• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weer een stukje van m'n zwarte bimmer gedaan

met alle respect, maar daar heb je niets aan...
zet twee dezelfde auto's uit hetzelfde bouwjaar met dezelfde kleur langs elkaar, denk dat je soms verschiet hoeveel verschil in hardheid er is..!

check deze
 
Consequenties zijn dat je gewoon veel te veel blanke lak gaat verwijderen en nog meer stappen moet maken met afwerken ;)
Hoe moet ik uitleggen met blanke lak, hmm ff denkpet op .... :
SRP: geweldig middel, polijst ( al dan niet minimaal ) en je vult ( fillers ) en geeft het een glaze effect >>> meerdere dingen in 1.
zo is de groene in mijn ogen ook: en polijsten en finishen
misschien vreemde vergelijking maar ik kon zo even niks anders bedenken ( wie weet een ander een goede uitleg )

Met "ivo's" eens, vraag destijds ook gesteld maar elke auto is anders, ook al zijn er een aantal die over algemeen als harder of zachter worden bestempeld, je weet nooit exact hoe en wat.
Zelfde geld 1 stapje terug qua pad of overgespoten deel en je plan valt in duigen.

Grappige is dat je eens goed moet lezen wat je getypt hebt: zonder forza kan het niet .... die pas net op de markt + hoe hiervoor gedaan dan ( snap je nu wellicht iets beter waar ik heen wil met mijn forza/wol verhaal )

Maar misschien is het mogelijk dat deze 'discussie' overgeheveld kan worden naar een nieuwe topic, ik ruk het al teveel uit z'n verband want het is immers een geweldige show off
 
thanks:cool

was wel weer een 12-bier-klusje idd:-b


maaruhm, @mk-us: tja, ik was misschien wat voorbarig door dat te zeggen idd, dat van 'zonder forza gaat het niet'.. ik had/heb de normale inizio (of welk ander middel dan ook) niet, dus geen idee hoe dat werkt..

en die groene pad is om te polijsten en te finishen ja, maar waar het om ging is of je nou beter met groen of zwart kan finishen als het om een (errug) harde lak gaat... volgens mijn logica's zal groen het beste zijn om op een harde lak mee te finishen...

En je rukt niks uit het verband als je het mij vraagt hoor, ik zanik er maar over door en blijf dingen vragen, da's alles:-d
 
Robbel zei:
misschien eens ergens een topic aanmaken met lak-maatstaven... dat elk merk(/model) een beoordeling krijgt van 0 - 10 van de ervaren detailers, en dan per "score" aangeven welke pads + middel aan te bevelen is?
bijvoorbeeld:

BMW e46 krijgt score 9 (hard dus)..

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. polijstpads: paars wol, oranje, wit, licht groen.
middelen: inizio forza, mezzo en finale
10.


tis maar een idee he:schaam

Wat nou als je BMW met knetterharde lak een volledige spuitbeurt heeft gekregen? Is de lak dan hard of zacht?
Het kan zelfs zo zijn dat 2 dezelfde wagens geheel andere hardheid lak kan hebben.

Er is geen standaard volgorde als je een harde lak moet doen, de TESTSPOT is het belangrijkste, die bepaalt wat gebruikt moet worden.

Lees DIT draadje eens ;)
 
Resultaat ziet er goed uit Robert, hoe vaker je het doet hoe beter het zal gaan. Wat betreft de foto's ik kloot daar ook altijd nog mee. Misschien wordt het toch eens tijd voor mij om een spiegelreflex aan te gaan schaffen.
 
laat je niet gek maken robbel

biemer lak is echt hard
de biemer die ik had was saffier zwart metallic en was echt hard
wat bij mij met 2 hits werkte was mequiars solo ( m86 ) met meq wolschijf gele
andere spullen was gewoon niet te doen en werkte pas na 6 a 7 keer maar dat was mijn ervaring
zou ff met wax wizzard kunnen mailen of hij er ook last van heeft ( hardheid )
voor de rest gewoon proberen maar zou zeker solo aanraden
 
mooie resutaten, en mooie write up :-)^
ben benieuwd naar het geheel!

@ nicknameless,
ivo's en MK-us vertelden exact hetzelfde :-" een paar post's hoger.

@ klankie
je kunt auto's en hun hardheden een klein beetje groeperen, en je kunt wel verwacht van een BMW dat hij hard is.

maar zoals nicknameless, ivo's en MK-us vertellen elke auto is anders...

en stel we maken een lijst met hardheden. dan heb je grote kans dat beginners onnodig met te zware polijst middelen de auto te lijf gaan.
en dus onnodig (blanke) lak verwijderen.

vandaar dat de forum leden hier een testspot aanmoedigen.
 
thanks:cool

geheel komt eraan, heb steeds maar tijd voor een klein stukkie:s
en eigenlijk moet de linkerkant nog is opnieuw, omdat die nog zonder de inizio en paars wol is gedaan...

@ klankie: ik men eige gek laten maken? dan moet het wer errug bont worden allemaal he:-d
en men geeft alleen maar opbouwende kritiek en proberen te helpen, dus dat kan ik alleen maar waarderen:-)^

maaruhm, wat bedoel je met 'Solo'? *ditte*?
 
bedankt joh,^^

velgen zijn idd erg makkelijk schoon te houden ja:-d

nadeel is weer dat de velgen vrij 'open' zijn, en je dus eigenlijk ook de binnekant van de velg schoon moet houden:-/