• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welk polijstpasta

lucky

Detailing rookie
1 jul 2014
23
0
Ik heb een grijze metallic Toyota deze heeft lichte krasjes van de wasstraat deze wil ik in twee stappen polijsten welke producten kan ik het best gebruiken

Chemcal Guys v32 + v38

Meguiar's M105 + M205

Menzerna FG400+ Menzerna Super Finish 4000

Monello Raffini Veloce + Monello Raffini Finale

Scholl Concepts S3 Gold Rubbing Compound+Scholl Concepts S40

vele keuzes

Zijn nog wel meer keuzes hoor. Je maakt het jezelf moeilijk denk ik. Veel mensen gebruiken Monello(komt van Menzerna af) wat je bij Carclean kunt bestellen, staat een duidelijke beschrijving bij. Op het forum vind je veel projecten waarbij mensen duidelijk beschrijven wat ze gedaan hebben en waarmee/ hoe vaak.. steek je veel van op.
Stap tussen Veloce en finale is wel groot, beter om dan mezzo en finale te pakken. Maak een testspot(lees hierover op het forum). Bepaal dan of je echt de juiste spullen hebt of niet(heb je al aan pads gedacht?)
Maar misschien is er een andere Toyota eigenaar van hetzelfde type(?) die jou exact kan zeggen wat je nodig hebt.

Machinaal neem ik aan?

Monello:
Mezzo + Finale.

Mezzo met een oranje pad, Finale op de zwarte pad. Volgens mijn ervaring zou dit voldoende moeten zijn, maar de ene lak kan altijd verschillen van de ander.
Testspot dus.

Maar met die 2 heb je nooit een miskoop.

Bedankt voor de reactie's ga ik proberen als het weer mee zit en de gezondheid

Beter even vragen op het forum bedankt

mijn ervaring op meerdere toyota's, poorboys ssr serie. gezien de weersomstandigheden veel makkelijker verwerkbaar nu.

+1 GMtoyota .ik zou zeker niet gelijk beginnen met veloce,mocht je geen oranje monello pad hebben zou groen wellicht ook al genoeg zijn.