• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk type sprayer voor welk product?

hondasport

Detailing addict
18 sep 2010
262
62
46
Welke sprayer kun je gebruiken voor welk product. Is het beter dat je bij ieder product een chemische spraykop gebruikt, bv bij apc? En bij welke producten kun je een gewone spraykop gebruiken?

In principe maakt het niet uit welke spraykop je gebruikt. Als je ze maar doorspoelt met water na gebruik omdat sommige producten zoals velgenreinigers (meguiars bijvoorbeeld) kristalliseren en de spraykop sloopt of het nou een gewone of een chemical resistant is.

Dus voor pb apc is een gewone spraykop voldoende? Het heeft geen meerwaarde om een chemical res. spraykop te gebruiken? Het is de bedoeling alleen producten te gebruiken die kunnen worden afgelengd.

Ik gebruik altijd deze nooit kapot gegaan tot nu toe met pb apc.
En als hij kapot gaat geen probleem komt toch regelmatig eentje vrij...
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Deze flesjes kan je kopen vanaf 3.50 euro/stuk : vol wel te verstaan :lol

Niet met die inhoud , maar de goedkoopste zijn die met een hygiënsche spray in .
(ik wacht tot mijn echtgenote deze leeg heeft :-" )

Inhoud 500 ml en is een ideale maat (volgens mij)

m1fynw7we51b.webp

Dit zijn inderdaad prima flesjes grandscenicman: lekker stevig en het etiket gaat er vlot vanaf :ja
Ik gebruikte vroeger de insectenverwijderaar van hg en ben gelukkig zo slim geweest de lege flacons te bewaren :-d

Ik heb alleen wat schrik dat er nog wat product achterblijft in de flessen. En ik vind doorzichtige flessen toch iets handiger. Misschien mijn mening :)

Kwestie van goed en veelvuldig uitspoelen.
Doorzichtige flessen zijn inderdaad handiger om te zien hoeveel product er nog inzit, anderzijds voel je ook wel aan het gewicht van de fles of ze bijna leeg is.....en, nu ik eraan denk, veel koop-flacons van detailersprays bv zijn ook niet doorzichtig.

Edit: ik denk trouwens nog aan iets....we zijn off-topic aan het gaan. :schaam