Hulde aan forumlid Waxoyl en dapper en correct dat je je hier hebt gemeld. En al lijkt het soms niet zo te zijn, je bent echt van harte welkom en ik weet zeer dat ik niet alleen namens mijzelf spreek. Ik zag de laatste dagen jouw forumnaam al in de lijst staan en vroeg me af wie je was. Het blijkt dus gelukkig niet een vervelende grap te zijn.
Helaas zijn we op dit forum (en andere forums in de wereld) ernstig op zoek naar een zo goed mogelijk product om onze auto’s of die van anderen te beschermen. Dit medium maakt het mogelijk snel met elkaar ervaringen te delen en dat wordt dan ook driftig gedaan. We vergelijken producten op die wijze en delen die kennis met elkaar. Wereldwijd.
Complimenten dat jullie het als merknaam voor elkaar gebokst hebben om wereldwijd zo sterk in de markt te staan. Geen idee of jullie de grootste zijn, maar heb al vaak auto’s mogen verzorgen waar jullie sticker op zat geplakt.
Ik denk dat jullie Business Model daarvoor verantwoordelijk is, want niet alleen jullie verdienen er wat mee, maar zeker ook jullie wederverkoper. Ik zeg win-win. Goed model.
Dat maakt overigens meteen ook dat je daardoor relatief kwetsbaar wordt, want het grote Waxoyl garandeert iets, wat door veel anderen sterk betwist wordt. Ook prima toch?
Carclean heeft naar beste eer en geweten deze test uitgevoerd en vaak is Carclean terughoudend geweest met betrekking tot aannames van mede forumleden. Ze hebben de producten maximaal eerlijk met elkaar vergeleken in een real-life situatie. Enige waar de producten niet aan zijn blootgesteld is steenslag, maar dat doorstaat geen enkel product, tenzij het van beton gemaakt is.
Overigens (Redcat) staat op de USA website vermeld dat het product:
Maximum protection against color fading and nasty paint damaging elements such as UV rays, acid rain, rust stains, tree sap, industrial fallout, and bird droppings thanks to its EPPS™ (Elastometric Polymer Protection System) formula.
UNQUOTE
Maximale bescherming biedt tegen vogeluitwerpselen. Dat betekent zoveel als …. Tja, als wat eigenlijk? Iedereen weet dat vogelpoep en darmsap een vette narigheid op je lak is. En maximale bescherming is niet hetzelfde als totale bescherming.
Op de website van waxoyl.nl
Indien er gedurende de garantieperiode een waarneembaar verbleken van de laklaag, of een merkbaar teruglopen van de glans optreedt, dan verbindt Waxoyl AG zich ertoe samen met de dealer die de behandeling uitvoerde, uw wagen gratis opnieuw te behandelen.
UNQUOTE
Garantie is afhankelijk van de aangeboden auto twee jaar of drie jaar. Zie daarvoor hun website.
Waxoyl spreekt alleen over mogelijk waarneembaar verbleken van de laklaag, of een merkbaar teruglopen van de glans.
Zoals Tim al schreef. Moderne lakken verkleuren in de regel niet binnen drie jaar.
Glans krijg je door een mooi strak en krasvrij oppervlak. Daar doet een Sealant of Wax niets aan bijdragen. (Een ieder weet dat een auto die gepolijst is, net voor het aanbrengen van een Sealant of Wax al perfect moet zijn).
Teruglopen van de glans wordt veroorzaakt door krasjes en swirls. Die ontstaan op iedere auto. Zeker in een periode van 2- of 3-jaar.
Ik denk dat je dus als eigenaar tweejaarlijks je auto onder garantie kunt laten verzorgen. De eigenaar wordt wel geadviseerd producten van Waxoyl te gebruiken voor het onderhoud, maar er staat niet bij vermeld hoe vaak je het dient te gebruiken en hoe. Dus gewoon met een spons en een emmertje het product gebruiken en je voldoet aan de voorwaarden.
Misschien is het wel het aller verstandigst om jezelf uit te schrijven uit dit forum beste Waxoyl, al is het alleen maar om te voorkomen dat je werkgever hier achter komt. Het lijkt mij vanuit de visie van jouw werkgever niet handig om deel te nemen aan deze discussie en wat niemand hier wil is dat jouw werkgever jou een reprimande geeft voor die openhartigheid of moet laten gaan. Wel hulde voor je betrokkenheid tot op heden.
Ik waardeer je betrokkenheid zeer, daar gaat het niet om. Een Sealant die langer dan zes maanden blijft zitten is in mijn beleving al een hele topper. En dan moet je de lak goed voorbewerken om het zover te krijgen. Ook dien je dan nauwgezet onderhoud eraan te plegen. Drie jaar garantie geven vind ik dan weer knap en ik ben benieuwd hoe vaak dat aangeboden dient te worden.
Met vriendelijke groet,
Robert-Jan