• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke behandeling lak na 1 jaar

wpetit

Detailing trainee
9 apr 2013
6
47
Mijn Mazda6 is nu 1 jaar jong. Deze is bij aankoop behandeld met Ultimate Liquid Wax van Meguiars voor nieuwe wagens. Wat is nu het beste te doen na 1 jaar.
Enkel terug met wax behandelen ? Of eerst behandelen met Meguiars Ultimate Polish ?
 
dat verschilt per auto en hoe er mee om is gegaan en hoeveel km er mee is gereden.
ik denk dat het na een jaar verstandig is om hem is te gaan kleien. dan met een goede lamp er opschijnen en kijken of er swirls en krassen op zitten.
zoja gaan polijsten maar ik denk niet dat je het redt met alleen ultimate polish. en heb je maar 1x een waxlaagje opgebracht? was die niet na 4 maanden verdwenen?
 
Goed dat je je nieuwe wagen een jaar geleden hebt voorzien van een waxlaag. Ik denk dat de Meguiars wax na een goede twee maanden wel weg was. Nu na een jaar zou ik gaan wassen, kleien, polijsten mits mogelijk, glaze en opnieuw waxen. Dat waxen dan drie maandelijks herhalen.
 
  • Leuk
Reactions: GMToyota
Volledige stappenplan inzetten, wassen, kleien, polijsten, voeden, waxen, sealen of een coating nemen.
 
Als het komende jaar van waxen af wil zijn, zou ik een coating nemen zoals goku3 noemt. Is een stuk duurzamer. Dat is alleen wassen voldoende. Gyeon en Nanolex hebben goede coatings. Maar ook een goede wax kan de uitkomst bieden zoals de waxen van Collinite, dan met name de -#845 en de 476S.