Was hier al een tijdje, maar nog niet aan voorstellen toegekomen. Autoliefhebber die langzaam naar z'n 6e decennium gaat, maar nog steeds 18 is als het op auto's aankomt.
Begonnen met een gammele BMW 323i (E21) - dat ik dat overleefd heb ... - toen een 318iS (laatste E30 model), daarna een Calibra, Volvo 850T5 break (nog steeds spijt dat ik die weggedaan heb), Impreza GTT, tussendoor wat rare dingen zoals een race-Eend (jaja), een Opel Speedster voor Mevr. Wide-O (een ramp - de auto bedoel ik) en een Hyundai Terracan (ook een vergissing) om dan uiteindelijk in 2006 bij de Evo IX aan te belanden.
(Zo strak krijg ik'm niet meer denk ik. Achteraf gezien redelijke kwaliteit lak bij afleveren, maar dat balanceer-lood op de velg...
)
Race Eend met op de achtergrond de Impreza:
De Evo is nu 13 jaar oud, en ik moet zeggen de enige auto waar ik nooit problemen mee gehad heb. Normaal onderhoud dat niet bijzonder duur is, en er gaat gewoon niets aan kapot. De Impreza had ik helemaal verbouwd (wielen, remmen, stuur, turbo, ECU, versnellingsbak, differentiëlen, ophanging, stoelen etc etc), maar elke keer stuit je op de volgende zwakke plek als het op circuit-gebruik aankomt. En een hoop aanpassingen voor de autokeuring elk jaar, waar de lol ook af ging. Wel veel van geleerd.
Detailing stelde nog niet zo veel voor rond de eeuwwisseling, en als je in onze kringen al een "cleanse" gebruikte (op de unilak) voor het waxen was je al "gevorderd". Een rode auto was indertijd niet echt een goed idee, en de roze Volvo kreeg al gauw een andere bijnaam die ik hier best niet herhaal.
(poging tot opfrisbeurt van de lak, jaar of 25 geleden)
Een tijdje nadat ik de Evo gekocht had namen werk, verbouwingen, & andere hobbies alle tijd in beslag en werd de auto wat verwaarloosd qua detailing (niet motorisch). Laatst merkte ik echter dat de restwaarde van de auto behoorlijk aan het stijgen was, en daardoor leek het me een leuk project om hem weer zo goed mogelijk voor de dag te laten komen, ofwel voor de verkoop, ofwel om gewoon bij te houden.
Dat is echter niet zo eenvoudig, maar door advies hier op het forum, en de spullen van Carclean, ben ik best al een eindje op weg. Het is verbijsterend hoeveel mogelijkheden er bij gekomen zijn in de loop der jaren (misschien waren die er al wel maar ik heb 15 jaar niet opgelet), en best ingewikkeld om in het begin te begrijpen hoe het allemaal werkt. En ja, best verslavend, omdat je naar elk detail begint te kijken, en daar dan een oplossing voor zoekt.
Wat de toekomst brengt weet ik nog niet. Ik ben best gefascineerd door Tesla en de mogelijkheden van de electrische auto, maar ik weet niet of ik al klaar ben om de sprong te maken. De Evo IX is op weg om een klassieker te worden, en dit soort auto's worden niet meer gemaakt voor die prijs (€37.000 in 2006). Aan de andere kant is het oude technologie, vervuilend ook (hij verbruikt 40liter/100km op circuit...), het interieur is altijd een beetje goedkoop geweest...
Maar goed: eerst de auto helemaal afmaken, en dan zien we wel weer!
Begonnen met een gammele BMW 323i (E21) - dat ik dat overleefd heb ... - toen een 318iS (laatste E30 model), daarna een Calibra, Volvo 850T5 break (nog steeds spijt dat ik die weggedaan heb), Impreza GTT, tussendoor wat rare dingen zoals een race-Eend (jaja), een Opel Speedster voor Mevr. Wide-O (een ramp - de auto bedoel ik) en een Hyundai Terracan (ook een vergissing) om dan uiteindelijk in 2006 bij de Evo IX aan te belanden.
(Zo strak krijg ik'm niet meer denk ik. Achteraf gezien redelijke kwaliteit lak bij afleveren, maar dat balanceer-lood op de velg...
Race Eend met op de achtergrond de Impreza:
De Evo is nu 13 jaar oud, en ik moet zeggen de enige auto waar ik nooit problemen mee gehad heb. Normaal onderhoud dat niet bijzonder duur is, en er gaat gewoon niets aan kapot. De Impreza had ik helemaal verbouwd (wielen, remmen, stuur, turbo, ECU, versnellingsbak, differentiëlen, ophanging, stoelen etc etc), maar elke keer stuit je op de volgende zwakke plek als het op circuit-gebruik aankomt. En een hoop aanpassingen voor de autokeuring elk jaar, waar de lol ook af ging. Wel veel van geleerd.
Detailing stelde nog niet zo veel voor rond de eeuwwisseling, en als je in onze kringen al een "cleanse" gebruikte (op de unilak) voor het waxen was je al "gevorderd". Een rode auto was indertijd niet echt een goed idee, en de roze Volvo kreeg al gauw een andere bijnaam die ik hier best niet herhaal.
(poging tot opfrisbeurt van de lak, jaar of 25 geleden)
Een tijdje nadat ik de Evo gekocht had namen werk, verbouwingen, & andere hobbies alle tijd in beslag en werd de auto wat verwaarloosd qua detailing (niet motorisch). Laatst merkte ik echter dat de restwaarde van de auto behoorlijk aan het stijgen was, en daardoor leek het me een leuk project om hem weer zo goed mogelijk voor de dag te laten komen, ofwel voor de verkoop, ofwel om gewoon bij te houden.
Dat is echter niet zo eenvoudig, maar door advies hier op het forum, en de spullen van Carclean, ben ik best al een eindje op weg. Het is verbijsterend hoeveel mogelijkheden er bij gekomen zijn in de loop der jaren (misschien waren die er al wel maar ik heb 15 jaar niet opgelet), en best ingewikkeld om in het begin te begrijpen hoe het allemaal werkt. En ja, best verslavend, omdat je naar elk detail begint te kijken, en daar dan een oplossing voor zoekt.
Wat de toekomst brengt weet ik nog niet. Ik ben best gefascineerd door Tesla en de mogelijkheden van de electrische auto, maar ik weet niet of ik al klaar ben om de sprong te maken. De Evo IX is op weg om een klassieker te worden, en dit soort auto's worden niet meer gemaakt voor die prijs (€37.000 in 2006). Aan de andere kant is het oude technologie, vervuilend ook (hij verbruikt 40liter/100km op circuit...), het interieur is altijd een beetje goedkoop geweest...
Maar goed: eerst de auto helemaal afmaken, en dan zien we wel weer!