• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Backing Plate voor orange peel pads?

mennob88

Detailing addict
15 sep 2013
38
55
36
Afgelopen week heb ik een Flex PE14-2 150 via carclean besteld en ontvangen.

nu mijn vraag welke backing plate heb ik hiervoor nodig voor Orange Peel Pads?
1. Originele Flex backing plate [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
2. 3M Perfect-it III Steunschijf 09552
DSC_1210.jpg

3. ?

Als ik de Diventa Bella show off's bekijk zie ik een dikke, witte, zachte backing plate die wat mee doet veren, welke is dit eigenlijk?
 
Ik weet niet of je persee een zachtere wilt gebruiken. De Orange Peel pads zijn juist heel dun en volgens mij heb je baat bij een niet TE zachte backingplate. Mijn ervaring is dat de Liquid shine echt prima loopt op deze pads.
 
Het idee van mij is dat het de bedoeling van de pads is om de toppen van de lak eraf te polijsten, hoe zachter dan de pad naar mijn idee hoe meer vering je krijgt. naar mijn mening is dat juist de bedoeling.
het laatste wat ik wil is in de lak branden of snijden.

mijn bedoeling is goed advies krijgen door middel van eventuele ervaringen en de beste plate vinden voor de orange peel pads, voor ik er aan begin.

die originele plate van Flex is niet echt zacht vind ik, verschillende websites geven aan dat de 3m erg zacht is maar is dit ook wat je wilt als je gaat peelen wellicht dat kenners er anders over denken.
 
Je wilt precies de toppen "verminderen". Hoe zachter je backingplate, des te minder steun op de Orange peel pad. Hierdoor vormt de pad meer en polijst je meer dan alleen de toppen.

Ik zou dus niet voor mega zacht gaan.
 
Eens met Skybump, te zacht is niet ideaal. Ik gebruik altijd de gele LC die helaas niet meer te koop zijn:(


Het idee van mij is dat het de bedoeling van de pads is om de toppen van de lak eraf te polijsten, hoe zachter dan de pad naar mijn idee hoe meer vering je krijgt. naar mijn mening is dat juist de bedoeling.

Lijkt mij niet de bedoeling, als je alleen de "toppen" wilt meenemen, en niet de "dalen" wil je juist een wat stevigere ondergrond, kun je vooral bij wetsanden heel goed merken.
 
Voor de orangepeelpads gebruik ik de backingplate welke standaard bij de Shinex wordt geleverd, vind deze erg fijn werken.

De 3M plate lijkt me fijn voor voertuigen met vele rondingen en dan icm wol.
Vandaar de nieuwsgierigheid naar deze plate ;)
 
Eelco;347983 zei:
Lijkt mij niet de bedoeling, als je alleen de "toppen" wilt meenemen, en niet de "dalen" wil je juist een wat stevigere ondergrond, kun je vooral bij wetsanden heel goed merken.

Daar heb jij dan weer een punt.
Dan maar proberen met de originele Flex backing plate die zal wel ongeveer zo zijn als de Lake Country.
Toch heb ik de 3M besteld kan altijd wel eens van pas komen, zie eigenlijk alleen positieve reacties over de 3M op verschillende sites.