe deze discussie zich verder ontwikkeld.

Wat ik dan ook nog even wil zeggen is dat tim niet zomaar iemand is.
als je eventjes de tijd nam om in het show-off gedeelte de Diventa Bella
show offs ziet lijkt mij het duidelijk te zien dat je hier met een professional te maken hebt.
desalniettemin juich ik nog een test volkomen aan. Vooral eentje tegen C quartz....

Schiet me een leuke test te binnen. We zoeken een vrijwilliger die zijn of haar auto gedurende een jaar rond wil rijden met een auto die voor 50% behandeld is met WaxOyl en voor de andere 50% met C.Quartz of met GTechniq. Ik heb een voorkeur voor GTechniq, omdat wij dat vooralsnog niet verkopen, maar waarvan ik wel denk te weten dat het in dezelfde range valt als C.Quartz.

Dus we de delen de auto door de helft, links WaxOyl en rechts GTechniq of iets in die richting.

Ik wil best met mijn auto een half jaar met C.Quartz of met GTechniq rondrijden, maar
om dan de andere helft met waxoyl te moeten behandelen.... :lol