Tooch even getwijfeld of ik dit topic wel aan moest maken, ik ben namelijk door de drukte vergeten om een aantal na foto's te maken. Helaas zijn de foto's niet compleet maar de belangrijkste heb ik in ieder geval. Vorige week donderdag begonnen met deze VW passat, het belangrijkste was om de delen die de meeste niet detailers overslaan te doen. Alle deurkieren, scharnieren motorruim, koplampen polijsten.
Donderdag rond 08:30 begonnen met de auto en geprobeerd zover mogelijk te komen deze dag. Door een dubbele afspraak van de eigenaar had ik geen beschikking over zijn garage donderdag dus moest ik zo ver mogelijk zien te komen met de lak voordat het ging regenen. 's avonds had ik wel de beschikking over de garage maar geen tijd omdat ik een nieuwe opleiding ben begonnen en naar school moest. Voordat ik naar school ging de auto binnen gezet en afgedroogd zodat vrijdags weer verder kon. Eerst uitgeslapen tot een uur of 11 omdat ik 's nachts moest gaan werken en tussen 13:00 en 16:00 afwezig geweest ivm een belangrijke vergadering. Al met al een paar hele drukke dagen, ik ben nu dan ook gesloopt na dit weekend.
Eerst maar eens begonnen met het reinigen van alle deurposten en scharnieren en dat was wel nodig
En hier hoort dan eigenlijk het eindresultaat te staan.
Omdat ik door het tijdgebrek en de druk de rest van de na foto's van de belangrijke delen ben vergeten zal ik deze maar achterwege laten.
De auto gewassen met Meguiars Shampoo Plus en geclayd met LT en Meguiars Clay. Toen de staat van de lak maar eens opgenomen en dit viel mij erg mee. Een paar hele lichte swirls.
Het dak voelde met het clayen echt aan als schuurpapier en je kon het goed horen dat er veel vuil in de lak zat. Dit was het resultaat na een half dak.
Omdat de lak nog niet helemaal schoon aanvoelde nogmaals dezelfde helft van het dak geclayd met dit als resulaat.
Toen maar besloten om heel de auto 2x na te lopen met LT en clay en dat was zeker geen overbodige luxe. Dit koste wel extra tijd die ik eigenlijk niet had. Hierna wat foto's proberen te maken van de swirls, op zilver valt dit toch wel erg tegen.
De kunstofdelen waren erg dof deze zijn 2 keer behandeld met Meguiars All Season Dressing. Donderdags heeft deze 1 uur ingetrokken en vrijdags voor de 2e maal behandeld en 3 uur in laten trekken. Met dit als resultaat.
voor
na
De delen bij de handvaten konden ook wel wat extra aandacht krijgen. Hier met een oranje handpad en Forza de ergste krassen eruit gekregen. Daarna Wit met Mezzo gebruikt en rode met finale.
Hierna de Rotary en de DAP erbij gepakt. Na wat testspots uitgekomen op Oranje en Monello Forza op de rotary 2 hits voor het dak en de motorkap de rest kon ik af met de DAP en wit met mezzo 2 hits. Vrijdags de auto verder nabewerkt met de DAP en lichtgroen met Finale en White Diamond op zwart. De auto verder afgetopt met de Smartwax Concourso Pastewax.
Donderdag rond 08:30 begonnen met de auto en geprobeerd zover mogelijk te komen deze dag. Door een dubbele afspraak van de eigenaar had ik geen beschikking over zijn garage donderdag dus moest ik zo ver mogelijk zien te komen met de lak voordat het ging regenen. 's avonds had ik wel de beschikking over de garage maar geen tijd omdat ik een nieuwe opleiding ben begonnen en naar school moest. Voordat ik naar school ging de auto binnen gezet en afgedroogd zodat vrijdags weer verder kon. Eerst uitgeslapen tot een uur of 11 omdat ik 's nachts moest gaan werken en tussen 13:00 en 16:00 afwezig geweest ivm een belangrijke vergadering. Al met al een paar hele drukke dagen, ik ben nu dan ook gesloopt na dit weekend.
Eerst maar eens begonnen met het reinigen van alle deurposten en scharnieren en dat was wel nodig
En hier hoort dan eigenlijk het eindresultaat te staan.
Omdat ik door het tijdgebrek en de druk de rest van de na foto's van de belangrijke delen ben vergeten zal ik deze maar achterwege laten.
De auto gewassen met Meguiars Shampoo Plus en geclayd met LT en Meguiars Clay. Toen de staat van de lak maar eens opgenomen en dit viel mij erg mee. Een paar hele lichte swirls.
Het dak voelde met het clayen echt aan als schuurpapier en je kon het goed horen dat er veel vuil in de lak zat. Dit was het resultaat na een half dak.
Omdat de lak nog niet helemaal schoon aanvoelde nogmaals dezelfde helft van het dak geclayd met dit als resulaat.
Toen maar besloten om heel de auto 2x na te lopen met LT en clay en dat was zeker geen overbodige luxe. Dit koste wel extra tijd die ik eigenlijk niet had. Hierna wat foto's proberen te maken van de swirls, op zilver valt dit toch wel erg tegen.
De kunstofdelen waren erg dof deze zijn 2 keer behandeld met Meguiars All Season Dressing. Donderdags heeft deze 1 uur ingetrokken en vrijdags voor de 2e maal behandeld en 3 uur in laten trekken. Met dit als resultaat.
voor
na
De delen bij de handvaten konden ook wel wat extra aandacht krijgen. Hier met een oranje handpad en Forza de ergste krassen eruit gekregen. Daarna Wit met Mezzo gebruikt en rode met finale.
Hierna de Rotary en de DAP erbij gepakt. Na wat testspots uitgekomen op Oranje en Monello Forza op de rotary 2 hits voor het dak en de motorkap de rest kon ik af met de DAP en wit met mezzo 2 hits. Vrijdags de auto verder nabewerkt met de DAP en lichtgroen met Finale en White Diamond op zwart. De auto verder afgetopt met de Smartwax Concourso Pastewax.