• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk type shampoo gebruiken jullie?

Vroeger gebruikte ik ook de valma/turtle wax.. en dan kneep ik maar wat in die fles.

Maarja, nu weet ik wel beter. 10ml is al meer dan zat in een 10liter emmer.
 
Meg's regulier: top om mee te werken, glijd lekker; owkee is wat duurder, nog steeds mijn favoriet
Wolfgang Autobath: reinigt goed, weinig van nodig, maar is gewoon niet mijn shampoo
SS&S: werkt lekker, zuinig
BTBM: net aangeschaft, in de lente maar eens testen

Hoe dan ook, het blijft altijd persoonlijk. Bevalt je iets....lekker blijven gebruiken !

Wat betreft Valma, daar wil je geen auto meer mee onderhouden.
Wat Harold zegt, goed om te strippen als je daarna toch gaat polijsten of Soepergroever om als schoonmaakmiddel, maar verder niet.
Die paar dubbeltjes .... lekker je normale shampoo nemen.
Je komt er pas achter op het moment dat je het gebruikt, boink valt ineens het kwartje ;)
 
Buiten de reeds genoemde Gold Class van Meg's en BTBM van Dodo Juice ben ik erg te spreken over de Duragloss 901/902 shampoo. Heerlijk luchtje ook:heart_eyes:
 
Hier ook een tevreden Poorboys SS&S gebruiker! In de toekomst wil ik Glossworks nog hebben (tip voor on CC assortiment???)
Ook heb ik Dodo Sour Power voor in de winter. Vind ik niet echt super, maar houd de wax laag wel bij.
 
mk-us zei:
Wat betreft Valma, daar wil je geen auto meer mee onderhouden.
Wat Harold zegt, goed om te strippen als je daarna toch gaat polijsten of Soepergroever om als schoonmaakmiddel, maar verder niet.
Die paar dubbeltjes .... lekker je normale shampoo nemen.
Je komt er pas achter op het moment dat je het gebruikt, boink valt ineens het kwartje ;)


harold???? heet roel hoor haha
 
Even mijn shampoo ervaringen:
-Meguiar's NXT: mijn eerste 'goeie' shampoo.Vond deze wel aardig werken en lekker ruiken. Inmiddels aan mijn pa gegeven.
-Smartwax SmartCarwash: ruikt wel lekker, maar verder erg veel last gehad van 'shampoodruppels' bij wat warmer weer (waar ik bij andere shampoo's verder geen last van had). Is in versneld tempo opgemaakt.
-Dodo Born To Be Mild: ruikt lekker, reinigt goed, glijdt goed over de lak, hip, kortom de shizzle
-Dodo Sour Power: appeltjeslucht is wel lekker, reinigende werking is OK, maar alles net wat minder dan BTBM
-Pinnacle Bodywork shampoo: ruikt erg lekker naar kokos, verder geen bijzondere shampoo, hoewel dit de duurste shampoo in mijn arsenaal is.
-Wolfgang Auto Bathe: reinigt prima en laat de mitt goed over de lak glijden, maar het luchtje dat eraan zit, vind ik wat twijfelachtig
-Duragloss 901 (902/903): vind ik vergelijkbaar met BTBM, ruikt heel erg lekker (sterke kersenlucht)
 
Ik gebruik Wolfgang Autobathe. Prima shampoo voor een prima prijs:heart_eyes: Ik moet er wel bij zeggen dat ik de BTBM beter vindt, maar die is in verhouding ongeveer 3 keer zo duur.
 
vectraroels zei:
heb hier zelf nog een flesje van turtle staan. Gebruik het alleen voor het strippen van oude waxlagen. die troep is zo vreselijk aggresief. Weet dat Valma precies hetzelfde heeft.
Ik zelf ben helemaal gek van de Dodo sour power shampoo.
en zoals in voorgaande posts al is gezegd verkijk je niet op de prijs.
je hebt namelijk maar 5ml nodig van dat spul voor een hele auto. dus je doet er vrij lang mee

dus de Turtle Wax Extreme Nano Wash & Wax die ik momenteel nog gebruik (kende niks anders voor ik deze site leerde kennen :) ) zou eigenlijk te aggresief zijn voor de NXT 2.0 wax die er momenteel opzit ? Heb 6 weken geleden de auto in de NXT 2.0 gezet en was elke week de auto volgens het 2-emmer systeem met voorlopig nog de Turtle tot deze op is, ik veronderstel dan dat er niet veel wax meer opzit na het wassen van de Turtle :confused:
 
mag je wel vanuit gaan ben ik bang...
maaaar.... je merkt het vanzelf als de bescherming weg is toch? :)^
 
Vroeger de Meguiar's NXT shampoo gebruikt en nu gebruik ik vol tevredenheid de Ultimate wash & wax van Meguiar's. Naar mijn idee heeft die shampoo een mooiere diepere glans.