• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke behandeling laten uitvoeren?

gertc

Detailing trainee
9 sep 2017
6
35
33
hallo mensen,
ik heb een mooie grote amerikaan ,20 jaar, die nog heel goed in de lak zit.
een nieuwe beschermlaag zou geen overbodige luxe zijn.
ik lees over allerlei behandelingen, duur en nog duurder, ze zijn allemaal de beste.
wat moet ik geloven?
mijn auto heeft geen beschadigingen maar wel swirls, en staat buiten.
wat zou een goede behandeling zijn, en wat zou zoiets kosten?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het niet toegestaan om zo'n oproep te plaatsen.
Dan gewoon wat forum leden gaan zoeken en kijken waar ze wonen, en dan een pb doen
 
Dag Gert. Ik zie al een paar tips, en daar zou ik er nog 1 aan toe willen voegen: schaf de spullen aan waarmee je de auto goed kan wassen en dus mooi kan hóuden. Anders heb je kans dat je auto er na 3 maanden weer net zo uit ziet als voor de behandeling. Ik woon overigens in Houten (binnenkort Utrecht) en als je iets wilt weten/testen/proeven/ruiken ben je zeker welkom.
 
sorry, wist ik niet.
ik heb het al veranderd.
autowas spullen heb ik al, washandschoen, 2 emmers, 1 met sop, 1 met schoon spoelwater,, goede shampoo.
maar ik zoek iets beters als een gewone was behandeling.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
ik zoek iets beters als een gewone was behandeling.

Beter dan een gewone wax? Dan moet je eerst ontdekken wat je wilt. :D Wil je beter als in; Moet langer blijven zitten? Beter als in; Ik wil meer warmte geven aan mijn donkere kleur? Beter als in; Wassen moet makkelijker gaan? ... Enzovoorts...:p

Wat is dan ''beter''?

Op een auto die een goede lak heeft c.q. goed is gepolijst, kort door de bocht;
Wax --> Heel iets meer glans, kan de soort glans wat beïnvloeden, absorbeert vuil.
Sealant --> Minder letten op looks, maar langere werking en stoot vuil beter af.
Hydride wax --> Valt tussen bovenstaande in.
Coating --> Semi-permanente bescherming, glasachtige glans, vuilafstotend, veel langere werking.

maar ik zoek iets beters als een gewone was behandeling.
Dat is dus heel persoonlijk en hangt sterk af van je wensen. :D Ga dus even een avondje zitten om jezelf in de stof te verdiepen, dan weet je wat je eigen wensen zijn. :p