Vandaag afgesproken met Dejan om zijn E92 330xD onder handen te nemen. We hadden in het begin van het jaar al contact gehad maar met de geboorte van onze 2e en alle drama daar omheen is dat wat opgeschoven. Het gaat nu alllemaal weer goed en we zijn weer lekker bezig. Vanmorgen om 08:15u eerst begonnen met een peukje en bakje koffie. De ochtend liep wel wat anders als anders want Cruiser en ik hadden beide geen beschikking tot een auto vandaag. Dus Cruiser kwam alleen even de spullen ophalen om ze af te droppen in de loods. Dejan en ik zijn toen in de auto gestapt richting de wasbox. Daar aangekomen Dejan uitgelegd hoe hij straks het beste zijn auto kan wassen ipv door de wasstraat te rijden :wtf:
En vandaag de Iron-X maar eens uitgeprobeerd, jezus wat stinkt dat spul, ik heb te doen met degene die met de vorige clinic deze lucht binnen moesten ruiken. Ik vond het echt naar een kattenbak ruiken die weken niet is schoongemaakt. Maar goed het werkt wel.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Toen maar eens doorgereden richting de loods, daar was Cruiser ook net weer aangekomen met zijn scooter. Toen hebben we de lampen maar eens klaargezet en wat voor foto's gemaakt. En toen was het natuurlijk tijd voor clayen. Dejan had helaas de kans niet gehad om dit zelf te proberen tijdens de clinic dus dit was een goede aangelegenheid om hem eens aan het werk te zetten. Van dejan aan het werk hebben we geen foto's
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Na het clayen nog maar eens wat foto's proberen te maken van de staat van de lak, voor een wasstraat auto viel ons dat nog alles mee zeer weinig krassen en allemaal oppervlakkig, wel weer kenmerkend voor de E9# is de vele steenslag. Al met al zag de lak er niet slecht uit maar de glans was ver te zoeken
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Hierna was het tijd om een testspot te maken ik had mijn zinnen al gezet op de rotary met de wolschijf W4000 en M105 maar Cruiser wilde toch de DAP proberen met een witte pad en mezzo omdat de swirls maar licht aanwezig waren.
Dit bleek niets uit te halen dus beide overgestapt op de rotary met de W4000 en M105.
Onze schapen verloren ook aardig wat hun vacht
De glans en diepte begon al weer aardig terug te komen in de lak
Omdat we een Full Detail deden heeft Dejan het interieur onder handen genomen terwijl Cruiser en ik zich bezig hielden met de lak.
Nog meer diepte
Geconcentreerd bezig
Een stofzuiger is niet alleen geschikt om het interieur uit te zuigen maar ook om de bladeren uit het motorruim te halen
Het dressen van het kunststof in het motorruim
Na een laagje Smartwax Concourso nog even de puntjes op de i en de ramen voorzien van een laagje Rain-X
Wat random reflectiefotos van het eindresultaat
Toen de auto maar eens buiten in het zonnetje gezet en de hele wagen nog eens nagelopen om te zien of Cruiser niks meer was vergeten :fylol:
Het eindresultaat
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De fotografen aan het werk
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Bedankt weer voor het lezen
En vandaag de Iron-X maar eens uitgeprobeerd, jezus wat stinkt dat spul, ik heb te doen met degene die met de vorige clinic deze lucht binnen moesten ruiken. Ik vond het echt naar een kattenbak ruiken die weken niet is schoongemaakt. Maar goed het werkt wel.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Toen maar eens doorgereden richting de loods, daar was Cruiser ook net weer aangekomen met zijn scooter. Toen hebben we de lampen maar eens klaargezet en wat voor foto's gemaakt. En toen was het natuurlijk tijd voor clayen. Dejan had helaas de kans niet gehad om dit zelf te proberen tijdens de clinic dus dit was een goede aangelegenheid om hem eens aan het werk te zetten. Van dejan aan het werk hebben we geen foto's
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Na het clayen nog maar eens wat foto's proberen te maken van de staat van de lak, voor een wasstraat auto viel ons dat nog alles mee zeer weinig krassen en allemaal oppervlakkig, wel weer kenmerkend voor de E9# is de vele steenslag. Al met al zag de lak er niet slecht uit maar de glans was ver te zoeken
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Hierna was het tijd om een testspot te maken ik had mijn zinnen al gezet op de rotary met de wolschijf W4000 en M105 maar Cruiser wilde toch de DAP proberen met een witte pad en mezzo omdat de swirls maar licht aanwezig waren.
Dit bleek niets uit te halen dus beide overgestapt op de rotary met de W4000 en M105.
Onze schapen verloren ook aardig wat hun vacht
De glans en diepte begon al weer aardig terug te komen in de lak
Omdat we een Full Detail deden heeft Dejan het interieur onder handen genomen terwijl Cruiser en ik zich bezig hielden met de lak.
Nog meer diepte
Geconcentreerd bezig
Een stofzuiger is niet alleen geschikt om het interieur uit te zuigen maar ook om de bladeren uit het motorruim te halen
Het dressen van het kunststof in het motorruim
Na een laagje Smartwax Concourso nog even de puntjes op de i en de ramen voorzien van een laagje Rain-X
Wat random reflectiefotos van het eindresultaat
Toen de auto maar eens buiten in het zonnetje gezet en de hele wagen nog eens nagelopen om te zien of Cruiser niks meer was vergeten :fylol:
Het eindresultaat
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De fotografen aan het werk
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Bedankt weer voor het lezen