Daarna wil ik natuurlijk ook een laag wax erover gooien. Dat kan toch ook machinaal of geniet "met de hand" de voorkeur?Huh, je bedoeld ''polijsten'' toch?
De S17 (250 ml want ik wil later ook eens een ander merk proberen) gaat vandaag in bestelling.Je hebt vermoedelijk een vrij zachte lak en gaat hiervoor een medium-polijstmiddel erbij aanschaffen (S3 --> S17/20 <-- S30). Deze kan je verwerken op een medium-grove pad zoals de Monello - Oranje. Vervolgens ga je als kers op de taart de lak finishen met de S30 op een Monello - Wit.
Ik zal er meteen 2 van elk bij bestellen.Als je het voorlopig alleen bij deze auto houd, dan zou ik buiten de pads in de set om, nog 2-3 Oranje en 2-3 Witte nemen. Puur om even te kunnen polijsten, schone pads pakken en wanneer je allemaal ''verbruikt'' zijn alles in één keer te wassen. (In totaal dus 4 van elk)
Die laat ik dan -zeker als beginneling- maar links liggen.Spiderpads of Wafelpads zullen op een vrij zachte lak niet nodig zijn. De structuur zorgt voor meer product op/in je pad + meer wrijving en dat is dus meer slijpkracht. Maar dat is hoogstwaarschijnlijk overkill.