• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WaxWizard + Cruiser BMW E92 330Xd Liquified (Full Detail)

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
43
Vandaag afgesproken met Dejan om zijn E92 330xD onder handen te nemen. We hadden in het begin van het jaar al contact gehad maar met de geboorte van onze 2e en alle drama daar omheen is dat wat opgeschoven. Het gaat nu alllemaal weer goed en we zijn weer lekker bezig. Vanmorgen om 08:15u eerst begonnen met een peukje en bakje koffie. De ochtend liep wel wat anders als anders want Cruiser en ik hadden beide geen beschikking tot een auto vandaag. Dus Cruiser kwam alleen even de spullen ophalen om ze af te droppen in de loods. Dejan en ik zijn toen in de auto gestapt richting de wasbox. Daar aangekomen Dejan uitgelegd hoe hij straks het beste zijn auto kan wassen ipv door de wasstraat te rijden :wtf:
En vandaag de Iron-X maar eens uitgeprobeerd, jezus wat stinkt dat spul, ik heb te doen met degene die met de vorige clinic deze lucht binnen moesten ruiken. Ik vond het echt naar een kattenbak ruiken die weken niet is schoongemaakt. Maar goed het werkt wel.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Toen maar eens doorgereden richting de loods, daar was Cruiser ook net weer aangekomen met zijn scooter. Toen hebben we de lampen maar eens klaargezet en wat voor foto's gemaakt. En toen was het natuurlijk tijd voor clayen. Dejan had helaas de kans niet gehad om dit zelf te proberen tijdens de clinic dus dit was een goede aangelegenheid om hem eens aan het werk te zetten. Van dejan aan het werk hebben we geen foto's
0a02b88e.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na het clayen nog maar eens wat foto's proberen te maken van de staat van de lak, voor een wasstraat auto viel ons dat nog alles mee zeer weinig krassen en allemaal oppervlakkig, wel weer kenmerkend voor de E9# is de vele steenslag. Al met al zag de lak er niet slecht uit maar de glans was ver te zoeken
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
c6818769.jpg


Hierna was het tijd om een testspot te maken ik had mijn zinnen al gezet op de rotary met de wolschijf W4000 en M105 maar Cruiser wilde toch de DAP proberen met een witte pad en mezzo omdat de swirls maar licht aanwezig waren.
295b0a2f.jpg

92e32569.jpg


Dit bleek niets uit te halen dus beide overgestapt op de rotary met de W4000 en M105.
072e615d.jpg

dc492729.jpg

7000db7f.jpg


Onze schapen verloren ook aardig wat hun vacht
b9d0d851.jpg


De glans en diepte begon al weer aardig terug te komen in de lak
90a5e3ae.jpg


Omdat we een Full Detail deden heeft Dejan het interieur onder handen genomen terwijl Cruiser en ik zich bezig hielden met de lak.
2c0e8b80.jpg

6e3e77f8.jpg


Nog meer diepte
0f5a2d9f.jpg


Geconcentreerd bezig
129a01f1.jpg

b178a028.jpg


Een stofzuiger is niet alleen geschikt om het interieur uit te zuigen maar ook om de bladeren uit het motorruim te halen
263fce4f.jpg


Het dressen van het kunststof in het motorruim
49231eb9.jpg

3fb79095.jpg

0fb314e5.jpg


Na een laagje Smartwax Concourso nog even de puntjes op de i en de ramen voorzien van een laagje Rain-X
cc8429f6.jpg


Wat random reflectiefotos van het eindresultaat
464d2ce9.jpg

27a36a46.jpg


Toen de auto maar eens buiten in het zonnetje gezet en de hele wagen nog eens nagelopen om te zien of Cruiser niks meer was vergeten :fylol:
a1c4c4b9.jpg


Het eindresultaat
d4b16ea1.jpg

37596606.jpg

3c44cf8f.jpg

51ba829b.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De fotografen aan het werk
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Bedankt weer voor het lezen
 
ziet er goed uit hoor, prachtig resultaat. Alleen sommige foto´s zijn te groot voor mijn beeld
 
Ziet er weer netjes uit heren:)^

Maar veel foto`s zijn behoorlijk groot , en moet dus veel schuiven tijdens het lezen8o ;)
 
Sorry voor de grote van de foto's, ik heb het grootste deel zelf niet gemaakt en ze zijn niet geresized tijdens het uploaden. Ik zal nog wel even kijken of ik ze zelf kan uploaden en kan resizen om het leesgemak wat te bevorderen.

Hier zijn nog wat meer foto's te zien van deze detail

http://s1221.photobucket.com/albums/dd465/E9X/Detail/
 
Prachtige detail!

auto is er echt van opgeknapt en ziet er gewoon weer beter als nieuw uit!
echte concours staat.

nice velgen ook! :heart_eyes:
 
het was weer een leuke detail om te doen!!!

de nieuwe aanwinsten deden het erg goed.

de meguiars wool pads zijn uitstekend!!!
 
RST-Smurf zei:
Ziet er weer netjes uit heren:)^

Maar veel foto`s zijn behoorlijk groot , en moet dus veel schuiven tijdens het lezen8o ;)


Je browser op 75% zetten, dan zijn ze beter te zien.

Mooie auto, en nog mooier als ie er zo bijstaat :heart_eyes:
 
Hij kwam uit Zoetermeer dus denk niet dat je hem in Roosendaal tegen zal komen. Die van mij zou je best wel eens tegen kunnen komen