Beste Peter,
Sterker nog, ik ben een van de eigenaren, maar onze klanten kennen mij denk ik goed genoeg om te weten dat ik een dergelijke test integer uitvoer. Twijfel over de juistheid van de test is ongerond. Ik weet dat ik de test eerlijk en professioneel heb uitgevoerd, maar ik wil de test ook aan een onafhankelijke derde uit handen geven mocht er twijfel over bestaan.
Dat je geen verschil zit nadat de vlakken gedroogd zijn, lijkt me ook niet vreemd. De testpanelen zijn gespoten met een hoogwaardige lak en visuele verwering zal lange tijd duren voor het uberhaupt zichtbaar is. Feit blijft dat met een visuele test, een sheeting test en een beading test de praktische voordelen van deze producten aangetoond worden, daar hebben we geen microscopisch onderzoek voor nodig, maar ik moedig een vervolgonderzoek zeker aan. In deze test ging het ons erom dat je de praktische eindgebruikersvoordelen kunt zien en dan voornamelijk op het gebied van vuil- waterafstotendheid. Daar heeft WaxOyl het ruimschoots verloren.
Een schriftelijke garantie is natuurlijk een marketinggrap, dat weet iedereen. Schriftelijke garantie op wat? Leg ons dat eens uit! Wij hebben genoeg WaxOyl auto's mogen beoordelen in de praktijk, waar na een paar maanden zoveel swirls, vastzittende vervuiling, vliegroest of ingebeten vogelpoep op zat, dat de aanwezigheid van WaxOyl ver te zoeken was.
Het vergeleken product is een normale en relatief simpele paint sealant, net zoals WaxOyl dat is. Wil je appels met appels vergelijken (dus met een product voldoet aan jullie WaxOyl claim), dan wil ik graag een ander product naar voren brengen en dat is C.Quartz. C.Quartz of een paintsealant van G.Techniq, verslaat WaxOyl met groot gemak!
Ik ben voor een onafhankelijke test, wat mij betreft zetten we TNO ervoor in, maar weet waar je aan begint.
Bovendien, deze test is nooit bedoeld om omzet te halen uit de verkoop van Poorboy's World EX-P, maar bedoeld om te laten zien dat WaxOyl wellicht minder spectaculair is dan jullie als importeur willen doen geloven en dat bovendien veel dealers het product op een onjuiste manier aanbrengen! De meeste dealers doen niet eens de moeite om spoorslag of andere rommel te verwijderen voor ze jullie sealant aanbrengen.