Daarna wil ik natuurlijk ook een laag wax erover gooien. Dat kan toch ook machinaal of geniet "met de hand" de voorkeur?Huh, je bedoeld ''polijsten'' toch?![]()
De S17 (250 ml want ik wil later ook eens een ander merk proberen) gaat vandaag in bestelling.Je hebt vermoedelijk een vrij zachte lak en gaat hiervoor een medium-polijstmiddel erbij aanschaffen (S3 --> S17/20 <-- S30). Deze kan je verwerken op een medium-grove pad zoals de Monello - Oranje. Vervolgens ga je als kers op de taart de lak finishen met de S30 op een Monello - Wit.
Ik zal er meteen 2 van elk bij bestellen.Als je het voorlopig alleen bij deze auto houd, dan zou ik buiten de pads in de set om, nog 2-3 Oranje en 2-3 Witte nemen. Puur om even te kunnen polijsten, schone pads pakken en wanneer je allemaal ''verbruikt'' zijn alles in één keer te wassen. (In totaal dus 4 van elk)
Die laat ik dan -zeker als beginneling- maar links liggen.Spiderpads of Wafelpads zullen op een vrij zachte lak niet nodig zijn. De structuur zorgt voor meer product op/in je pad + meer wrijving en dat is dus meer slijpkracht. Maar dat is hoogstwaarschijnlijk overkill.![]()