• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk merk voor de velgen?

Danielle

Detailing addict
30 aug 2008
512
65
Ik zit te dubben over WheelWax en PB Wheel Sealant. De Wheelwax moet je volgens het forum op tijd " boenen" . wie kan mij helpen?
 
ik gebruik de porboys wheelsealant, de sealant zit er inmiddels 4 weken en 4400 km op, ieer weekend wordt de auto gewassen en neem ik op het eind de velgen mee, een paar minuten werk en de velgen zijn weer als nieuw, ik ben dus tevreden met de poorboys sealant
Voor
P1000399.jpg

en na
P1000506.jpg
 
Het ontloopt mekaar niet veel. De een is ietsepietsie harder dan de ander. Weet dat de Poorboys Wheelsealant naar watermeloen ruikt. Hoe je daarvan moet je die hebben, walg je van die lucht neem een andere ;)
Hou er wel rekening mee dat als je je velgen gaat waxen je alleen shampoo mag gebruiken om ze schoon te maken (wekelijks) en geen velgenreiniger want die verwijderd je velgenwax weer en kan je opnieuw beginnen.
 
Even een aanvulling, de velgen worden iedere week na de auto gedaan met de nxt shampoo, het vuil is zeer makkelijk te verwijderen, daarna even afspoelen en drogen waarna de velgen weer superglad zijn.
 
Vandaag ook begonnen m'n velgen van de A8 schoon te maken...
Ik haal één voor één de wielen er af en maak ze goed schoon met Eenzet industriereiniger.
Na afspoelen en drogen heb ik de velgen in de sealer gezet. Had nog wat van Carlack 68 staan, da's prima spul en dan kom je ook eens van die 'restjes' af... :ja
Daarna Wheelwax (bedankt voor de tip Marc) opgebracht, even laten opdrogen en uitpoetsen.
Beetje 'zwaar' uitpoetsen, maar het resultaat is fantastisch! Wat een glans! Ik ben benieuwd naar de duurzaamheid.
 
Misschien een gekke vraag, maar wat is er op tegen om gewoon de velgen in de Natty's te zetten?
 
ik heb ook wheelwax, heb geen ervaring met andere merken maar ik ben zo tevreden over wheelwax dat ik geen andere ga proberen
duurzaamheid vind ik zeer goed, als je er met een vinger overheengaat dan is de velg schoon en je vinger zwart :D
en daarna glimt die weer als (n)ooit tevoren
 
Werner zei:
Misschien een gekke vraag, maar wat is er op tegen om gewoon de velgen in de Natty's te zetten?

Helemaal niks, maar aan de eigenschappen van wax op velgen (remstof, teerpikkels ed.) worden andere eisen gesteld dan aan die op de lak van je carrosserie. Hoewel ik benieuwd ben hoe Wheelwax zich gedraagt op de motorkap van je auto :weetniet
 
Werner zei:
Misschien een gekke vraag, maar wat is er op tegen om gewoon de velgen in de Natty's te zetten?

Helemaal niks. Behalve dan dat een wheelwax speciaal voor je wielen ontwikkeld is. Deze zal dus duurzamer zijn dan een normale wax!
 
Kan je je met WheelWax behandelde velgen alleen met shampoo reinigen of kan je hiervoor ook APC gebruiken, zonder dat je de velgen van een nieuwe laag WW moet voorzien?

Ik reinig namelijk mijn velgen wel eens zonder tevens de auto te wassen en om nou speciaal voor mijn velgen een sopje te maken..... Bovendien is PB's APC gewoonweg wereldspul. :)
 
Fi-Wi zei:
Kan je je met WheelWax behandelde velgen alleen met shampoo reinigen of kan je hiervoor ook APC gebruiken, zonder dat je de velgen van een nieuwe laag WW moet voorzien?

Ik reinig namelijk mijn velgen wel eens zonder tevens de auto te wassen en om nou speciaal voor mijn velgen een sopje te maken..... Bovendien is PB's APC gewoonweg wereldspul. :)

Water met autoshampoo is meestal genoeg (Ik heb een sprayfles staan met aangemaakte Gold class shampoo hiervoor)

Afnemen met een doek en Quik Detailer wil ook nog wel als de wielen niet heel vuil zijn geworden
 
Centoquarantasette zei:
Water met autoshampoo is meestal genoeg (Ik heb een sprayfles staan met aangemaakte Gold class shampoo hiervoor)
Ja, da's natuurlijk ook handig een aparte sprayfles voor de shampoo.