• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De eerste keer...

Huh, je bedoeld ''polijsten'' toch? :D
Daarna wil ik natuurlijk ook een laag wax erover gooien. Dat kan toch ook machinaal of geniet "met de hand" de voorkeur?

Je hebt vermoedelijk een vrij zachte lak en gaat hiervoor een medium-polijstmiddel erbij aanschaffen (S3 --> S17/20 <-- S30). Deze kan je verwerken op een medium-grove pad zoals de Monello - Oranje. Vervolgens ga je als kers op de taart de lak finishen met de S30 op een Monello - Wit.
De S17 (250 ml want ik wil later ook eens een ander merk proberen) gaat vandaag in bestelling.

Als je het voorlopig alleen bij deze auto houd, dan zou ik buiten de pads in de set om, nog 2-3 Oranje en 2-3 Witte nemen. Puur om even te kunnen polijsten, schone pads pakken en wanneer je allemaal ''verbruikt'' zijn alles in één keer te wassen. (In totaal dus 4 van elk)
Ik zal er meteen 2 van elk bij bestellen.

Spiderpads of Wafelpads zullen op een vrij zachte lak niet nodig zijn. De structuur zorgt voor meer product op/in je pad + meer wrijving en dat is dus meer slijpkracht. Maar dat is hoogstwaarschijnlijk overkill. :D
Die laat ik dan -zeker als beginneling- maar links liggen.
 
Handmatig of machinaal waxen, dat maakt geen verschil qua werking. Maar, aangezien je de Collinite 845 hebt, zou ik het lekker makkelijk met de DAP doen. Het is namelijk een vloeibare wax.


Greeetz
 
Ja dat is een goed idee ja:grinning:
@Quantoxx heeft mij ook tot in de treure alles wijs gemaakt in de detail wereld
Iemand die het echt leuk vind om beginners de goede kant op te krijgen
Met alles wat daarbij hoort en de makkelijke uitleg.
Ik zeg natuurlijk niet dat alleen Quatoxx veel mensen wegwijs maakt,maar hij is
bij mij de gene geweest die ik veel lastig gevallen heb in zijn mailbox:p.
Wat nu wel minder is maar het zal vast nog eens weer gebeuren:D
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Vrije Rijder @Rémon

Leuk om te horen, mannen! :heart: Volgens velen lul ik teveel en te dom, maar ik kan mij nog goed herinneren dat ik zelf ook steeds minder bomen door het bos zag toen ik begon met Detailen en vond het fijn om voor mijzelf de boel in Jip-en-Janneke-taal te zetten en niet zo moeilijk te denken. :)


Greeeeetz
 
  • Leuk
Reactions: Rémon