• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waxoyl....en nu?

pieter116

Detailing rookie
13 sep 2010
4
0
Hallo,

Ben nieuw op dit forum, maar maak al vrij lang gebruik van carclean....eerst op mijn alfa 147 en vanaf heden op mijn nieuwe renault clio.

Maar ik heb een vraag:

Ik heb mijn nieuwe auto gekocht met een waxoyl behandeling (was 'gratis')...

Weet niet of dat slim was, maar goed 't zit erop.

Ik weet niet of het komt omdat ik nu een zwarte auto heb en daarvoor een champagne/groen-achtige kleur...maar ik vind de auto na het wassen niet glad genoeg...droogt ook niet lekker op na regen.

Mijn vraag:

Wat voor producten kan ik gebruiken icm met Waxoyl???

Ik heb een hele serie meguiars producten. Nou snap ik zelf wel dat ik de claybars en paint cleaners wil ff kan laten voor wat ze zijn (ook niet echt nodig op nieuwe lak, nog).

Maar kan ik wel wat ed gebruiken?

Ik gebruik graag de gold class shampoo en wax en ook de Ultimate quick detailer (gecorrigeerd, stond eerst NXT protect, maar dat is een product voor de kunstofonderdelen binnen in de auto) regelmatig. Verder heb ik nog de Pete's 53 wax paste van chem. guys staan (maar die poetst bij mij niet zo lekker uit...)

Wat kan ik gebruiken?

Weet niet of dat slim was, maar goed 't zit erop.

Nee, is niet slim geweest :-" :lol En als je wilt is het er zo weer vanaf hoor :ja

Maar goed, je zit er nu mee, je kunt in principe alle pure waxen gebruiken, zoals je Pete's 53 e.d. zoalng er maar geen cleaners in zitten, de Meg's NXT wax en Gold Class waxen hebben cleaners in zich, dus deze niet gebruiken, enkel pure waxen kun je gebruiken. Probeer anders eens de Natty's van Poorboy's.

Je hebt problemen met het uitpoetsen van de Pete's, hoe lang laat je deze zitten?? En ik vermoed dat je deze te dik aanbrengt.

Juffer1 zei:
Als je er niet tevreden over bent, waarom haal je die waxoyl er dan niet af ?

ik vind het niet glanzend genoeg...maar wellicht beschermt het wel...maar denk niet dat het 3 jaar blijft zitten...zal volgend jaar toch wel weer een keer moeten clayen...

Ik weet wel zeker dat het niet 3 jaar blijft zitten... als het niet genoeg gelnast dan is de voorbereiding niet goed gedaan, het is namelijk slechts een beschermlaag en die zorgt niet voor de glans. Polijstwerk is dus niet goed gedaan. En de 3 jaar haal je alleen als je ieder jaar terug gaat voor de controle waarbij ze even een nieuwe laag aanbrengen (lees even de garantievoorwaarden)

stimpy68 zei:
Je hebt problemen met het uitpoetsen van de Pete's, hoe lang laat je deze zitten?? En ik vermoed dat je deze te dik aanbrengt.

een half uur...

Ik bedoelde trouwens de Ultimate quick detailer en niet de NXT protect (deze die ik heb is voor de kunststof onderdelen)..

De deep crystal carnaube wax step 3 kan dan zeker ook wel?

stimpy68 zei:
Ik weet wel zeker dat het niet 3 jaar blijft zitten... als het niet genoeg gelnast dan is de voorbereiding niet goed gedaan, het is namelijk slechts een beschermlaag en die zorgt niet voor de glans. Polijstwerk is dus niet goed gedaan. En de 3 jaar haal je alleen als je ieder jaar terug gaat voor de controle waarbij ze even een nieuwe laag aanbrengen (lees even de garantievoorwaarden)

Als ie net schoon is glanst ie wel ok. Het is nieuwe lak dus hoeft niet gepolijst neem ik aan. Mijn vorige auto bleef gewoon veel langer mooi en gladder na het wassen. Daarom wil ik ik er toch iets weer van wax of detailer (of beide) voor gaan gebruiken...

Ook een nieuwe auto kan al behoorlijk toe zijn aan een goede detailbeurt, zie daar bij een opdrachtgever voorbeelden genoeg van (nieuwe auto's die door de wasstraat gaan en er met forse krassen uitkomen).

Zelf zou ik de auto lekker helemaal clayen en er dan mijn "eigen" wax opzetten.