• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welk polijstmiddel

BertMiTo

Detailing rookie
10 mrt 2009
56
0
Ik zoek een goed polijstmiddel om de krasjes en swirls uit mijn lak te krijgen.

Uit ervaring weet ik dat het een erg harde lak is, met de SSR1 in combinatie met witte pad geen resultaat, ook SSR2,5 op wit of oranje had geen resultaat, kwamen met oranje eerder extra swirls bij.

Ook de Meg's Mirror Glaze producten hadden geen resultaat.

Welke producten zijn het beste geschikt voor harde lak?
Ik dacht zelf aan Menzerna of Wolfgang, maar kan iemand mij zeggen welke cutting de producten van deze merken hebben.
Al gezocht met de zoekfunctie maar ik vind er niks van terug.

Ik heb dus nodig een alternatief voor SSR2,5 SSR1 en poorboy's proffessional polisch die liefst beter geschikt zijn voor harde lakken.
 
Ik gebruik zelf de Monello Raffini (=Menzerna) producten voor mijn beenharde VAG-lak:
- Inizio cutting: 5/5
- Mezzo cutting: 3.5/5
- Finale cutting: 1.5/5
 
je hebt zelf al het antwoord gegeven,Mezerna of Wolfgang,mezerna heeft een factor van 1.5 tot 3.5, maar pas op met de orange pad,ga je voor Mezerna,Monello,of Wolfgang,is de witte of de green licht voldoende,de producten en cuttingsfactor staan overigens vermeld in de carclean winkel
 
Je bedoelt toch de lak van je mito he? Ikzelf heb een witte mito , dus SSR1 voor mijn lak zal ook geen oplossing bieden...
 
artemis12 zei:
Je bedoelt toch de lak van je mito he? Ikzelf heb een witte mito , dus SSR1 voor mijn lak zal ook geen oplossing bieden...


Daarvan kan je niks zeggen, bij de meeste Alfa's is de lak redelijk zacht, bij de mijne dan weer knetterhard.