• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[TEST] WaxOyl 100+ Lakpantser

Glanswaarde=Gloss units=Gu
De glans is ongeveer 2Gu minder dan als er geen bescherming op de auto zit.
Dus als een Saab 95Gu heeft en met WaxOyl 93Gu, zal het verschil niet opvallen. Als de auto na 3 jr 88Gu heeft, zal dat zonder vergelijkingsmateriaal ook niet opvallen.
Dus is het altijd een win-win situatie voor de lakpantser.

Wij hebben hier een van de beste en meest uitgebreide glansmeters en we kunnen een glansmeting doen als dat op prijs wordt gesteld. Er wordt dan zelfs vanuit drie gekalibreerde hoeken gemeten!

En het wordt steeds stiller, stiller, stiller, stiller, stiller, stiller aan de kant van WaxOyl.... :)_[]

Waarschijnlijk koortsachtig vergaderen op hoog niveau om te kijken hoe ze zich hieruit gaan lullen :lol

Waxoyl zei:
Ook is deze test natuurlijk nergens technisch en chemisch op gebaseerd, doordat er geen microscopisch en chemisch onderzoek wordt gedaan.

Dit vind ik nu een interessante opmerking. Hiermee suggereert Waxoyl dat Waxoyl wel dergelijke onderzoeken heeft betreffende hun eigen product. Waarbij het resultaat ook aangeeft dat Waxoyl werkelijk drie jaar blijft zitten.
De meeste mensen op dit forum denken daar anders over en als ik Waxoyl was zou ik deze testen openbaar maken.
Waarom? Jij wilt toch als jij werkelijk een goed product hebt er alles aan doen om andere mensen dat te laten zien, lijkt mij.

Waxoyl zei:
Waxoyl is een product dat al heel vaak beoordeeld is door proffecionele onafhankelijke bedrijven, en hier altijd met een positief resultaat uitkwam.

Wat waren deze onafhankelijke bedrijven? TNO of andere poetsbedrijven? In dit topic wordt vaak genoeg een bedrag genoemd voor een waxoyl behandeling die tien keer hoger is dan de aanschafkosten van het product. Mijns inziens zijn deze bedrijven dus ook bevooroordeeld.
Ook hier zie ik graag reviews van terug met hun bevindingen.

Op mijn verzoek heb ik een pdf gekregen van de garantietekst
Letterlijk overgetypt wordt dat;

Garantiebepalingen
Wij garanderen de werking van Waxoyl 100 PLUS voor een periode van drie jaar bij toepassing op nieuwe personenauto’s binnen drie maanden na ingebruikname. Alle delen die ten gevolge van een ongeval gerepareerd of vervangen worden, dienen onverwijld door een officiële Waxoyl dealer met Waxoyl 100 PLUS behandeld te worden.
Indien er gedurende de garantieperiode een waarneembaar verbleken van de laklaag, of een merkbaar teruglopen van de glans optreedt, dan verplicht Waxoyl AG zich ertoe samen met de dealer die de behandeling uitvoerde, Uw personenauto gratis opnieuw te behandelen.

Met dank aan de Nederlandse vertegenwoordiger.

Persoonlijk zou ik, deze tekst gelezen hebbend, met mijn auto met Waxoyl regelmatig langs de dealer rijden.

Hans

doordat er geen microscopisch en chemisch onderzoek wordt gedaan
Even los van de hele discussie wel/niet goed, te duur/niet te duur, etc. waag ik het te betwijfelen of zulke onderzoeken veel nut hebben.
Wat denk je te gaan zien onder een microscoop en wat verwacht je van een chemisch onderzoek?
Een x aantal praktijktesten op verschillende auto's (verschillende lakken dus), waarbij de wagens volgens
de instructies van de fabrikant worden voorbehandeld en waarbij de produkten volgens deze zelfde instructies worden
aangebracht, lijken mij nuttiger.

Vraag is of dit zo nodig moet gebeuren om maar je gelijk aan te tonen.

Correct en tevens juist.

Waar het om gaat is de werking, die wordt kennelijk ook gegarandeerd.
De werking wordt genormeerd in de zin van waarneembaar en merkbaar.
Voor vaalheid is dat een subjectieve norm, glans daarentegen kunnen de MoB c.s. meten :-"

Hans

Hulde aan forumlid Waxoyl en dapper en correct dat je je hier hebt gemeld. En al lijkt het soms niet zo te zijn, je bent echt van harte welkom en ik weet zeer dat ik niet alleen namens mijzelf spreek. Ik zag de laatste dagen jouw forumnaam al in de lijst staan en vroeg me af wie je was. Het blijkt dus gelukkig niet een vervelende grap te zijn.

Helaas zijn we op dit forum (en andere forums in de wereld) ernstig op zoek naar een zo goed mogelijk product om onze auto’s of die van anderen te beschermen. Dit medium maakt het mogelijk snel met elkaar ervaringen te delen en dat wordt dan ook driftig gedaan. We vergelijken producten op die wijze en delen die kennis met elkaar. Wereldwijd.

Complimenten dat jullie het als merknaam voor elkaar gebokst hebben om wereldwijd zo sterk in de markt te staan. Geen idee of jullie de grootste zijn, maar heb al vaak auto’s mogen verzorgen waar jullie sticker op zat geplakt.

Ik denk dat jullie Business Model daarvoor verantwoordelijk is, want niet alleen jullie verdienen er wat mee, maar zeker ook jullie wederverkoper. Ik zeg win-win. Goed model.

Dat maakt overigens meteen ook dat je daardoor relatief kwetsbaar wordt, want het grote Waxoyl garandeert iets, wat door veel anderen sterk betwist wordt. Ook prima toch?

Carclean heeft naar beste eer en geweten deze test uitgevoerd en vaak is Carclean terughoudend geweest met betrekking tot aannames van mede forumleden. Ze hebben de producten maximaal eerlijk met elkaar vergeleken in een real-life situatie. Enige waar de producten niet aan zijn blootgesteld is steenslag, maar dat doorstaat geen enkel product, tenzij het van beton gemaakt is.

Overigens (Redcat) staat op de USA website vermeld dat het product:
Maximum protection against color fading and nasty paint damaging elements such as UV rays, acid rain, rust stains, tree sap, industrial fallout, and bird droppings thanks to its EPPS™ (Elastometric Polymer Protection System) formula.
UNQUOTE
Maximale bescherming biedt tegen vogeluitwerpselen. Dat betekent zoveel als …. Tja, als wat eigenlijk? Iedereen weet dat vogelpoep en darmsap een vette narigheid op je lak is. En maximale bescherming is niet hetzelfde als totale bescherming.

Op de website van waxoyl.nl
Indien er gedurende de garantieperiode een waarneembaar verbleken van de laklaag, of een merkbaar teruglopen van de glans optreedt, dan verbindt Waxoyl AG zich ertoe samen met de dealer die de behandeling uitvoerde, uw wagen gratis opnieuw te behandelen.
UNQUOTE

Garantie is afhankelijk van de aangeboden auto twee jaar of drie jaar. Zie daarvoor hun website.
Waxoyl spreekt alleen over mogelijk waarneembaar verbleken van de laklaag, of een merkbaar teruglopen van de glans.
Zoals Tim al schreef. Moderne lakken verkleuren in de regel niet binnen drie jaar.
Glans krijg je door een mooi strak en krasvrij oppervlak. Daar doet een Sealant of Wax niets aan bijdragen. (Een ieder weet dat een auto die gepolijst is, net voor het aanbrengen van een Sealant of Wax al perfect moet zijn).
Teruglopen van de glans wordt veroorzaakt door krasjes en swirls. Die ontstaan op iedere auto. Zeker in een periode van 2- of 3-jaar.
Ik denk dat je dus als eigenaar tweejaarlijks je auto onder garantie kunt laten verzorgen. De eigenaar wordt wel geadviseerd producten van Waxoyl te gebruiken voor het onderhoud, maar er staat niet bij vermeld hoe vaak je het dient te gebruiken en hoe. Dus gewoon met een spons en een emmertje het product gebruiken en je voldoet aan de voorwaarden.

Misschien is het wel het aller verstandigst om jezelf uit te schrijven uit dit forum beste Waxoyl, al is het alleen maar om te voorkomen dat je werkgever hier achter komt. Het lijkt mij vanuit de visie van jouw werkgever niet handig om deel te nemen aan deze discussie en wat niemand hier wil is dat jouw werkgever jou een reprimande geeft voor die openhartigheid of moet laten gaan. Wel hulde voor je betrokkenheid tot op heden.

Ik waardeer je betrokkenheid zeer, daar gaat het niet om. Een Sealant die langer dan zes maanden blijft zitten is in mijn beleving al een hele topper. En dan moet je de lak goed voorbewerken om het zover te krijgen. Ook dien je dan nauwgezet onderhoud eraan te plegen. Drie jaar garantie geven vind ik dan weer knap en ik ben benieuwd hoe vaak dat aangeboden dient te worden.

Met vriendelijke groet,
Robert-Jan

RedCat zei:
Garantiebepalingen
Wij garanderen de werking van Waxoyl 100 PLUS voor een periode van drie jaar bij toepassing op nieuwe personenauto’s binnen drie maanden na ingebruikname. Alle delen die ten gevolge van een ongeval gerepareerd of vervangen worden, dienen onverwijld door een officiële Waxoyl dealer met Waxoyl 100 PLUS behandeld te worden.
Indien er gedurende de garantieperiode een waarneembaar verbleken van de laklaag, of een merkbaar teruglopen van de glans optreedt, dan verplicht Waxoyl AG zich ertoe samen met de dealer die de behandeling uitvoerde, Uw personenauto gratis opnieuw te behandelen..

De "grap" zit m dus hier in... Ze geven alleen die garantie op een nieuwe auto... Als een nieuwe auto binnen 3 jaar verbleekte lak heeft dan is er een fout opgetreden met spuiten in de fabriek o.i.d. (Voorbeeld SEAT geel). "Merkbaar teruglopen van de glans" vage opmerking... wat is de definitie van teruglopende glans? Als ik met een schuursponsje een vogelpoepje weg haal is de glans weg, dat is merkbaar, maar zal denk ik niet onder de garantie vallen ;)
Staat er nog iets in de kleine lettertjes over hoe de laag behandeld moet worden?

Op de US website:

Waxoyl Professional Products have been tested and approved by
En dan een hele rij instituten.

Vertaling van approved = goedgekeurd.
Dat betekent dus niet dat het als noodzakelijk geacht wordt maar het is goedgekeurd. Het brengt dus in ieder geval bij goed gebruik geen schade toe!!! Zoals veel middelen geen schade toe zullen brengen en dus goedgekeurd zijn. (Neem de lucht rondom ons heen). En toch zit er soms zure regen tussen…

Credibility: Judge us by the company we keep, endorsed by the following companies
En dan een hele rij producenten. Zie hierboven vermelde link.

Vertaling endorsed = bevestigd.
Allemaal producenten die bevestigen dat het product werkt. En inderdaad, het werkt beter dan niets! Zegt niets over hoe lang.
En natuurlijk zijn alle producenten blij dat er rondom het dealerschap nog wat extra’s verdient wordt en gun ik ze ook allemaal.
Maar geen enkele producent schrijft het voor. Wel zijn er dealers die het aanbieden. (Groot verschil).

En of Waxoyl een Sealant is?

100 Plus paint sealant

• Cleanliness of the paint is crucial to achieve best results as 100 Plus is a true paint sealant and applying to dirty paint locks in the contaminants. Just because it looks clean, does not mean all the micro contamination has been removed. Unless the paint has never been exposed to rain or contaminants since being painted or buffed we strongly recommend using Waxoyl Professional Pre-Clean, Waxoyl Professional 3-step Buffing Compounds or Waxoyl Magic Clay Bar System to thoroughly clean the paint of all micro contaminants. Which product is required and how much restoration the paint needs is a judgment call that must be made by the applicator. It also illustrates the need for professional application.

• Once the paint has been cleaned, we recommend taping off the badges, vinyl, and rubber leaving only the paint surface. It is possible to skip the taping and just apply the 100 Plus sponge carefully, only on the paint surface.

• Dampen the yellow side with water. Squeeze out all the excess water. Poke a dozen or so holes in the pouch inside the sponge from the yellow side using an acute angle so as to minimize the chance of punching both sides of the pouch. Squeeze the sponge and distribute the product. When the sponge is soaked with product wipe the sponge over a panel of the vehicle in an up and down motion using straight lines. Then wipe the panel again with a side to side motion. After completing the entire vehicle, it may be wise to reapply the first panel as first time users often fail to get enough product in the sponge for the first panel.

• Allow 100 Plus to dry for 10-15 minutes. Do not worry about waiting too long, the product will not harden and become difficult to remove. When the product has completely dried, remove the excess product with a micro fiber cloth using straight motions not a circular buffing motion. For best results do not press too hard with the micro fiber cloth as the paint sealant takes up to a week to fully harden and is susceptible to damage. For this reason, DO NOT WASH VEHICLE FOR ONE WEEK AFTER APPLICATION.

Laatst bewerkt door een moderator:
stimpy68 zei:
... Staat er nog iets in de kleine lettertjes over hoe de laag behandeld moet worden?

Ik vroeg aan Waxoyl;

"Op uw site vind ik alleen een weergave van de garantiebepalingen bij Waxoyl 100+ lakverzegeling
Ik ontvang graag een volledige versie van de voorwaarden per mail"

En wat er staat is wat ik kreeg. Dus niets meer, niets minder en geen kleine lettertjes

Hans

Aan Waxoyl;
Ik lees hier allemaal zeer duidelijke vragen van potentiële klanten waarom krijgen deze geen duidelijk antwoord ?
Het is toch maar normaal dat een product getest wordt iets beloven is niet moeilijk maar het daadwerkelijk ook nakomen dat is een andere vraag en bij deze ook zeer simpel bewezen.
En jammer genoeg zijn de resultaten in jullie nadeel doe er iets aan is er niks mis mee met het product ? bewijs het ons is er wel iets mis met het product geef het toe en verbeter dit product.

Aan Carclean;
Als trouwe klant waardeer ik het dat jullie producten durven testen en ook de waarheid durven vermelden. Elk product op carclean kan beoordeeld worden en jammer genoeg is dit niet altijd positief en ook deze negatieve bevindingen laten jullie ongewijzigd staan ook al beinvloeden ze de aankoop BEDANKT hier voor .

Geweldig om te lezen dat een medewerker van Waxoyl de moeite heeft genomen om zich te registreren en om te reageren. :-)^
Het is dan weer erg jammer om te lezen dat deze alleen maar even BOE!!! roept (in de vorm van een paar afkeurende berichten op de test) en dan zich weer uit de voeten maakt omdat deze geen zin heeft in een discusiie :-/ :|

Geachte heer Waxoyl, trommel een (bekwaam) vertegenwoordiger op en zend deze naar Carclean om in samenwerking met hun deze test nog eens dunnetjes over te doen.
Graag wel eentje met verstand van zaken en niet eentje met veel verkooppraatjes.

if you're going to talk the talk, you've got to walk the walk :rules

Ik verwacht geen reactie meer van WaxOyl, jammer genoeg.

Waxoyl zei:
Carclean.com is degene die iets wilde aantonen dus.

Dat hebben we al gedaan en wel op praktisch niveau. We laten het voorlopig daarbij, omdat onze praktijktest eigenlijk al genoeg heeft laten zien wat ons betreft. Het herhalen van de test met bijvoorbeeld C.Quartz zal alleen maar een nog groter contrast geven.

Maar als ik die garantie bepalingen lees is het toch vrij eenvoudig.
Dmv kwanitatief onderzoek zou je toch een nieuwe auto kunnen laten onderzoeken op
glans en na 2 jaar wederom laten onderzoeken. Als de glans minder is geworden (door bv swirls) mag
Waxoyl weer aan de slag....

Inderdaad, maar dat houdt in dat ze eigenlijk altijd aan de slag mogen.

Ik ben van mening dat op zijn minst bij een dergelijke schriftelijke garantie, de glans in eenheden vastgelegd moet worden op het certificaat en dat de klant jaarlijks gratis een glansmeting ter controle mag uit laten voeren bij zijn of haar WaxOyl dealer. Als de glans vervolgens noemenswaardig achteruit is gegaan, dan zal er gratis een herbehandeling plaats moeten vinden, waarna er weer een glansmeting gedaan zal moeten worden.

Tim, ben het helemaal met je eens. de begin waarde zou ergens vermeld moeten worden, al is het een sticker in het instructie boekje of in de deur post. :-"

Ik heb ook nooit het vermoeden gehad dat jullie welke test dan ook beïnvloed hebben in jullie voordeel, maar hebben ze wel een punt. had de test door iemand anders gedaan geworden en op een meer onafhankelijk forum was er geen reden voor enige vorm van twijfel. (al is dat er bij de meeste van ons niet).

Aan de andere kant zullen er weinig zijn die deze test zo hadden kunnen doen. Bedankt hiervoor en ga alsjeblieft door met testen en deze beschikbaar maken voor ons. :ja

Geweldig dat WaxOyl zelf reageert! (naja, de importeur dan)

Dit is alsof iemand met een Nissan Micra 1.1 op een Porsche forum komt en zegt "mijn Micra zit sneller op de 100 dan jullie Porsches!". :D

Feit is dat WaxOyl een andere markt bedient. Mensen hier zijn fijnproevers, waxen en polijsten hun auto meerdere keren per jaar. WaxOyl is voor mensen die het wel handig klinkt, zo'n vuilafstotende laag, en hun auto 4 x per jaar door de krasstraat jagen.

In andere woorden: "Go away, noob".

Beste Tim,

Je schreef dat jij beschikt over een bijzonder goede, zoniet de beste glansmeter die er bestaat en voor geld te koop is.
Wat kost zo een apparaat ongeveer? (Heb ik werkelijk geen idee van).

Zou dat de reden zijn waarom men die facilitiet niet kan bieden? Men brengt snel het product aan en dat moet het dan maar doen. En we hebben hier al bijzonder vaak gelezen hoe garagebedrijven -denken- te weten wat het poetsen van een auto is. (Inderdaad, niet detailen).