Vandaag kwam Leendert op bezoek om zijn nieuwe aanwinst eens goed onder handen te nemen, en om Leendert wat wijzer te maken met betrekking tot het onderhoud van de wagen in het algemeen. Leen stond al om 08:00u voor de deur en eerst maar eens begonnen met een bakje koffie om wakker te worden. Rond 08:30u de spullen maar eens buiten weggezet en aan de slag gegaan. Omdat Leen het nogal in zijn rug had heeft hij de bovenkant van de auto onder handen genomen en ik heb mij ontfermd over de velgen. Daarna de lak geclayd en nog maar eens bakje koffie wezen drinken. Na deze welverdiende pauze de camera en de lamp er maar eens bijgepakt om de staat van de lak te bekijken. Het viel op zich heel erg mee. Alleen op de motorkap waren wat lichte swirls te ontdekken maar dat stelde eigenlijk weinig voor. Er waren wel wat andere krassen die erg opvielen en daar heb ik mij op geconcentreerd.
Resultaat na het clayen van een halve motorkap daar viel de vervuiling nog erg mee de linkerportier daarentegen vertoonde wat meer vervuiling
Leendert zelf natuurlijk ook aan het clayen gezet
De staat van de lak opgenomen met de lamp en zoals je ziet zijn er weinig swirls te ontdekken in de lak
Op de kofferbak zaten echter wel een paar flinke krassen en bij de handgrepen van de passagierskant.
En helaas ook een paar plekken aan de bestuurderskant waar ik helaas ook niks meer aan kon doen.
Daarna de psullen maara eens klaargezet om te gaan polijsten en Leendert een uitleg gegeven van het verschil tussen een rotary en een D/A machine, het verschil in polijstpads en polijstmiddel. En Leen zelf ook even laten werken met de D/A machine omdat iets veiliger is.
UIteindelijk was dit dan het resultaat van al ons harde werk
De krassen op de kofferklep heb ik met 80% kunnen verminderen helaas zaten ze toch wat te diep om er helemaal uit te kunnen krijgen.
Daarna de kers op de taart
Omdat de chromen trims ook wat verweerd waren deze ook een kline polijstbeurt gegeven
Voor
Na
En als als afsluiter nog wat totaal plaatjes van het uiteindelijke resultaat
En tijdens al die pauzes was ook de wagen goed bewaakt
Bedankt voor het lezen.
Resultaat na het clayen van een halve motorkap daar viel de vervuiling nog erg mee de linkerportier daarentegen vertoonde wat meer vervuiling
Leendert zelf natuurlijk ook aan het clayen gezet
De staat van de lak opgenomen met de lamp en zoals je ziet zijn er weinig swirls te ontdekken in de lak
Op de kofferbak zaten echter wel een paar flinke krassen en bij de handgrepen van de passagierskant.
En helaas ook een paar plekken aan de bestuurderskant waar ik helaas ook niks meer aan kon doen.
Daarna de psullen maara eens klaargezet om te gaan polijsten en Leendert een uitleg gegeven van het verschil tussen een rotary en een D/A machine, het verschil in polijstpads en polijstmiddel. En Leen zelf ook even laten werken met de D/A machine omdat iets veiliger is.
UIteindelijk was dit dan het resultaat van al ons harde werk
De krassen op de kofferklep heb ik met 80% kunnen verminderen helaas zaten ze toch wat te diep om er helemaal uit te kunnen krijgen.
Daarna de kers op de taart
Omdat de chromen trims ook wat verweerd waren deze ook een kline polijstbeurt gegeven
Voor
Na
En als als afsluiter nog wat totaal plaatjes van het uiteindelijke resultaat
En tijdens al die pauzes was ook de wagen goed bewaakt
Bedankt voor het lezen.