• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wegwerken van een kras in achterscherm

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Onlangs constateerde ik een kras in mijn achterscherm van de Mazda en moest hier wel van schrikken 8-o
Ik ben vandaag begonnen met de kleurlak aan te brengen.
Voor het aanbrengen van de lak heb ik eerst het deel schoon gemaakt en gekleid.
Misschien wel lachen maar ik had één haartje uit een kwast getrokken en deze gebruikt om de kras in te kleuren.
Al met al moest ik dit in 7 stapjes doen (monnikkenwerk dus) en ik ben nu zover dat ik morgen met de afwerking kan beginnen.
Hierbij alvast de eerste foto's.

IMG_7714.jpg


IMG_7722.jpg
 
Lachen of niet, het ziet er in ieder geval zeer netjes opgevuld uit! Respect! Succes morgen!
 
Keurig hoor, met dit monnikenwerk bespaar je straks veel moeite met het weer weghalen van teveel lak. Top gedaan, ziet er goed uit. Succes morgen.
 
Ik ben ook zeer benieuwd.
2 Buurmannen van mij hebben vanmorgen ook nog even gekeken maar die hebben er een zwaar hoofd in.
Nou moet ik wel zeggen dat ze allebei bijna 2 linkerhanden hebben en tja dan gaat het inderdaad wel moeilijk worden.
Ik weet zeker dat ze vanavond na het eten komen kijken en dan kan ik ze even een poepie laten ruiken dat wordt lachenrofl
 
Nee het gaat helaas niet lukken.
Ik ben het nu een beetje zat geworden.
Vandaag 5 uur bezig geweest met de kras en het werd er niets beter op.
Ga nu naar iemand toe die bij colorworks werkt en vraag of hij dit deel bij kan spuiten.
Resultaat tot nu toe.

IMG_7724.jpg
 
In close up zul je krassen altijd blijven "zien" maar wat zegt het als je er een meter vandaan staat?

Ik bedoel dus als iemand van niks weet zal hij die kras nog vinden?
 
maar ligt het gevulde deel nog OP de lak, of is hij er echt al IN ge-sand ??

en wat heb je allemaal gebruikt??
 
Yep dat vlekje onder de kras is door de blanke lak.
De foto van aron147 is het dat ook goed te zien.
Daar werd ik in de eerste instantie very pi...d off van]-0
Maar goed het is niet anders volgende week ook maar even babbelen met mijn kennis en heel lief aankijken:grinning:
 
dit is op me motorkap.. was ooit gevuld.. ik had het eruit geschuurd met korrel 1500...

heeft dus ooit een pitje in gezeten, en deze is gevuld, en i p v de hele kap gelakt, enkel dat stukje met een lakstiftje

kan me er niet echt druk om maken
 
Is wel balen.
Als ik mijn kras in de Starlet had zitten had ik er wel vrede mee.
Maar hij zit in de Mazdarati dus wil ik het liefst weer in orde hebben.
Misschien wel mierne...rig maar voor die vindt ik het wel jammer.
 
het is en blijft inderdaad beroerd

maar dit is ook tevens een waarschuwing en les voor andere (waarvoor een dankje dus)

dat het niet zo simpel is dan dat het eruit ziet!

ik denk dat het mij ook weinig doet omdat er al een lelijke plek was
 
Inderdaad klote dat het niet gelukt is, het is zeker niet zonder risico.